Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka

8 автомобила, които не си струва да имаме

Те се провалиха заради грешки на маркетолозите, лоши двигатели и странни приумици на създателите си

8 автомобила, които не си струва да имаме

В историята на автомобилната индустрия има много случаи, когато опитите за създаване на модерна кола се превръщат в неуспех. Грешки на маркетолозите, проблеми с надеждността на автомобила, твърде висока цена - всичко това, и не само, става непреодолима пречка за успеха. А в особено тежки случаи такива грешни изчисления доведоха до фалит на компаниите. Ето 8 такива коли, които при никакви обстоятелства не може да накарате някой да си купи (разбира се, всяко правило си има изключения).

1. Volkswagen Phaeton (2002)

8 автомобила, които не си струва да имаме

Един от основните постулати на премиум марките е първо да се създадат скъпи автомобили и чак след това да се премине към по-достъпни такива, но в никакъв случай обратното. Немската марка обаче решава да потъпчи това правило. Известна със сравнително евтините си автомобили, компанията прави много рискована стъпка с пускането на луксозен седан, събран изцяло на ръка. Контингетът, който може да си позволи Phaeton, стриктно следи за имиджа си, така че е малко вероятно изведнъж да изпита желание да си купи "народна кола".

2. Audi A2 (1999)

8 автомобила, които не си струва да имаме

Случаят с Audi A2 изглежда доста необичайно - приятен дизайн с обкетаема каросерия, комфорт и за четирима души в салона, прекрасна маневреност. Всичко изглежда супер. Защо тогава този автомобил така и не се харесва на потребителите? Не е ясно.

3. Aston Martin Lagonda (1976)

8 автомобила, които не си струва да имаме

Спортният модел на Aston Martin напълно излезиза от рамките на традиционния английски консерватизъм, което се оказва и проблем. Потенциалните купувачи, които не очакват такъв "трик" от марката, просто не приемат автомобила. Не само това обаче е причината за неуспеха му - новата електроника, с която е натъпкана колата, редовно се чупи, което също разваля репутацията на модела. Автомобилът е произведен в 4 серии и за целия си жизнен период - 13 т.,са направени само 645 бройки.

4. Citroen C6 (2005)

8 автомобила, които не си струва да имаме

За последните няколко години френската марка спусна от конвейера няколко потресаващи модела, сред които бе и С6 — достоен, макар и несполучлив конкурент на 5-ата серия на BMW и Е-класа на Mercedes. Причината за това е, че между провакативната френска новост и класическата немска лаконичност купувачите предпочитат последното.

5. Chrysler Gas Turbine (1963)

8 автомобила, които не си струва да имаме

В началото на 60-те години на миналия век по пътищата се появява първата кола на Chrysler с газотурбинен двигател. Подобни мотори вече използвани в самолетите и на някой му хрумва "блесящата" идея да опита да ги приложи в автомобил. Всичко обаче се превръща в кошмар.  Окачването  на колата не издържа такъв товар, а "апетитът" й е просто брутален. Например, модификацията с максимална мощност от 120 к.с. и 576 Нм максимален въртящ момент гълта 14 л на 100 км извънградско.

6. Honda Insight (1999)

8 автомобила, които не си струва да имаме

Този "японец" е един от първите серийни хибридни автомобили. Insight получава обтекаема форма на каросерията, направена от алуминий, благодарение на което се оказва доста лек - едва 850 кг. И въпреки че журналистите често пишат за него само положителни отзиви, ниският разход на гориво се оказва недостатъчен, за да спечели колата сърцата на потребителите.

7. NSU Ro80 (1967)

8 автомобила, които не си струва да имаме

Когато през 1967 г. получава титлата "Автомобил на годината", експертите му предричат бляскави успехи. Германската кола е натъпкана с най-новите технологи за времето си, с каквито не могат да се похвалят конкурентите от същия клас. Скоростната кутия е полуавтоматична, колата има прехрасна аеродинамика, както и ротационно-бутален двигател (познат и като ванкелов двигател на името на създателя си Феликс Фанкел), но... Именно този нов двигател се оказва не много надежден и бързо се чупи. Това носи лоша репутация на автомобила, което скоро довежда до фалита на NSU.

8. Chevrolet Volt / Opel Ampera (2012)

8 автомобила, които не си струва да имаме

Този автомобил пък успява някак си доста бързо да изплаши купувачите. Основната причина за това се крие най-вече в наличието на множество нови технологии. Към това трябва да се добави и ненадеждността на колата, което води до големи разходи за ремонт.

Снимки: Производителите

0 от 500
  • #29
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Относно Insight-та, рейсърите сънуват ден и нощ да барнат такъв заради супер лекото купе на което изтърбушват двигателя и слагат друг около 300 к.с. за драгове
  • #28
    9 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Новите коли са по-ненадеждни защото трябва да отговарят на един куп изисквания за безопасност, екология, също и завишени изисквания от клиентите за комфорт, управляемост, пътно поведение и динамика. Всеки автопроизводител днес може да направи скучна и здрава кола като W124 200D или Волво 850, но като я пусне на цена над по-бързи и по-добре оборудвани автомобили, просто няма да има кой да я купи на пазара за нови коли.
  • #27
    11 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    "Бяха давали наскоро едно предаване където даваха как хвърлили едно Волво на дъното на океана и след 20 години го вадят няма грам ръжда." Проста химия. Солта консервира! Ако е непрекъснато под водата е ОК, извади ли се и се разпада директно! Нищо особено, маркетингов трик
  • #26
    15 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Старши, за теб времето е спряло някъде около 80та на миналия век. Ладите, мускалите и жигулите вечни? Ми те на 3тата година са куп ръжда, моторите не издържат и 100к без ремонти. Това ли е вечно? Да лежиш под тях през ден. Един съвременен, "пластмасов автомобил", както казваш е в пъти по надежден, комфортен и сигурен. Въртят им се по 300-400к без проблеми с леки намеси по ходовата част. Пък нека са пластмасови...
  • #25
    7 rate up comment 6 rate down comment
    Факт! ( преди 1 година )
    Няма по-добра кола от френската!
  • #24
    4 rate up comment 4 rate down comment
    Старшина ( преди 1 година )
    Зависи как са гледани през годините колега. Мойто VOLVO 850 няма точка ръжда обаче и винаги е седяло в гаража ми и редовно се мие. Бяха давали наскоро едно предаване където даваха как хвърлили едно Волво на дъното на океана и след 20 години го вадят няма грам ръжда. Ама като ги гледам новите Волва и те са се изпедерастили като всички нови пластмасови маркетингови произведения. Едно време Волвото се правеше от инженери, а сега от маркетингови мениджъри и счетоводители...
  • #23
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Старите японски също са вечни и неразрушими, но и те като и старите мерцедеси и волва ръждясват,атака че си трябва поддръжка на каросерията. Москвичи,жигули и Лади не ги броя при колите и много се чупят за нулевото си оборудване и базова техника,много некачествени.
  • #22
    3 rate up comment 8 rate down comment
    Старшина ( преди 1 година )
    Единствените коли, които си заслужават са Ладите, Москвичите, Жигулите и най-вече старите Волва и Мерцедеси, които са си буквално вечни и неразрушими и и при едни минимални грижи си ни возят и през 2018 година без никакъв проблем. Всичко останало е евтина пластмаса, електроника и пeдepacтия...
  • #21
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    А2 е уникална кола за приказки по кафетата, но не и за тия дето плащат за кола. Абсолютно ненужна алуминиева каросерия,която не му дава практически преимущества пред както казах примерно Тойота Ярис. А че А2 е грозновата две мнения няма.
  • #20
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    А2 спрямо Ярис като вътрешно пространство е по-тесен, тегло-по-тежък,обезшумяване абсурд,Ярис е много тих,особено като двигатели. Единствено повече екстри е възможно, но това е според оборудването,Ярис ги има в по-високото си оборудване. Защо да гледам точно немския Мобиле? А2 като ново е било много по-скъпо/НАДЦЕНЕНО/ и съответно непродаваемо и пазарен провал, за разлика от Ярис. Точно както и Файтон.