IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Toyota се готви за сериозна криза

Японците са притеснени, че компанията им дори може да не оцелее

Toyota се готви за сериозна криза

Съвсем наскоро президентът на Toyota Motor Corp. – Акио Тойода, помени ръководния състав на компанията си. В него влязоха британец, японка и няколко експерти от външни компании, което според експерните означава, че един от най-големите производители на планетата е изправен през сериозни сътресения.

Toyota се готви за сериозна криза

Изданието Automotive News припомня, че Тойода често прибяга до подобни действия. Този път обаче той не следва наложилата се традиция, а в действията му се крият доста по-сериозни мотиви. И те са свързани най-вече със страха, че Toyota може дори да не оцелее в новото време.

Подобни притеснения личат и от изявленията на новите топ-мениджъри в компанията. Те се събраха за първи път преди около седмица, след което говориха пред медиите. И от думите им става ясно, че Toyota спешно се нуждае от иновационни решения, за да прескочи очертаващата се криза.

„Подобни промени се случват веднъж на 100 години. Ние сме длъжни да приемем това огромно предизвикателство и да го преодолеем”, заяви Сатоши Огисо, който се върна в компанията, за да оглави подразделението за товарни автомобили на Toyota.
Новият отговорник за комуникациите в компанията Масахиро Ямаока също показа притеснение, като заяви: „Не можем да си позволим никакво забавяне. Въпросът е на живот и смърт”.

Toyota се готви за сериозна криза

На свой ред новият шеф на финансовия отдел на компанията Акихиро Футукоме, който досега е бил директор на банката Sumitomo Mitsui Banking Corp., разкри какви задачи му е поставил Тойода: „Той иска от мен две неща – да вкарам свеж полъх в компанията и да ускоря темповете за промяна”.

Какво може да притесни един от най-големите автомобини гиганти, които разполага с огромни финансови ресурси? Експертите са на мнение, че в Toyota трябва, поне на първо време, да забравят за развитието на електромобилите и автопилотите, и да се насочат към по-обикновени проблеми.

Сред тях са подобряване на връзките с доставчиците на компоненти и завоюване на разрастващия се пазар в Африка. Освен това трябва да се търсят нови пътища за увеличаване на доходите, като сред тях е използане на нови технологии и иновации, които да позволят на Toyota да се конкурира с финансовите организации.

Toyota се готви за сериозна криза

Единствената дама в новия ръководния екип – Чика Како, посочи друг проблем. Той е типично японското мислене в компанията, което досега не позволяваше назначаването на жени и на чужденци на високи позиции.

„Надявам се, че моето назначение ще доведе и до по-активното участие на жени в управлението. Същото се отнася и за Саймън (б.а. – британецът Саймън Хъмфрис е новият главен дизайнер на Toyota). Неговото назначение трябва да привлече повече неяпонски сужители”, обясни Како.

Снимки: Japan Times
 

Тагове: toyota motor corp.
0 от 500
  • #22
    5 rate up comment 10 rate down comment
    х ( преди 1 година )
    Седя си и се чудя Рено ли ще ги купи или ВАГ.
  • #21
    5 rate up comment 11 rate down comment
    Факт! ( преди 1 година )
    Само Рено.Идва най-големият ви кошмар дойчофенове Рено ще изкупи Мерцедес БМВ хАуди Фолцвагинин и цялата германия плюс Япония!Гон президент на Света!
  • #20
    20 rate up comment 4 rate down comment
    дон Шопеску ( преди 1 година )
    За дизайнера си беше крайно време. Досегашния им страдаше от кошмари и беше фен на Хищника".
  • #19
    22 rate up comment 8 rate down comment
    Тойода ( преди 1 година )
    Дизелът им 2,0 126 к.с. е наистина страхотен мотор. Супер икономичен и невероятно здрав. Каквото му налееш го гори и няма никакви грижи. Имал съм Корола с този мотор и съм невероятно доволен. Добра динамика, никакви проблеми с колата или двигателя и много нисък разход. Продадох е защото ми трябваше нещо по-голямо. Взех си Land Cruiser 3.0 дизел. Ей това е неразбиваем двигател. Трябва без масло и антифриз да го караш този мотор, за да успееш да го убиеш. Невероятна машина просто.
  • #18
    12 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Сред тях са подобряване на връзките с доставчиците на компоненти и завоюване на разрастващия се пазар в Африка. Интересно кои продава повече от японците в Африка? Като гледам и джиповете и бусчетата там са все на дръпнатите
  • #17
    11 rate up comment 6 rate down comment
    Тойода ( преди 1 година )
    „...за разлика от много капризния 2.2 / 170 D-CAT“ Изобщо не е капризен! Мотора е страхотен и е много добър двигател. Чисто и просто нафтата ни не става . Там е проблема, а не в мотора, който е доста прецизен и модерен, но си иска и качествено гориво. Говоря ти от опит. Имал съм го и съм го карал доста години в Зап.Европа. Като съм се прибирал у нас и съм наливал родна нафта и колата става съвсем друга все едно не е същата. Само на ШЕЛ, ОМВ и РОМпетрол съм зареждал уж хубаво гориво.
  • #16
    13 rate up comment 12 rate down comment
    Тойода ( преди 1 година )
    Toyota ще фалира, когато VAG-фена намаше тавана на лятното кино с кисело мляко! :)))) Абе тая „новина“ да не идва от средите „народната марка“? Толкова е плоска и елементарна, че просто няма накъде. На такива глупотевини и децата в детската градина няма да повярват. Оня *** отдолу пък за маржове приказва. Маржа бил най-висок, продават много(с малка разлика в челната тройка по продажби) и щели да фалират. Хахаха и как става този номер? Ама наистина феновете на селската марка са много пр0Зди!
  • #15
    13 rate up comment 1 rate down comment
    GTE ( преди 1 година )
    На мен например ми харесва бензиновия ч.6 / 132 коня, атмосферен, без турбо, доста опростен и надежден. Не е някаква извънземна технология, но се справя много добре със суровите условия на Русия, Азия и Африка. Много добър беше и дизела им 2.0 / 126 и 2.2 / 150 коня. Надеждни и безотказни, за разлика от много капризния 2.2 / 170 D-CAT
  • #14
    19 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Хахахахаха,абе вие точно Тойота ли седнахте да ги мислите?Щели да фалират,хахахахахах.Колкото ВАГ фалираха.Това са огромни корпорации с огромни ресурси и едва ли скоро ще фалират.Някакви сътресения може и да има,но то е нормално.Най-вероятно си вдигат акциите с такива изказвания.
  • #13
    15 rate up comment 1 rate down comment
    Аморфис ( преди 1 година )
    Много е положително за фирмата да си поканят външни консултанти и да им направят външен одит. Но! 1.Външните консултанти няма как да знаят всичко на 100% 2.Те ще дадат добри идеи, от които Тойота ще реши дали и как да се възползва. 3.Това за оцеляването - много се смях! Да, не харесвам марката в много отношения, но пък чак да не оцелее? Това е смешно! Външният им одит ще помогне за наваксване и справяне с промените, на които фирми като СААБ не можаха да издържат. Просто е :)