IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Нова мрачна прогноза за бъдещето на Tesla

Водещ борсов анализатор изчисли колко време още ще живее компанията на Мъск

Нова мрачна прогноза за бъдещето на Tesla

Само преди дни се появи информация каква базнословна сума ще прибере изпълнителният директор на Tesla Илон Мъск през следващите 10 години. Вярно е, че за целта трябва да бъдат постигнати определени цели, свързани с капитализацията на производителя на електромобили и продажбите му, но въпреки това нещата изглеждат внушителни.

Нова мрачна прогноза за бъдещето на Tesla

В същото време експертите от Щатите продължават да смятат, че Tesla е много по-близо до фалита си, отколкото когато и да е било. Поредният анализ в тази посока направи директорът по инвестициите на компанията Vilas Capital Management - Джон Томпсън, който обърна внимание на няколко факта.

1. При Tesla се отчита намаляване на търсенето Model S и Model Х.
Производството на Model 3 съще не върви по план. Финансовото състояние на компанията е плачевно – загубите само за последната година са над 2 млрд. долара. Това почти сигурно ще наложи допълително финансиране от 8 млрд. през тази година, за да може да производството да се нормализира. Тези пари обаче няма откъде да дойдат, тъй като акционерите в Tesla едва ли ще се съгласят да наливат още в компанията и да увеличат нейния капитал. Те искат да си получат досега вложените средства, при това с печалба, която няма откъде да дойде.

2. Положението се влошава от факта, че Комисията по ценни книжа и фондови борси води официално разследване срещу Tesla. До компанията са изпратени 85 въпроса относно нейната дейност, на които трябва да се отговори незабавно. Докато трае разследването, Tesla много трудно ще получи достъп до кредитни ресурси.

3. Агенцията Moody’s, която прави кредитни рейтинги и анализи на рисковете, преразгледа положението на Tesla и ще понижи рейтинга на компанията от В- до ССС, а това означава почти сигурно затваряне на всички възможности за рефинансиране на досегашните кредити.

4. Мъск се надява да го спаси Китай, но това не е сигурно. Китайците не са глупаци и могат чудесно да смятат, още повече когато става дума да пари. Самите те имат доста проблеми, така че помощта от тяхна страна прилича на мираж.

Анализът на Джон Томпснън завършва доста любопитно: „Никога не съм виждал по-абсурдна ситуация в своята кариера. Твърдя, че винаги съм постигал възможно най-добрият резултат на пазара, но в момента съм твърдо срещу шансовете на компанията на Мъск да оцелее”.

Снимка: Tesla

Тагове: tesla
0 от 500
  • #2
    21 rate up comment 12 rate down comment
    Край ( преди 6 години )
    Спортни коли, джипове, камиони на батерии са жива глупост. Има смисъл от ГРАДСКИ малки коли на батерии за да не се изтровим с газове в големите градове. Правят ги добре нисан и рено.
  • #1
    19 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Грешна им е концепцията. Електромобил на цената на германски примиъм и като отчетем, че всички останали производители инвестират в е-модели и батерии. В самото начало бяха пионери, а сега са изоставащи и със съмнително качество. Който инвестира в нов автомобил ще иска да го препродаде. При Тесла това няма как да се случи.