IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

90% от колите на пазар втора ръка у нас са удряни

Над ¼ от катастрофите се дължат именно на технически незправности

90% от колите на пазар втора ръка у нас са удряни

Близо 90% от предлаганите на пазара втора ръка автомобили в България са катастрофирали по-рано,  а над 25% от катастрофите по пътищата ни се дължат на техническа неизправност на колите. Това обявиха пред журналисти в София експерти от Института за пътна безопасност и „Карстори” - платформа, създадена от български екип, за да отговори на огромните проблеми, съпътстващи пазара на употребявани автомобили.

90% от колите на пазар втора ръка у нас са удряни

На специално организирана дискусия по темата "Некоректните търговски практики на пазара за продажби на употребявани автомобили" те посочиха основните проблеми, свързани с покупко-продажбата на употребявани автомобили в България.

Специалистите твърдят, че масово от Италия се внасят автомобили с повредени двигатели. Колите са претърпели удари, но преди продажбата им се привеждат в търговски вид. Според експертите, около 90% от машините, предлагани на автоборсите, са катастрофирали по-рано. Всяка трета от тях е с превъртян километраж.

„Скритите дефекти на тези автомобили не се обявяват и неоптитните купувачи няма как да знаят за тях. Обичайна практика е фалшифицирането на сервизни книжки, прикриват се проблеми с въздушните възглавници, както и с АBS-системата. Самите коли са с нарушена геометрия, но въпреки това се продават. А държавата не проявява никакво желание да реши проблемите”, коментира Богдан Милчев от Института за пътна безопасност.

За да се справят с проблемите, от „Карстори” са разработили система за установяване на техническото състояние на колите втора употреба. Организацията е отговорът на порочната практика за внос на употребявани автомобили със съмнително техническо състояние, които се предлагат на пазара като "перфектни" - т. нар. модел "Горубляне".

Това, което организацията предлага, е сертифицираните продавачи да качват на специален сървър данните за автомобила и те да бъдат прозрачни и без ограничения на време, място и начин на достъп с гарантирана достоверност. За да получат сертификат "Карстори", продавачите на коли втора употреба могат да минат на технически преглед в някой от 15-те автосервиза на територията на цялата страна, оторизирани за целта. Така всеки купувач ще може да получи гарантирана достоверна информация за състоянието на набелязания автомобил.

Снимка: Архив „Булфото”

0 от 500
  • #4
    19 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Със заплати от 5-600 лв какви коли да си купят хората? Друг е въпроса че някои са навити да дадат 2К за телефон но за кола повече от 3-4К не им се дава.
  • #3
    31 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Проблемът е, че се търси най-евтиното и съответно се внасят най-изтърбушените дараци. Ако нормалния ценови диапазон на един употребяван модел кола е 12-20 хиляди, българина търси за 8 хиляди, след това се почва едно ходене по знайни и незнайни майстори да се упражняват по колата и след 2-3 години тази кола се продава на части. Мърлячи сме, не е проблема в употребяваните коли.
  • #2
    5 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    То и моята кола е удряна.Като вкарвах на заден едното крило на вратата на гаража се притворило и докато гледах на другото огледало назад счупих стопа.Удара не е сериозен, но го има.Та зависи, има удари и удари.
  • #1
    4 rate up comment 3 rate down comment
    верно ли ( преди 6 години )
    да, бееееее.. ти луд ли си???