Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka

Електромобилите с най-голям пробег

През 2018 г. пада психологическата граница от 500 км

Електромобилите с най-голям пробег

Електромобилите стават все повече, а клиентите имат повече от един ориентир, когато си избират екологичен автомобил. За намаляването на цената помагат отстъпките, осигурени от държавата, но не и в България, а другата много важна особеност на електромобилите е пробегът с едно зареждане.

Както при цената, така и при пробега традиционните автомобили все още имат предимство, но това скоро трябва да се промени. Да хвърлим един поглед какво се предлага на пазара по отношение на пробега на електромобилите.

Електромобилите с най-голям пробег

№1 в света по продажби е Nissan Leaf, като моделът на японската компания вече присъства във второто си поколение, като реалният му пробег с едно зареждане е 250 километра. Това означава безпроблемна градска експлоатация и дори кратки пътувания извън града. Малко по-далеч ще стигнете с Chevrolet Bolt, който спечели наградата „Кола на годината в Северна Америка” и с едно зареждане изминава 383 километра.

Електромобилите с най-голям пробег

И този пробег е премерен по американския стандарт EPA, който за разлика от европейския, е доста близък до реалната експлоатация. Единственият недостатък на Bolt, който се очертава като най-сериозният съперник на задаващия се Tesla Model 3 е невъзможността за бързо зареждане на батериите. Иначе по цена Bolt може да се мери с Model 3, с оглед на това, че базовата му цена е 37 500 долара. Всеки по-нов модел, който излиза на пазара, осигурява повече пробег.

Това важи и за електрическата версия на Hyundai Kona. Дебютът на кросоувъра ще се случи на салона в Женева, а моделът се отличава с интересни характеристики – 390 километра пробег, електромотор с мощност 150 киловата и капацитет на батерията 64 киловатчаса.

Обновеният Renault Zoe Z.E. 40 пък докосва психологическата граница от 400 километра с едно зареждане. Моделът на Renault е близък роднина на Leaf, а батериите идват от LG Chem. Но пробегът на Zoe е измерен по европейския цикъл NEDC, който както стана дума е доста по-оптимистичен от EPA.

Електромобилите с най-голям пробег

Още една крачка напред и влизаме в класа на премиум електромобилите – 475 километра пробег за Tesla Model X P100D. Естествено, топ моделът на Tesla се отличава и с висока цена – 145 000 долара в Щатите, но и с невероятна динамика и комфорт на борда. Дълго време се смяташе, че 500 километра с едно зареждане е най-важната психологическа граница, а през 2018 преодоляването й ще е реалност.

В Женева ще видим Jaguar I-Pace, който ще е с мощност 400 конски сили и пробег 500 километра по NEDC, което означава, че ще трябва и независимо потвърждение. Също в Женева ще дебютира и Audi E-Tron Quattro, като за серийния електрически кросоувър на луксозната германска марка важи абсолютно същото – 500 километра пробег с едно зареждане по NEDC.

Електромобилите с най-голям пробег

На „ниво 500” е стигнал и Model 3, чийто доставки вече започнаха. Достъпният модел на Tesla има пробег до 500 километра с едно зареждане в най-скъпата си версия, а според списание Motor Trend електромобилът се ускорява от 0 до 96 км/ч за 4,8 секунди. Което също е впечатляващо.

Отвъд 500 километра достига друг модел на Tesla – Model S във версия P100D. Италианският фенклуб на марката постигна пробег от 1078 километра с едно зареждане, но със скорост около 40 км/ч и без климатик и без използване на спирачките, т.е едва ли някой ще повтори това в ежедневието. Иначе пробегът на този вариант на лимузината е 540 километра, а динамиката на колата в режим Ludicrous е вече легендарна.

Електромобилите с най-голям пробег

И след Model S P100D напълно логично отиваме към още по-скъпите и спортни модели. А хърватският Rimac Concept_One е идеалният пример как се променя пробегът според стила на шофиране. По данни на производителя пробегът му е 600 километра, но с оглед на динамиката и изкушенията, които предлага автомобилът, реално запасът на батериите стига за 350 км. Сега в Женева предстои представянето на обновена версия на модела, която най-вероятно ще получи и по-сериозен пробег.

А според анализаторите на пазара на електромобили, големият успех ще е за този производител, който успее да предложи най-приемливият компромис между динамиката и по-сериозния пробег.

0 от 500
  • #22
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Волвофен ( преди 1 година )
    Болт е напълно електрически, има много по-голям реален пробег, доста по-добре изглеждащ е, има режим Л, при който като си махнеш крака от педала спира само с двигателя, а за капак имат и бутон зад волана, който засилва максимално ефекта от моторната спирачка и реално спирачка ползваш изключително рядко. Има предостатъчно клипове из нета, кое, как работи, както и ревюта на собственици, изминали над 20 000 км за 1 година(има дори един с близо 60 000 км изминати). А колата за която ти пишеш е Волт!
  • #21
    0 rate up comment 4 rate down comment
    Фермера ( преди 1 година )
    Нисан продава сега,А другите цели да продават 2021-2025 страхотни модели.Да ги пуснат да видим пробег,цена и оборудване.Сега Лийф има ProPilot,за първи път е-***.Итова на цена около 60хиляди.Болт не е в тази класация.Той има бензинов генератор и струва около 100хиляди.
  • #20
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Волвофен ( преди 1 година )
    . то бъдещето пред тази грозотия хич не е розово.Само си представи колко ще се продава през 2021-25 да речем, когато почти всички елавтомобили на пазара ще са с по-добри х-ки, ще са по-добре изглеждащи, което не е трудно предвид грозотията на Лийф, ще има доста повече Жипки, които непрекъснато увеличават продажбите си, като пазарен дял, ще са с по-добра динамика, ще са по-просторни вътре(Болт е доста по-малък като габарити, но виж пространството за пътуващите вътре) и ще видиш как ще се продава
  • #19
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Волвофен ( преди 1 година )
    Не знам колко не е зле, но продажбите и най-вече външния му вид говорят друго! Да, новото поколение е по-малко грозно, сравнено със старото, но то старото си беше в Топ 10 за най-грозните автомобили за всички времена, та не е трудно да се подобри. Друго, което е добре сравнено със стария модел е увеличения пробег и мощност, но сравнени с Тесла 3 и дори с Болт резултата му е зле направо. Прибави и факта, че почти всичките му конглокенти са по-добре изглеждащи, както и новите модели, като Кона...
  • #18
    0 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Новия Нисан лийф не е зле както го представяш тази година най-вероятно ще е на 2ро място по продажби а слабите продажби сега са защото миналия месец започнаха производството извън Япония
  • #17
    26 rate up comment 2 rate down comment
    Волвофен до анонимко ( преди 1 година )
    До юначето с безпроблемния Лийф и отличните батерии. Алоу, ти чел ли си, каква гаранция предлагат японците за батерията си? Чел ли си поне една таблица, каква е деградацията на батерията им през годините и изминатите км? Ако не си да те светна, че след 4 години при изминати 80 000 км батерияата е с капацитет 76,36%, а след 8 години и изминати 160 000 км е с капацитет 66.90%. Качество та дрънка, а? Напиши къде да е и в коя да е търсачка проблеми с Нисан Лийф и доста ще се изненадаш от дългото списъче, което ще ти се покаже!!! После пак заповядай да пишеш глупости на воля!
  • #16
    25 rate up comment 1 rate down comment
    Волвофен до Дошо ( преди 1 година )
    Погледни какво си написал, пък тогава ела и се репчи. От Рено Зоуй, до Нисан Лийф, разликата е от небето до Земята. Прочети, какво си написал, кУха кратУно: „Да бе то щото е най-добър за тва Рено Зое го размазва по продажби „. После пак заповядай да се репчиш въздухарю. А продажбите на Лийф последната година, откакто се позви доста конкутенция на най-грозния ел. Автомобил, какъвто безспорно е модела на Нисан, са сред най-ниските. Тези 300 000 продажби за над 7 години съществуване са предимно във времето, когато беше без реална конглокенция в този ценови сегмент! Сега имаш Болт, Айоник, е-Голф, Соул, Тесла 3 и т.н. Затова грозотията никаква я няма. Ето ти една табличка на пазара в САЩ, който е най-големия за тези 7 година на Лийф, та белким видиш накъде са се запътили твойте любимци от Нисан в условията на все още зараждаща се конглокенция: Vehicle January 2018 Sales December 2017 Sales Tesla Model 3 1,875 1,060 Chevrolet Bolt EV 1,177 3,227 Tesla Model S 800 4,975 Tesla Model X 700 3,300 Volkswagene-Golf 178 343 Nissan Leaf 150 102 Data sources: General Motors, Volkswagen, Nissan, and InsideEVs. All numbers are U.S. sales only. Figures for Tesla are InsideEVs's estimates. И 4-те му конк.Урентни модела продават повече за последните 2 месеца в САЩ. Пък ти си драскай небивалиците, колкото искаш – истината няма как да я промениш. Сега си представи, какво ще се случи на тази грозотия в следващите 7-10 години, когато масово големите производители на автомобили ще пуснат конглокенти. ГМ до 2025 ще пуснат над 20 модела на електричество. Такива недоразумения на дизайна и техниката, като Лийф са обречени на спиране от производство!!!
  • #15
    24 rate up comment 1 rate down comment
    анализатор ( преди 1 година )
    Според мен пък извън премиум сегемента динамиката е без особено значение. Така или иначе е пре-достатъчна за ниския сегмент. Решаваща е основно цената.
  • #14
    5 rate up comment 20 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Най-доброто по мое виждане, а и по виждане на купувачите е Nissan Leaf. Балансиран от всякъде модел с размерите на кола, а не на сапунерка, доказани качества, добра цена, абсолютно безпроблемен с отлични батерии и пробег, който не е най-добър, но тук въпросът не е само колко км. ще мине с едно зареждане, а и колко ще издържи батерията. Nissan Leaf е с доказани батерии и хората го оценяват. С Nissan Leaf си купувате кола 100 % разработена в Япония!
  • #13
    7 rate up comment 24 rate down comment
    Факт! ( преди 1 година )
    Продават Нисан и са лидери а те са от групата Рено-Нисан.А ти си оли.офрен!