IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Електромобилите с най-голям пробег

През 2018 г. пада психологическата граница от 500 км

Електромобилите с най-голям пробег

Електромобилите стават все повече, а клиентите имат повече от един ориентир, когато си избират екологичен автомобил. За намаляването на цената помагат отстъпките, осигурени от държавата, но не и в България, а другата много важна особеност на електромобилите е пробегът с едно зареждане.

Както при цената, така и при пробега традиционните автомобили все още имат предимство, но това скоро трябва да се промени. Да хвърлим един поглед какво се предлага на пазара по отношение на пробега на електромобилите.

Електромобилите с най-голям пробег

№1 в света по продажби е Nissan Leaf, като моделът на японската компания вече присъства във второто си поколение, като реалният му пробег с едно зареждане е 250 километра. Това означава безпроблемна градска експлоатация и дори кратки пътувания извън града. Малко по-далеч ще стигнете с Chevrolet Bolt, който спечели наградата „Кола на годината в Северна Америка” и с едно зареждане изминава 383 километра.

Електромобилите с най-голям пробег

И този пробег е премерен по американския стандарт EPA, който за разлика от европейския, е доста близък до реалната експлоатация. Единственият недостатък на Bolt, който се очертава като най-сериозният съперник на задаващия се Tesla Model 3 е невъзможността за бързо зареждане на батериите. Иначе по цена Bolt може да се мери с Model 3, с оглед на това, че базовата му цена е 37 500 долара. Всеки по-нов модел, който излиза на пазара, осигурява повече пробег.

Това важи и за електрическата версия на Hyundai Kona. Дебютът на кросоувъра ще се случи на салона в Женева, а моделът се отличава с интересни характеристики – 390 километра пробег, електромотор с мощност 150 киловата и капацитет на батерията 64 киловатчаса.

Обновеният Renault Zoe Z.E. 40 пък докосва психологическата граница от 400 километра с едно зареждане. Моделът на Renault е близък роднина на Leaf, а батериите идват от LG Chem. Но пробегът на Zoe е измерен по европейския цикъл NEDC, който както стана дума е доста по-оптимистичен от EPA.

Електромобилите с най-голям пробег

Още една крачка напред и влизаме в класа на премиум електромобилите – 475 километра пробег за Tesla Model X P100D. Естествено, топ моделът на Tesla се отличава и с висока цена – 145 000 долара в Щатите, но и с невероятна динамика и комфорт на борда. Дълго време се смяташе, че 500 километра с едно зареждане е най-важната психологическа граница, а през 2018 преодоляването й ще е реалност.

В Женева ще видим Jaguar I-Pace, който ще е с мощност 400 конски сили и пробег 500 километра по NEDC, което означава, че ще трябва и независимо потвърждение. Също в Женева ще дебютира и Audi E-Tron Quattro, като за серийния електрически кросоувър на луксозната германска марка важи абсолютно същото – 500 километра пробег с едно зареждане по NEDC.

Електромобилите с най-голям пробег

На „ниво 500” е стигнал и Model 3, чийто доставки вече започнаха. Достъпният модел на Tesla има пробег до 500 километра с едно зареждане в най-скъпата си версия, а според списание Motor Trend електромобилът се ускорява от 0 до 96 км/ч за 4,8 секунди. Което също е впечатляващо.

Отвъд 500 километра достига друг модел на Tesla – Model S във версия P100D. Италианският фенклуб на марката постигна пробег от 1078 километра с едно зареждане, но със скорост около 40 км/ч и без климатик и без използване на спирачките, т.е едва ли някой ще повтори това в ежедневието. Иначе пробегът на този вариант на лимузината е 540 километра, а динамиката на колата в режим Ludicrous е вече легендарна.

Електромобилите с най-голям пробег

И след Model S P100D напълно логично отиваме към още по-скъпите и спортни модели. А хърватският Rimac Concept_One е идеалният пример как се променя пробегът според стила на шофиране. По данни на производителя пробегът му е 600 километра, но с оглед на динамиката и изкушенията, които предлага автомобилът, реално запасът на батериите стига за 350 км. Сега в Женева предстои представянето на обновена версия на модела, която най-вероятно ще получи и по-сериозен пробег.

А според анализаторите на пазара на електромобили, големият успех ще е за този производител, който успее да предложи най-приемливият компромис между динамиката и по-сериозния пробег.

0 от 500
  • #2
    26 rate up comment 1 rate down comment
    Волвофен ( преди 1 година )
    "..Nissan Leaf.., като реалният му пробег с едно зареждане е 250 километра. .. Малко по-далеч ще стигнете с Chevrolet Bolt, ..и с едно зареждане изминава 383 километра". Егати и смешния коментар! Малко по-далеч? Над 130 км малка разлика ли са бре, юнаци? Сметнете разстоянието и ще видите, че това е ще ви стигне да стигнете от Сф до Монтана, Пд до СтЗ, Плевен до Б. Търново и пр. Не е зле да се спомене, че из тубата е пълно с реално изминати ок. и над 500 км с едно зареждане. Бъдете обективни!
  • #1
    11 rate up comment 29 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    Ел. автомобилите винаги ще са по-скъпи, ще има да чакате цените им да падат! Великото продажби продължават да са под 1% от продадените нови автомобили. Очаквания ефект за екологията е нулев - вече е всепризнато, че модел със 100 кВ батерия замърсява повече и от конвенционален ДВГ А пробег 500 км по книжка не е като 500 км при -10 градуса. Ел. автомобилите имат смисъл само като градски бълхи с малки батерии, но никой не прави такива и идеята за екология се *** в ускорение 0-100.