IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Toyota се готви за сериозна криза

Японците са притеснени, че компанията им дори може да не оцелее

Toyota се готви за сериозна криза

Съвсем наскоро президентът на Toyota Motor Corp. – Акио Тойода, помени ръководния състав на компанията си. В него влязоха британец, японка и няколко експерти от външни компании, което според експерните означава, че един от най-големите производители на планетата е изправен през сериозни сътресения.

Toyota се готви за сериозна криза

Изданието Automotive News припомня, че Тойода често прибяга до подобни действия. Този път обаче той не следва наложилата се традиция, а в действията му се крият доста по-сериозни мотиви. И те са свързани най-вече със страха, че Toyota може дори да не оцелее в новото време.

Подобни притеснения личат и от изявленията на новите топ-мениджъри в компанията. Те се събраха за първи път преди около седмица, след което говориха пред медиите. И от думите им става ясно, че Toyota спешно се нуждае от иновационни решения, за да прескочи очертаващата се криза.

„Подобни промени се случват веднъж на 100 години. Ние сме длъжни да приемем това огромно предизвикателство и да го преодолеем”, заяви Сатоши Огисо, който се върна в компанията, за да оглави подразделението за товарни автомобили на Toyota.
Новият отговорник за комуникациите в компанията Масахиро Ямаока също показа притеснение, като заяви: „Не можем да си позволим никакво забавяне. Въпросът е на живот и смърт”.

Toyota се готви за сериозна криза

На свой ред новият шеф на финансовия отдел на компанията Акихиро Футукоме, който досега е бил директор на банката Sumitomo Mitsui Banking Corp., разкри какви задачи му е поставил Тойода: „Той иска от мен две неща – да вкарам свеж полъх в компанията и да ускоря темповете за промяна”.

Какво може да притесни един от най-големите автомобини гиганти, които разполага с огромни финансови ресурси? Експертите са на мнение, че в Toyota трябва, поне на първо време, да забравят за развитието на електромобилите и автопилотите, и да се насочат към по-обикновени проблеми.

Сред тях са подобряване на връзките с доставчиците на компоненти и завоюване на разрастващия се пазар в Африка. Освен това трябва да се търсят нови пътища за увеличаване на доходите, като сред тях е използане на нови технологии и иновации, които да позволят на Toyota да се конкурира с финансовите организации.

Toyota се готви за сериозна криза

Единствената дама в новия ръководния екип – Чика Како, посочи друг проблем. Той е типично японското мислене в компанията, което досега не позволяваше назначаването на жени и на чужденци на високи позиции.

„Надявам се, че моето назначение ще доведе и до по-активното участие на жени в управлението. Същото се отнася и за Саймън (б.а. – британецът Саймън Хъмфрис е новият главен дизайнер на Toyota). Неговото назначение трябва да привлече повече неяпонски сужители”, обясни Како.

Снимки: Japan Times
 

Тагове: toyota motor corp.
0 от 500
  • #2
    23 rate up comment 10 rate down comment
    ще се сетите ( преди 1 година )
    Ахаа,добро утро..залитането по фешън глупости не води до добро.Накрая пак ще дирите класическите бутални мотори...за да оцелеете. Орделно японски мениджмънт в действие.Щом и банкер ще нарежда мамууу...
  • #1
    36 rate up comment 12 rate down comment
    none ( преди 1 година )
    Тойота отдавна продава остарели технологии на високи цени на клиентите си. Повечето им двигатели с които се предлагат колите им в момента са на повече от 10 години (не казвам че са лоши ;)), просто са много далече от последните разработки като к.с. и разход). Тойота е компанията с най-висок марж на печалбата в автоиндустрията (над 12%). Толкова не печели никой друг включая премиум марките (за сравнение маржа на Рено-Нисан е 6.6% а на ФВ около 9%). Съюза им с Мазда няма да им донесе нищо ново.