IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

90% от колите на пазар втора ръка у нас са удряни

Над ¼ от катастрофите се дължат именно на технически незправности

90% от колите на пазар втора ръка у нас са удряни

Близо 90% от предлаганите на пазара втора ръка автомобили в България са катастрофирали по-рано,  а над 25% от катастрофите по пътищата ни се дължат на техническа неизправност на колите. Това обявиха пред журналисти в София експерти от Института за пътна безопасност и „Карстори” - платформа, създадена от български екип, за да отговори на огромните проблеми, съпътстващи пазара на употребявани автомобили.

90% от колите на пазар втора ръка у нас са удряни

На специално организирана дискусия по темата "Некоректните търговски практики на пазара за продажби на употребявани автомобили" те посочиха основните проблеми, свързани с покупко-продажбата на употребявани автомобили в България.

Специалистите твърдят, че масово от Италия се внасят автомобили с повредени двигатели. Колите са претърпели удари, но преди продажбата им се привеждат в търговски вид. Според експертите, около 90% от машините, предлагани на автоборсите, са катастрофирали по-рано. Всяка трета от тях е с превъртян километраж.

„Скритите дефекти на тези автомобили не се обявяват и неоптитните купувачи няма как да знаят за тях. Обичайна практика е фалшифицирането на сервизни книжки, прикриват се проблеми с въздушните възглавници, както и с АBS-системата. Самите коли са с нарушена геометрия, но въпреки това се продават. А държавата не проявява никакво желание да реши проблемите”, коментира Богдан Милчев от Института за пътна безопасност.

За да се справят с проблемите, от „Карстори” са разработили система за установяване на техническото състояние на колите втора употреба. Организацията е отговорът на порочната практика за внос на употребявани автомобили със съмнително техническо състояние, които се предлагат на пазара като "перфектни" - т. нар. модел "Горубляне".

Това, което организацията предлага, е сертифицираните продавачи да качват на специален сървър данните за автомобила и те да бъдат прозрачни и без ограничения на време, място и начин на достъп с гарантирана достоверност. За да получат сертификат "Карстори", продавачите на коли втора употреба могат да минат на технически преглед в някой от 15-те автосервиза на територията на цялата страна, оторизирани за целта. Така всеки купувач ще може да получи гарантирана достоверна информация за състоянието на набелязания автомобил.

Снимка: Архив „Булфото”

0 от 500
  • #24
    13 rate up comment 1 rate down comment
    Русия ( преди 5 години )
    ***,ама западни :))))
  • #23
    5 rate up comment 1 rate down comment
    wane ( преди 5 години )
    Въпрос на контрол и ценности сред населението. Хората не могат да си позволят кола, ама искат кола и купуват таралясници на нереално ниски цени. А цените са нереално ниски, защото или са удряни или са с върнат километраж.И аз наскоро опитвах да си продам колата, бях обявил цена с 15-20% по-ниска от "реалната", ама не стана. Просто уж идентични коли в БГ ги продават още по-евтино и хората, които ми се обаждаха искаха едва ли не да им я подаря тая кола.
  • #22
    19 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Със заплати от 500-600 лева има градски транспорт, влакове и т.н. То с тази заплата и едно читаво колело не може да си позволиш, пък камо ли кола.
  • #21
    4 rate up comment 0 rate down comment
    :) ( преди 5 години )
    Мда, има значение как е удряна. И моята я подпряха хубаво на паркинг на третия
  • #20
    16 rate up comment 11 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    KLASIKA,Едно време с дъртата кола, след 400-500км ми трябваше 3ч за раздвижване. На сегашната правя 1300 км, слизам и почвам да се разхождам. Разликата в годините е огромна, не толкова от времева гледна точка. Ти може да си голем мъж, и дори седалка да ти нетрябва, но екстри като, климатик/климатроник, подгрев, монохроматични огледала и още доста неща са почти задължителни. Не че няма да минеш и без тях, но с тях нещата стават по удобно и лесно. За сигурността няма смисъл да почвам...
  • #19
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    В Англия няма официална гаранция но всеки излязал дефект който е съществувал но е бил скрит се ремонтира за сметка на продавача. Така че сетете се защо толкова коли идват от Англия на толкова ниски цени.
  • #18
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Някой ( преди 5 години )
    В Испания колите втора употреба имат задължителна 6-месечна гаранция. Тоест, ако сати продали кола със СКРИТ дефект в рамките на 6 месеца имаш право да я върнеш на продавача ако не иска да плати ремонта. Затова много хора просто ги "хвърлят" и си спестяват евентуални проблеми.
  • #17
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    дали да сложи аербеци и колани или просто да ги шундираме ,и друго ако вашата кола е на 5 6 години и я ударите какво ще нашравите ще я ремонтирате или ще я оставите
  • #16
    4 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    На запад колите изписани като "тотал" не означава, че колата не става за нищо, а това че ремонта е скъп тук говорим за коли от 2 до 10 години. Защото там е почасово заплащане и ръчния труд е скъпо платен не като тук. А и една ударена кола кадърно направена гарантирам че наистина много трудно да се разбере, че е правено нещо по нея. За аербеците немските коли са направени така че до 4 пъти могат да се сменят без да се модва компа. Вече друг е въроса колко е морално дали един търговец решава
  • #15
    9 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Вижда се първите 2 години - До второто обслужване или ако е имала гаранционен дефект през 3-тата. После какво става в е божа работа. Но поне се хващя една от новите измами - грохнала итаианка се регистрира в Германия и изведнъж става гледана германка.