IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

8 автомобила, които не си струва да имаме

Те се провалиха заради грешки на маркетолозите, лоши двигатели и странни приумици на създателите си

8 автомобила, които не си струва да имаме

В историята на автомобилната индустрия има много случаи, когато опитите за създаване на модерна кола се превръщат в неуспех. Грешки на маркетолозите, проблеми с надеждността на автомобила, твърде висока цена - всичко това, и не само, става непреодолима пречка за успеха. А в особено тежки случаи такива грешни изчисления доведоха до фалит на компаниите. Ето 8 такива коли, които при никакви обстоятелства не може да накарате някой да си купи (разбира се, всяко правило си има изключения).

1. Volkswagen Phaeton (2002)

8 автомобила, които не си струва да имаме

Един от основните постулати на премиум марките е първо да се създадат скъпи автомобили и чак след това да се премине към по-достъпни такива, но в никакъв случай обратното. Немската марка обаче решава да потъпчи това правило. Известна със сравнително евтините си автомобили, компанията прави много рискована стъпка с пускането на луксозен седан, събран изцяло на ръка. Контингетът, който може да си позволи Phaeton, стриктно следи за имиджа си, така че е малко вероятно изведнъж да изпита желание да си купи "народна кола".

2. Audi A2 (1999)

8 автомобила, които не си струва да имаме

Случаят с Audi A2 изглежда доста необичайно - приятен дизайн с обкетаема каросерия, комфорт и за четирима души в салона, прекрасна маневреност. Всичко изглежда супер. Защо тогава този автомобил така и не се харесва на потребителите? Не е ясно.

3. Aston Martin Lagonda (1976)

8 автомобила, които не си струва да имаме

Спортният модел на Aston Martin напълно излезиза от рамките на традиционния английски консерватизъм, което се оказва и проблем. Потенциалните купувачи, които не очакват такъв "трик" от марката, просто не приемат автомобила. Не само това обаче е причината за неуспеха му - новата електроника, с която е натъпкана колата, редовно се чупи, което също разваля репутацията на модела. Автомобилът е произведен в 4 серии и за целия си жизнен период - 13 т.,са направени само 645 бройки.

4. Citroen C6 (2005)

8 автомобила, които не си струва да имаме

За последните няколко години френската марка спусна от конвейера няколко потресаващи модела, сред които бе и С6 — достоен, макар и несполучлив конкурент на 5-ата серия на BMW и Е-класа на Mercedes. Причината за това е, че между провакативната френска новост и класическата немска лаконичност купувачите предпочитат последното.

5. Chrysler Gas Turbine (1963)

8 автомобила, които не си струва да имаме

В началото на 60-те години на миналия век по пътищата се появява първата кола на Chrysler с газотурбинен двигател. Подобни мотори вече използвани в самолетите и на някой му хрумва "блесящата" идея да опита да ги приложи в автомобил. Всичко обаче се превръща в кошмар.  Окачването  на колата не издържа такъв товар, а "апетитът" й е просто брутален. Например, модификацията с максимална мощност от 120 к.с. и 576 Нм максимален въртящ момент гълта 14 л на 100 км извънградско.

6. Honda Insight (1999)

8 автомобила, които не си струва да имаме

Този "японец" е един от първите серийни хибридни автомобили. Insight получава обтекаема форма на каросерията, направена от алуминий, благодарение на което се оказва доста лек - едва 850 кг. И въпреки че журналистите често пишат за него само положителни отзиви, ниският разход на гориво се оказва недостатъчен, за да спечели колата сърцата на потребителите.

7. NSU Ro80 (1967)

8 автомобила, които не си струва да имаме

Когато през 1967 г. получава титлата "Автомобил на годината", експертите му предричат бляскави успехи. Германската кола е натъпкана с най-новите технологи за времето си, с каквито не могат да се похвалят конкурентите от същия клас. Скоростната кутия е полуавтоматична, колата има прехрасна аеродинамика, както и ротационно-бутален двигател (познат и като ванкелов двигател на името на създателя си Феликс Фанкел), но... Именно този нов двигател се оказва не много надежден и бързо се чупи. Това носи лоша репутация на автомобила, което скоро довежда до фалита на NSU.

8. Chevrolet Volt / Opel Ampera (2012)

8 автомобила, които не си струва да имаме

Този автомобил пък успява някак си доста бързо да изплаши купувачите. Основната причина за това се крие най-вече в наличието на множество нови технологии. Към това трябва да се добави и ненадеждността на колата, което води до големи разходи за ремонт.

Снимки: Производителите

0 от 500
  • #9
    10 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    И аз искам един файтон ако може, ще си го карам с кеф, но ако са свършили и на една А2 ще се зарадвам за жена ми.
  • #8
    12 rate up comment 3 rate down comment
    хаха ( преди 6 години )
    статията е абсолютна глупост в основанията и твърденията на автора няма и грам обективност! По-скоро е съчинение по картинка. Да не говорим за заглавието! Ти /авторе/ ако не ги искаш, подари ми ги, аз с удоволствие ще ги "имам"!Те може да се каже, че са неуспешни но винаги при опитите да промотираш даден продукт има и процент късмет, все пак...
  • #7
    18 rate up comment 1 rate down comment
    чети малко де ( преди 6 години )
    от газотурбинен до реактивен двигател разликата е от земята до небето, пич
  • #6
    5 rate up comment 15 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    страшни грозотии и да ми ги подарят,няма да се кача в такова нещо
  • #5
    13 rate up comment 12 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Ауди А2 - най-добрия малък автомобил. Просто е нечовешки скъп нов заради алуминиевото купе. Цените на модела втора ръка определено не го класират при неуспелите. Читав фейслифт с 1.4 ТДИ 90 кс под 8000 няма!
  • #4
    25 rate up comment 16 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    фаетона отстъпва на Бентли само по емблематапо НИЩО другокойто иска да кара бантли под прикритие да се наслаждава на невероятен лукс возия, мощност и т.н - фаетон който робува на марката бентли !
  • #3
    35 rate up comment 8 rate down comment
    Аморфис ( преди 6 години )
    Ако не Ви харесва Фаетон, който е идеален за парите си, можете да ми подарите един такъв, дори 2-ра ръка. По възможност с 5.0 гадният дизел. Аз ще си го направя да бълва по-малко сажди и да е по-еко.А като се повозите в Ситроен С6 и ще разберете как можеш да си купиш супер возия наполовин цена от S-class. Иначе е леко ръбат.
  • #2
    7 rate up comment 3 rate down comment
    39392 ( преди 6 години )
    Chrysler Gas Turbine (1963) никога не е бил в серийно производство. Пуска се малка серия, която се е давала безплатно на хора за по няколко месеца за тестове. Разход от 14/100 и сега там може да мина за икономичен. Доколкото си спомням са имали проблеми с отработените газове и куп други проблеми. Накрая просто се отказват от реактивната кола.
  • #1
    34 rate up comment 4 rate down comment
    Darth Plague ( преди 6 години )
    Много *** статия, почти всеки от тия автомобили си струва да бъде притежаван. Ако заглавието беше "Неуспели автомобили" щах да разбера.