IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

8 автомобила, които не си струва да имаме

Те се провалиха заради грешки на маркетолозите, лоши двигатели и странни приумици на създателите си

8 автомобила, които не си струва да имаме

В историята на автомобилната индустрия има много случаи, когато опитите за създаване на модерна кола се превръщат в неуспех. Грешки на маркетолозите, проблеми с надеждността на автомобила, твърде висока цена - всичко това, и не само, става непреодолима пречка за успеха. А в особено тежки случаи такива грешни изчисления доведоха до фалит на компаниите. Ето 8 такива коли, които при никакви обстоятелства не може да накарате някой да си купи (разбира се, всяко правило си има изключения).

1. Volkswagen Phaeton (2002)

8 автомобила, които не си струва да имаме

Един от основните постулати на премиум марките е първо да се създадат скъпи автомобили и чак след това да се премине към по-достъпни такива, но в никакъв случай обратното. Немската марка обаче решава да потъпчи това правило. Известна със сравнително евтините си автомобили, компанията прави много рискована стъпка с пускането на луксозен седан, събран изцяло на ръка. Контингетът, който може да си позволи Phaeton, стриктно следи за имиджа си, така че е малко вероятно изведнъж да изпита желание да си купи "народна кола".

2. Audi A2 (1999)

8 автомобила, които не си струва да имаме

Случаят с Audi A2 изглежда доста необичайно - приятен дизайн с обкетаема каросерия, комфорт и за четирима души в салона, прекрасна маневреност. Всичко изглежда супер. Защо тогава този автомобил така и не се харесва на потребителите? Не е ясно.

3. Aston Martin Lagonda (1976)

8 автомобила, които не си струва да имаме

Спортният модел на Aston Martin напълно излезиза от рамките на традиционния английски консерватизъм, което се оказва и проблем. Потенциалните купувачи, които не очакват такъв "трик" от марката, просто не приемат автомобила. Не само това обаче е причината за неуспеха му - новата електроника, с която е натъпкана колата, редовно се чупи, което също разваля репутацията на модела. Автомобилът е произведен в 4 серии и за целия си жизнен период - 13 т.,са направени само 645 бройки.

4. Citroen C6 (2005)

8 автомобила, които не си струва да имаме

За последните няколко години френската марка спусна от конвейера няколко потресаващи модела, сред които бе и С6 — достоен, макар и несполучлив конкурент на 5-ата серия на BMW и Е-класа на Mercedes. Причината за това е, че между провакативната френска новост и класическата немска лаконичност купувачите предпочитат последното.

5. Chrysler Gas Turbine (1963)

8 автомобила, които не си струва да имаме

В началото на 60-те години на миналия век по пътищата се появява първата кола на Chrysler с газотурбинен двигател. Подобни мотори вече използвани в самолетите и на някой му хрумва "блесящата" идея да опита да ги приложи в автомобил. Всичко обаче се превръща в кошмар.  Окачването  на колата не издържа такъв товар, а "апетитът" й е просто брутален. Например, модификацията с максимална мощност от 120 к.с. и 576 Нм максимален въртящ момент гълта 14 л на 100 км извънградско.

6. Honda Insight (1999)

8 автомобила, които не си струва да имаме

Този "японец" е един от първите серийни хибридни автомобили. Insight получава обтекаема форма на каросерията, направена от алуминий, благодарение на което се оказва доста лек - едва 850 кг. И въпреки че журналистите често пишат за него само положителни отзиви, ниският разход на гориво се оказва недостатъчен, за да спечели колата сърцата на потребителите.

7. NSU Ro80 (1967)

8 автомобила, които не си струва да имаме

Когато през 1967 г. получава титлата "Автомобил на годината", експертите му предричат бляскави успехи. Германската кола е натъпкана с най-новите технологи за времето си, с каквито не могат да се похвалят конкурентите от същия клас. Скоростната кутия е полуавтоматична, колата има прехрасна аеродинамика, както и ротационно-бутален двигател (познат и като ванкелов двигател на името на създателя си Феликс Фанкел), но... Именно този нов двигател се оказва не много надежден и бързо се чупи. Това носи лоша репутация на автомобила, което скоро довежда до фалита на NSU.

8. Chevrolet Volt / Opel Ampera (2012)

8 автомобила, които не си струва да имаме

Този автомобил пък успява някак си доста бързо да изплаши купувачите. Основната причина за това се крие най-вече в наличието на множество нови технологии. Към това трябва да се добави и ненадеждността на колата, което води до големи разходи за ремонт.

Снимки: Производителите

0 от 500
  • #19
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Achtung ( преди 6 години )
    А2 използва алуминиева каросерия, подобно на А8 и Ягуар XJ. Само дето последните са в съвсем друг клас..... уникална кола, макар че на мен ми се вижда малко грозновата
  • #18
    4 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    A2 спрямо ярис - обезшумяваване, екстри, вътрешно пространство, тегло. Всичко това е по добро при аудито. Отворете немското мобиле и вижте цените на Ярис и А2 от една и съща година.
  • #17
    22 rate up comment 7 rate down comment
    НЕ файтон, а КАРУЦА ( преди 6 години )
    А лъжите за А2 са още по-потресаващи!Такова облъчване за тази табуретка, че просто няма на къде. Нито технологии, нито форма, нито красота, нито нищо, обаче е обявиха, че едва ли не връща горивото в резервоара и баламите се намятаха на нея. После се оказа, че торбата с пари, които са броили за това недоразумение никога не могат да си ги избият. Пак удариха на дърво завалиите. Така е с ВАГ!Купуваш и си вътре с двата крака. Има обаче балами,които им вярват на манипулациите и все още им се вързват
  • #16
    15 rate up comment 5 rate down comment
    НЕ файтон, а КАРУЦА ( преди 6 години )
    Разсъхват се нещата и на ВАГ не им остава нищо друго да почнат да продават масово точи каруци. Естествено, че се впрегва цялата държавна машина барабар с медиите да започнат облъчването за невероятната, суперска кола на селската марка. Мнозина се вързват и горят. Тази кола е с изключително скъпа поддръжка, ненадеждна и има много слабо търсене. Удрят на дърво, обаче ВАГ са, като котките и по гръб не падат. Обръщат палачинката и почват да облъчват,че видите ли била скъпа и правела ръчно.Да бе,да
  • #15
    17 rate up comment 4 rate down comment
    НЕ файтон, а КАРУЦА ( преди 6 години )
    Истината обаче за тази кола е съвсем друга. ВАГ и канцлера Шрьодер се договарят за нова кола, която да се ползва за чиновниците от средния ешелон на държавата. Просто така го решават и построяват дори нов завод в Дрезден специално за този модел с държавни пари естествено. Задачата е била да се направи такъв автомобил с който да се точи държавата максимално. Идва обаче нов канцлер и работите се объркват. Колите се доставят на много високи цени и поддръжката им е скъпа, Разсъхват се нещата и...
  • #14
    17 rate up comment 6 rate down comment
    НЕ файтон, а КАРУЦА ( преди 6 години )
    Phaeton е една от най-лошите покупки за автомобил. Има защо да са го спрели и има защо цената му да е толкова ниска. Облъчването за високите технологии, екстри, комфорт и ръчна изработка изобщо не можаха да подлъжат хората да си го купуват. Естествено премълчават и за невероятно високите цени за поддръжката му. не случайно на вторичния пазар тази кола е толкова евтина. хората са броили 2 торби с пари за нея, а после даже и за една шепа не могат да е продадат, Всеки разбиращ бяга от Phaeton!
  • #13
    15 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    По какъв точно критерий оцени ,че А2 е най-добрата малка кола, какво повече предлага от един Ярис да речем,защото аз мога да кажа,че не предлага надеждността на японския автомобил,нито лекотата на управление. А съм почти сигурен,че въпреки алуминиевата рама е и по-тежко от Ярис,което е минус. За Фаетон, колата прилича на по-голям Пасат, да изпипана е повече, хубава е , но да кажеш,че е еднаква с Бентли значи не си безпристрастен.Това или означава,че и Ауди А8 е Бентли,или че Фаетон е по-хубав.
  • #12
    15 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    "Ауди А2 - най-добрия малък автомобил. Просто е нечовешки скъп нов заради алуминиевото купе. Цените на модела втора ръка определено не го класират при неуспелите. Читав фейслифт с 1.4 ТДИ 90 кс под 8000 няма! " Ти в някакъв паралелен свят ли живееш? А2 дори няма такова за 8000лв., всички са по 2000-4000 лева, с малки изключения някои по-скъпи. Кой ще даде повече пари за малка, тясна кола със старомодни двигатели и никаква динамика.
  • #11
    17 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    На мен пък ми хареса Citroen C6, много класна кола с красив и неконсервативен дизайн, но ако са свършили и една Honda Insight ще ми свърши прекрасна работа за градско в София.
  • #10
    18 rate up comment 4 rate down comment
    Станислав ( преди 6 години )
    Ситроена е грозен но иначе е страхотна кола и возията му е в пъти по-добра от Екласата и 5-та серия, а поддържката доста по-евтина