IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Служители на Tesla нанесоха нов удар на Мъск

Работниците твърдят, че производството на Model 3 ще продължи да се бави

Служители на Tesla нанесоха нов удар на Мъск

Служители на Tesla Motor нанесоха нов удар срещу компанията и най-вече върху имиджа на нейния шеф Илон Мъск. Пред телевизия CNBC те разкриха, че производството на масовия Model 3 няма скоро да достигне планираните обеми. Причината е ниската квалификация на работниците, които на всичко отгоре са принудени да сглобяват батериите за електромобила на ръка.

Служители на Tesla нанесоха нов удар на Мъск

От думите им става ясно, че заводът Gigafactory, разположен край град Спаркс (щата Невада), не разполага с автоматизирана линия за производство на акумулаторите, нужни за Model 3. Така те се правят ръчно, което отнема време. Ръководството на Tesla се опитва да се справи със ситуацията, но не с внедряването на система за автоматизация на процеса, а с назначаването на допълнителен персонал, част от който идва от партньора Panasonic.

Служители в предприятието разкриват и за проблеми с контрола на качеството, заради което по-голяма част от готовите акумулатори напускат фабриката със сериозни дефекти. Използвани от други производители „стрес-тестове” в Gigafactory не се правят. Това е и причината шефът на отдела за акумулаторни технологии Ърнест Вилянова, който работи за Tesla още 2006 г., да напусне компанията.

Проблемите с производството станаха причина само 2000 души да получат през миналата година поръчаните от тях Model 3. Увеличаване на обемите не се очаква, въпреки че Илон Мъск обеща през последните 3 месеца на 2017 г. да бъдат сглобени 1600 бройки. Реално обаче са били направени едва 220.

Заради това съвсем наскоро Мъск премести срока за достигането на производство от 5000 бройки на седмица за лятото на 2018 г. Това ще се окаже сериозен проблем, тъй като повече от 400 000 клиенти са предплатили за електомобила, като са дали капаро от 1000 долара. При подобни темпове на производство, някои от тях може да получат колите си след 200 години.

Все по-скептични стават е експертите. Един от тях – Марк Шпигел от компанията Stanphyl Capital оспори обявената от Мъск стартова цена от 35 000 долара за Model 3. Според него, електромобилът струва поне с 10 000 долара отгоре, тъй като компанията не може да си позволи да произвежда електромоболи, които струват много по-малко от 49 900 долара за базова версия.

„Продажбите на Tesla са много далеч от очакваните 400 000 коли на година, което дори при далеч по-висока цена няма как да донесе печалба на компанията. Мъск го знае отлично”, коментира Шпигел.

Самият Мъск отрича всички твърдения за проблеми, като според него те са дело на конкурентите му. Той е категоричен, че инвеститорите му вярват. А това се доказвава и от покачването на акциите на борсата с 1,3%. Само за последните 12 месеца капитализацията на компанията е скочила с 33,5% и вече достига 58,1 млрд. долара.

Снимки: Tesla

Тагове: tesla model 3 gigafactory
0 от 500
  • #3
    10 rate up comment 13 rate down comment
    Глупости. ( преди 6 години )
    Това е фалшива новина, най вероятно пусната от петролното лоби!Батериите (клетките) се произвеждат 100% автоматично на роботизирана поточна линия.Мисля че капацитета в момента е над 500 батерии в минута.Ръчно се сглобяват само кутията със модулите (8) във която се намират клетките, охлаждането и електроннния модул който управлява батерията.Но Мъск обяви че в близките месеци целия процес ще стане напълно автоматизиран. Именно затова сега наемат квалифицирани служители от Панасоник.
  • #2
    2 rate up comment 18 rate down comment
    Г.М.Димитров ( преди 6 години )
    Що пишете глупости кой прави батерии за автомобил с робот!
  • #1
    20 rate up comment 6 rate down comment
    popa ot razgrad ( преди 6 години )
    Мъск продължава да рита срещу ръжена...да видим докога...