IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Електромобилите с най-голям пробег

През 2018 г. пада психологическата граница от 500 км

Електромобилите с най-голям пробег

Електромобилите стават все повече, а клиентите имат повече от един ориентир, когато си избират екологичен автомобил. За намаляването на цената помагат отстъпките, осигурени от държавата, но не и в България, а другата много важна особеност на електромобилите е пробегът с едно зареждане.

Както при цената, така и при пробега традиционните автомобили все още имат предимство, но това скоро трябва да се промени. Да хвърлим един поглед какво се предлага на пазара по отношение на пробега на електромобилите.

Електромобилите с най-голям пробег

№1 в света по продажби е Nissan Leaf, като моделът на японската компания вече присъства във второто си поколение, като реалният му пробег с едно зареждане е 250 километра. Това означава безпроблемна градска експлоатация и дори кратки пътувания извън града. Малко по-далеч ще стигнете с Chevrolet Bolt, който спечели наградата „Кола на годината в Северна Америка” и с едно зареждане изминава 383 километра.

Електромобилите с най-голям пробег

И този пробег е премерен по американския стандарт EPA, който за разлика от европейския, е доста близък до реалната експлоатация. Единственият недостатък на Bolt, който се очертава като най-сериозният съперник на задаващия се Tesla Model 3 е невъзможността за бързо зареждане на батериите. Иначе по цена Bolt може да се мери с Model 3, с оглед на това, че базовата му цена е 37 500 долара. Всеки по-нов модел, който излиза на пазара, осигурява повече пробег.

Това важи и за електрическата версия на Hyundai Kona. Дебютът на кросоувъра ще се случи на салона в Женева, а моделът се отличава с интересни характеристики – 390 километра пробег, електромотор с мощност 150 киловата и капацитет на батерията 64 киловатчаса.

Обновеният Renault Zoe Z.E. 40 пък докосва психологическата граница от 400 километра с едно зареждане. Моделът на Renault е близък роднина на Leaf, а батериите идват от LG Chem. Но пробегът на Zoe е измерен по европейския цикъл NEDC, който както стана дума е доста по-оптимистичен от EPA.

Електромобилите с най-голям пробег

Още една крачка напред и влизаме в класа на премиум електромобилите – 475 километра пробег за Tesla Model X P100D. Естествено, топ моделът на Tesla се отличава и с висока цена – 145 000 долара в Щатите, но и с невероятна динамика и комфорт на борда. Дълго време се смяташе, че 500 километра с едно зареждане е най-важната психологическа граница, а през 2018 преодоляването й ще е реалност.

В Женева ще видим Jaguar I-Pace, който ще е с мощност 400 конски сили и пробег 500 километра по NEDC, което означава, че ще трябва и независимо потвърждение. Също в Женева ще дебютира и Audi E-Tron Quattro, като за серийния електрически кросоувър на луксозната германска марка важи абсолютно същото – 500 километра пробег с едно зареждане по NEDC.

Електромобилите с най-голям пробег

На „ниво 500” е стигнал и Model 3, чийто доставки вече започнаха. Достъпният модел на Tesla има пробег до 500 километра с едно зареждане в най-скъпата си версия, а според списание Motor Trend електромобилът се ускорява от 0 до 96 км/ч за 4,8 секунди. Което също е впечатляващо.

Отвъд 500 километра достига друг модел на Tesla – Model S във версия P100D. Италианският фенклуб на марката постигна пробег от 1078 километра с едно зареждане, но със скорост около 40 км/ч и без климатик и без използване на спирачките, т.е едва ли някой ще повтори това в ежедневието. Иначе пробегът на този вариант на лимузината е 540 километра, а динамиката на колата в режим Ludicrous е вече легендарна.

Електромобилите с най-голям пробег

И след Model S P100D напълно логично отиваме към още по-скъпите и спортни модели. А хърватският Rimac Concept_One е идеалният пример как се променя пробегът според стила на шофиране. По данни на производителя пробегът му е 600 километра, но с оглед на динамиката и изкушенията, които предлага автомобилът, реално запасът на батериите стига за 350 км. Сега в Женева предстои представянето на обновена версия на модела, която най-вероятно ще получи и по-сериозен пробег.

А според анализаторите на пазара на електромобили, големият успех ще е за този производител, който успее да предложи най-приемливият компромис между динамиката и по-сериозния пробег.

0 от 500
  • #12
    6 rate up comment 24 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Четете и други статии, статии писани от инженери, химици, биолози и т.н. Статии които не са публикувани в комерсиални сайтове, образовайте се и най-вече опитвайте се да анализирате информацията. Ако го правите, ще разберете, че колите на батерии са прах в очите на хората.
  • #11
    22 rate up comment 4 rate down comment
    Волвофен до Дошо ( преди 1 година )
    Дошка, Рено в САЩ и Канада, вторият най-голям пазар на ел. автомобили след Китай, колко продават? Лесно е - една голяма и кръгла 0!!! Тук тези *** не съществуват!
  • #10
    2 rate up comment 23 rate down comment
    Факт! ( преди 1 година )
    До Волвофен Да бе то щото е най-добър за тва Рено Зое го размазва по продажби бегай се завивай!
  • #9
    5 rate up comment 26 rate down comment
    Факт! ( преди 1 година )
    Освен това Франция си има 70 АЕЦ напълно безвредни за производство на батерии.Това че германия са примитиви и разчитат на токсични въглища като в 19 век наистина е така ама то и за производството на двигателите и колите им се иска енергия!Така че!А с тва качество на въздуха само в Париж Лондон Рим и Мадрид да спрат двг и с тях е свършено!
  • #8
    7 rate up comment 14 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    Ищван Чурка Някак любезно пропузкаш емисиите за производство на електричество - що така :) А Дори развита европа в момента е едва на 20% зелена енерги - ОСТАНАЛИТЕ 80% СА МНОГО ПО-ЛОШИ ОТ ДВГ!!! Ама еко-терористите за това си мълчитее!!
  • #7
    28 rate up comment 4 rate down comment
    Ищван Чурка ( преди 1 година )
    Тинтири е платен трол Производство на 1 KWh батериен капацитет има емисии 150-200 kg CO2 (данни от 2017): http://bit.ly/2sz1c41 Масовите ел. коли са между 24 и 60 KWh, т.е. между 3.6 и 12 тона въглерод. Една петролна кола има ОБЩО емисии 300-500 г CO2/км с вкл. емисии по добив, транспорт рафиниране и дистрибуция на петрола, а ел.кола заради тока - 80-100 г/км: https://youtu.be/n0WNZU3Q_8g?t=3m2s След 150 хил км: -Ел. кола: м/у 15.6 и 27 тона БАРАБАР с тока -Петролна кола: между 45 и 75 тона!
  • #6
    5 rate up comment 18 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    Истината нещо не ви се харесва :) Факт! И дизела и бензина имат бъдеще! и двете заедно ще имат по-висок дял от електошитните поне близките 30 години. Ще навлязат синтетичните горива, които драстично ще променят картинката!
  • #5
    22 rate up comment 0 rate down comment
    Волвофен ( преди 1 година )
    Нисан лийф е с по-малък пробег, а и лично според мен е най-грозен от изброените от мен, Хюндай Айоник е страшно симпатичен, но пробега е много малък(до 212 км реално при икономично каране), е-голф същото(тук-там съм виждал реален пробег между 250-260 км при икономично каране), Соул на Киа е дори по-зле и от Айоника по отношение на пробег, а на всичкото отгоре е и грозен(лично мнение). Тесла 3 е най-доброто, но и най-скъпото, а и по отношение на качеството има мноооооого още да се желае от Тесла. Има сума клипове в интернет, където има множество проблеми по моделите им - главно дребни, но доста на брой! Та Болт си е най-добрата опция към момента на пазара по отношение на пробег, цена, качество.
  • #4
    24 rate up comment 1 rate down comment
    Волвофен ( преди 1 година )
    Изобщо Болт се оказва една доста добра опция. Дано навлизащата конглокенция смъкне цената му? Аз лично ходих да гледам автомобила, тук в Канада, и не съм далеч от това да го купя. Има само 2 пречки за мен засега - безумната все още цена, за толкова малък автомобил и лошата гаранция(само 3 години и/или 60 000 км).Единствено батерията е с добра гаранция(8 години и/или 160 000 км). Но към момента, лично за мен, това е най-добрата опция!
  • #3
    29 rate up comment 7 rate down comment
    Факт! ( преди 1 година )
    Дизела няма бъдеще щото отделя азотни оксиди които са канцерогенни=причиняват белодробен рак!А бензина не може да измести дизела щото отделя повече въглероден диоксид който се смята за основен причинител за парниковият ефект а и въртящият момент е занчително по-малък при една и съща мощност в сравнение с дизела.Сиреч бъдещето е на електрическите и/или водородни коли!