IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

90% от колите на пазар втора ръка у нас са удряни

Над ¼ от катастрофите се дължат именно на технически незправности

90% от колите на пазар втора ръка у нас са удряни

Близо 90% от предлаганите на пазара втора ръка автомобили в България са катастрофирали по-рано,  а над 25% от катастрофите по пътищата ни се дължат на техническа неизправност на колите. Това обявиха пред журналисти в София експерти от Института за пътна безопасност и „Карстори” - платформа, създадена от български екип, за да отговори на огромните проблеми, съпътстващи пазара на употребявани автомобили.

90% от колите на пазар втора ръка у нас са удряни

На специално организирана дискусия по темата "Некоректните търговски практики на пазара за продажби на употребявани автомобили" те посочиха основните проблеми, свързани с покупко-продажбата на употребявани автомобили в България.

Специалистите твърдят, че масово от Италия се внасят автомобили с повредени двигатели. Колите са претърпели удари, но преди продажбата им се привеждат в търговски вид. Според експертите, около 90% от машините, предлагани на автоборсите, са катастрофирали по-рано. Всяка трета от тях е с превъртян километраж.

„Скритите дефекти на тези автомобили не се обявяват и неоптитните купувачи няма как да знаят за тях. Обичайна практика е фалшифицирането на сервизни книжки, прикриват се проблеми с въздушните възглавници, както и с АBS-системата. Самите коли са с нарушена геометрия, но въпреки това се продават. А държавата не проявява никакво желание да реши проблемите”, коментира Богдан Милчев от Института за пътна безопасност.

За да се справят с проблемите, от „Карстори” са разработили система за установяване на техническото състояние на колите втора употреба. Организацията е отговорът на порочната практика за внос на употребявани автомобили със съмнително техническо състояние, които се предлагат на пазара като "перфектни" - т. нар. модел "Горубляне".

Това, което организацията предлага, е сертифицираните продавачи да качват на специален сървър данните за автомобила и те да бъдат прозрачни и без ограничения на време, място и начин на достъп с гарантирана достоверност. За да получат сертификат "Карстори", продавачите на коли втора употреба могат да минат на технически преглед в някой от 15-те автосервиза на територията на цялата страна, оторизирани за целта. Така всеки купувач ще може да получи гарантирана достоверна информация за състоянието на набелязания автомобил.

Снимка: Архив „Булфото”

0 от 500
  • #34
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    KLASIKA,От София съм, да. Wаne е прав и е изредил още доста неща, които спомагат за по сигурно, лесно и приятно придвижване. Всъщност не съм изброил почти никакви екстри от сегашния ми автомобил, а има много. Цената му е далеч от 40к евро, само 28к евра. Когато си поръчваш автомобил, сам може да си го конфигуририашНавито е леко безсмислена екстра, една преносима върши същата работа. Парктроници и камери също влизат в тази графа, мога да си паркирам колата сам
  • #33
    7 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Поздрав за всички проектомутри, които с 25 000 лева си купуват 10 годишна S-класа, вместо чисто нова кола от не толкова поп фолк възхвалявана марка. Продължавайте - Европа ви обича, спасявате им *** от рециклиране.
  • #32
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Wane ( преди 5 години )
    и пуснат десния мигач, отзад мигаше левия.Действието се развиваше преди около 2 години, когато имах некъсмета да пребивавам в България. Надявам се въпросната кола да е претопена вече.
  • #31
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Wane ( преди 5 години )
    none, това като го каза се сетих за един Passat, който засякох няколко пъти на бул. България. Та на въпросната таратайка като
  • #30
    1 rate up comment 1 rate down comment
    none ( преди 5 години )
    Държавата го позволява и хората го правят. Едните лъжат че продават коли, другите лъжат че ги поддържат (щото като си купиш стара кола с куп проблеми, ако започнеш да ги оправяш, колата си отива на цената на нова, само където не става нова). Та хората масово си карат коли без стопове, светлини и т.н. но ако го удариш отзад, щото нищо не свети, си виновен щото не си спазил дистанция ... Техническите прегледи са фиктивни (който е карал кола преди демокрацията знае как се минава технически преглед)
  • #29
    7 rate up comment 0 rate down comment
    Wane ( преди 5 години )
    KLASIKA, трудно ми е да прочета написаното от теб, но по темата с екстрите, имаш една камара неща, които активно или пасивно подобряват безопасността и комфорта ти на пътя:Адаптивни фарове, автоматично превключване къси-дълги, затъмнение на огледалата, отопление на предния прозорец, адаптивен круиз контрол, системи за контрол на стабилността... ей ти "екстри", които в старите коли ги няма и не са никакво лицемерие.
  • #28
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Хубави коли втора ръка могат да купят само в Англия. Но проблема е десния волан. Иначе особено джиповете и немските премиуми там много бързо им пада цената. Там за 5000 паунда можеш да си купиш перфектна кола, запазена, на малко километри.Особено при колите с мощни двигатели е най изгодно. Застраховките и таксите там са големи и хората гледат да се отърват като си купят нова кола.
  • #27
    8 rate up comment 4 rate down comment
    KLASIKA ( преди 5 години )
    до анонименКаква сигурност бе колега?Ти от София ли си ?Тука е най-интензивно движението !Каква сигурност, като 150 к.с. в съвременните коли вече се брои за малко!?!?!?Всичко е лицемерие!!!!...Като се ударят вече колите със голяма скорост,защото са много по мощни и ОТСТРАНИ СТЪРЧАТ САМО КЪРВАВИТЕ ВЪЗДУШНИ ВЪЗГЛАВНИЦИ.....Какви екстри? Не говоря за климатик,но какви екстри?Всичко е лицемерие!Всичко друго разсейва водача с подменюта и писукания и предупреждения и светкания и ти излизаш стресиран като лалугер!ЕЙ ЗА ТОВА СТАВАТ КАТАСТРОФИТЕ!!!...ЗАВРЯЛ СИ ПОГЛЕД ДА ТЪРСИШ НЕЩО НЕНУЖНО,ДРУГО ТЕ ПЛАШИ ЗА НЕЩО И ТИ СЕ ТРЕСКАШ КАТО ГЮЛЕ И УБИВАШ НЯКОЙ!!!!!!!-на работа ли ще ходиш или ще си хакер?!?!-на ексглокзия ли ще ходиш или ще си хакер ?!?!-всичко е пародия за ***-шараните да ви взимат парите!!!!!Ако ще си хакер с тази навигация с над 40 подменюта стой си вкъщи и не убивайте хора!Бях приемчик ,тези които са от София са ме виждали в Тойота,там бях приемчик и ми викаха КЛАСИКА,защото никога не карам модерен скрап,а само ХОТ-РОД!!!!Въпроса е друг!!!ВСИЧКИ УДАРИ В СТЕНАТА ПРИ ПАРКИРАНЕ СТАНАХА ОТ КОЛИТЕ С КАМЕРА ЗА ПАРКИРАНЕ.....?!?!!Всичко е за рибите,а те вече стават болшинство!Като ми ги изреди тези екстри,ти имаш ли пари за 40 000 евро за кола за да ги притежаваш?.....Зарежи тези глупости!
  • #26
    14 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Оф големи баровци тука бе. Всички нови коли карат и дават акъл. Клуб овча мисъл. Не е важно дали е нова или стара а как се поддържа. Има коли на 20 които са по добре от такива на 5. И като си купиш някоя служебна 5 годишна върната от лизинг ама карана като за последно и на 200к дали е ок?!
  • #25
    9 rate up comment 2 rate down comment
    тошо ( преди 5 години )
    Има страни с регламенти има и страни като Индия-напълно либерални.Ние сме като Индия-всякъкъв автотраш можеш да регистрираш и да караш.Много нашенци с удивление узнават че колите в Германия са по скъпи от тука.С една малка разлика ТЮВ.Ако се прекара целия ни авто парк през т.н. ТЮВ улиците ни ще опустят.Минавенето на годишен техн. преглед у нас както и преди е само формалност на стойност 15-20 Евро.И колата на Флинтоун може да прекараш през него.Еко такса от 300лв. за гробници комини е смешна.