IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

90% от колите на пазар втора ръка у нас са удряни

Над ¼ от катастрофите се дължат именно на технически незправности

90% от колите на пазар втора ръка у нас са удряни

Близо 90% от предлаганите на пазара втора ръка автомобили в България са катастрофирали по-рано,  а над 25% от катастрофите по пътищата ни се дължат на техническа неизправност на колите. Това обявиха пред журналисти в София експерти от Института за пътна безопасност и „Карстори” - платформа, създадена от български екип, за да отговори на огромните проблеми, съпътстващи пазара на употребявани автомобили.

90% от колите на пазар втора ръка у нас са удряни

На специално организирана дискусия по темата "Некоректните търговски практики на пазара за продажби на употребявани автомобили" те посочиха основните проблеми, свързани с покупко-продажбата на употребявани автомобили в България.

Специалистите твърдят, че масово от Италия се внасят автомобили с повредени двигатели. Колите са претърпели удари, но преди продажбата им се привеждат в търговски вид. Според експертите, около 90% от машините, предлагани на автоборсите, са катастрофирали по-рано. Всяка трета от тях е с превъртян километраж.

„Скритите дефекти на тези автомобили не се обявяват и неоптитните купувачи няма как да знаят за тях. Обичайна практика е фалшифицирането на сервизни книжки, прикриват се проблеми с въздушните възглавници, както и с АBS-системата. Самите коли са с нарушена геометрия, но въпреки това се продават. А държавата не проявява никакво желание да реши проблемите”, коментира Богдан Милчев от Института за пътна безопасност.

За да се справят с проблемите, от „Карстори” са разработили система за установяване на техническото състояние на колите втора употреба. Организацията е отговорът на порочната практика за внос на употребявани автомобили със съмнително техническо състояние, които се предлагат на пазара като "перфектни" - т. нар. модел "Горубляне".

Това, което организацията предлага, е сертифицираните продавачи да качват на специален сървър данните за автомобила и те да бъдат прозрачни и без ограничения на време, място и начин на достъп с гарантирана достоверност. За да получат сертификат "Карстори", продавачите на коли втора употреба могат да минат на технически преглед в някой от 15-те автосервиза на територията на цялата страна, оторизирани за целта. Така всеки купувач ще може да получи гарантирана достоверна информация за състоянието на набелязания автомобил.

Снимка: Архив „Булфото”

0 от 500
  • #14
    8 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Няма смисъл от тоя оторизиран Карстори булшит. 100лв на ръка или повече и сторито на колата ще светне да ще дрънка. Всяка кола след 2010-та год. може да се провери при дилър по номера на шасито и се вижда почти всичко.Това трябва да се обяснява на хората, ако искат да им помогнат с нещо.
  • #13
    12 rate up comment 10 rate down comment
    KLASIKA ( преди 6 години )
    Абе какво ревете ....?!?Има страшни Немски коли на страшно ниска цена които ще ви надживеят вас и внуците ,но са базовите без всички екстри,но иначе по здрави от новите!!!!!!А КАКВО ПРАВИТЕ ВИЕ :ВИКАТЕ БАБА СИ...ЖЕНА СИ...... МАЙСТОРИ......РОДНИНИ......И КОЙ ЛИ НЕ,И КОЙ ЛИ НЕ.....?!?! И СЕ ПОЧВА...?!?!?!?!?!?!:-СЕДАЛКИТЕ ИСКАМ ДА СА ЗЕЛЕНИ.....ИСКАМ КЛИМАТРОНИК...ИСКАМ ПОДГРЯВАЩА СЕДАЛКА....ТАБЛОТО ДА Е ОТ КОЖА...ТАПИЦЕРИЯТА ЗАЩО Е ТАКАВА.....ИСКАМ ОНОВА ИСКАМ ТОВАИСКАМ ЕДНО ДРУГОИСКАМ ЕДНО ДЕСЕТО.......АМА АКО МОЖЕ НА НИКАКВА ЦЕНАИ ПРОДАВАЧИТЕ СЕ ВИДЯХА В ЧУДО И ЗАРЕЗАХА ВСИЧКО....И НА ВИ СЕГА ,КОЛИТЕ ИМАТ ВСИЧКО И ВИБРАТОР ЗА ГЛЕЗЕНИТЕ,НО ТАЯ ЦЕНА КОЯТО ИСКАТЕ ЩЕ ВИ ПРЕДЛАГАТ КОЛИ ОТ МОРГАТА МАЛКО РЕТОШИРАНИ И С ПОДПРАВЕНИ ДОКУМЕНТИ.....САМИ СИ ГО НАПРАВИХТЕ,ПЪК СЕГА БИЛИ ТАКИВА ....?!?!Айде стига-колците не ги ядем с доматите или обратно..........
  • #12
    15 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    И смешното е че народа вярва на БГ цените без да се пита как така е по-евтино при положение че има включени доставка печалба и пазарлък.
  • #11
    21 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Живея в чужбина и имам приятели,търговци на коли.Питам го,защо сега не вземеш тая читавата ами внасяш тоя удрян *** на 300К км в БГ и му връщаш км.Обясниха ми,че ако колата е читава,на нормална цена няма продаване в БГ.Всеки може да отвори немското мобиле и да види колко струва читав екземпляр.Е как да дойде до БГ и да е с 10% по-ниска цената.Искат евтино и хубаво,а такова не съществува.Счупен изтормозен кошник, но да е 10 процента надолу цената,да сме на далавера.Викам ясно, разбрах те
  • #10
    6 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Ехеее някой се опитва да взема още пари на гърба на бедния българин , както стана с еко таксите
  • #9
    17 rate up comment 1 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 6 години )
    От 3 месеца обикалям за кола... обиколил съм половин БГ и гарантирам, че са прави! Дали са институт, лаборатория или академия е все тая - важното е, че казват истината!!! Държавата трябва да вземе мерки именно срещу вноса на удряни автомобили. Не може на запад да е "изписана" като тотал щета, а тука да ти я продават за уникат!
  • #8
    2 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    група хорица са се кръстили институт да бяха се назовали академия щеше да звучи още по авторитетно а какво ги прави експерти?
  • #7
    8 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    А тези с които имат горе-долу пари купуват пак стара кола от страх че губят в обезценка. Ами като дадеш 20к за стара за 5 години губиш 10к обезценка и 5к в ремонти без да броим нервите и разправиите и пак да караш кола в компрмисно състояние. Вместо да дадеш 30к за нова или почти нова и да загубиш 12-15 като обезценка. Е да новата е малко по-скъпа но далеч не толкова колкото хората си мислят.
  • #6
    26 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Отделно манталитета на българина е да даде 15-20к за 10 годишен Мерцедес/БМВ на 300к км без история вместо да купи Опел/Шкода на 5 години и 100-150к км за същите пари карани в БГ с доказано минало
  • #5
    25 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Това че сме бедни не е оправдание да караме опасни или вредни коли. Който е беден няма да кара кола. Една кола само за да ти седи пред блока струва до 1000лв на година. За тези пари карта за градски и рентакар за 2 седмици в годината за море/планина щом нямаш пари за читава кола