Всеки път, когато видим суперкола, си мечтаем поне веднъж тя да ни попадне в ръцете. Мислим си за свещените цифри – мощност, брой на цилиндрите, обем на двигателя и цената на автомобила. Почти винаги обаче игнорираме един показател – този за разхода на гориво.
Всъщност, той никога не е бил приоритет за тези коли. В крайна сметка собственикът на Ferrari 812 Superfast няма да тръгне с него на околосветско пътешествие. От друга страна, малцина се замислят, че при спора си за най-бърз сериен автомобил Bugatti Chiron и Koenigsegg Agera RS развиват над 400 км/ч, при което разходът им е над този на огромен камион.
Тази подборка дава известна представа как стоят нещата при някои от най-мощните серийни модели с двигател с вътрешно горене. Авторите й са използвали думата "суперколи" в доста широк смисъл, включвайки неща от Jeep до Rolls-Royce. Но по-важно е да отбележим друго: посочените цифри се отнасят до официално измерения минимален разход, и то по стария цикъл NEDC. Това е разход, постигнат на писта, при специални температурни условия, с пилоти зад волана, с гуми, напомпани със специални смеси, и така нататък. В истинския живот се пригответе да добавите между 30 и 100%.
Да, цифрите изгреждат стряскащо, но не бива да се забравя какви колосални скорости развиват тези коли. Същите показатели има и голям американски седан от 80-те години на миналия век, но той може да вдигне 300 км/ч, само ако бъде изхвърлен от летящ самолет.
Колко харчат суперколите (ГАЛЕРИЯ):