Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka

Служители на Tesla нанесоха нов удар на Мъск

Работниците твърдят, че производството на Model 3 ще продължи да се бави

Служители на Tesla нанесоха нов удар на Мъск

Служители на Tesla Motor нанесоха нов удар срещу компанията и най-вече върху имиджа на нейния шеф Илон Мъск. Пред телевизия CNBC те разкриха, че производството на масовия Model 3 няма скоро да достигне планираните обеми. Причината е ниската квалификация на работниците, които на всичко отгоре са принудени да сглобяват батериите за електромобила на ръка.

Служители на Tesla нанесоха нов удар на Мъск

От думите им става ясно, че заводът Gigafactory, разположен край град Спаркс (щата Невада), не разполага с автоматизирана линия за производство на акумулаторите, нужни за Model 3. Така те се правят ръчно, което отнема време. Ръководството на Tesla се опитва да се справи със ситуацията, но не с внедряването на система за автоматизация на процеса, а с назначаването на допълнителен персонал, част от който идва от партньора Panasonic.

Служители в предприятието разкриват и за проблеми с контрола на качеството, заради което по-голяма част от готовите акумулатори напускат фабриката със сериозни дефекти. Използвани от други производители „стрес-тестове” в Gigafactory не се правят. Това е и причината шефът на отдела за акумулаторни технологии Ърнест Вилянова, който работи за Tesla още 2006 г., да напусне компанията.

Проблемите с производството станаха причина само 2000 души да получат през миналата година поръчаните от тях Model 3. Увеличаване на обемите не се очаква, въпреки че Илон Мъск обеща през последните 3 месеца на 2017 г. да бъдат сглобени 1600 бройки. Реално обаче са били направени едва 220.

Заради това съвсем наскоро Мъск премести срока за достигането на производство от 5000 бройки на седмица за лятото на 2018 г. Това ще се окаже сериозен проблем, тъй като повече от 400 000 клиенти са предплатили за електомобила, като са дали капаро от 1000 долара. При подобни темпове на производство, някои от тях може да получат колите си след 200 години.

Все по-скептични стават е експертите. Един от тях – Марк Шпигел от компанията Stanphyl Capital оспори обявената от Мъск стартова цена от 35 000 долара за Model 3. Според него, електромобилът струва поне с 10 000 долара отгоре, тъй като компанията не може да си позволи да произвежда електромоболи, които струват много по-малко от 49 900 долара за базова версия.

„Продажбите на Tesla са много далеч от очакваните 400 000 коли на година, което дори при далеч по-висока цена няма как да донесе печалба на компанията. Мъск го знае отлично”, коментира Шпигел.

Самият Мъск отрича всички твърдения за проблеми, като според него те са дело на конкурентите му. Той е категоричен, че инвеститорите му вярват. А това се доказвава и от покачването на акциите на борсата с 1,3%. Само за последните 12 месеца капитализацията на компанията е скочила с 33,5% и вече достига 58,1 млрд. долара.

Снимки: Tesla

Тагове: tesla model 3 gigafactory
0 от 500
  • #24
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    А я ти кажи колко е печалбата на другите автомобилни производители и колко дивиденти раздават и колко е печалбата на тесла и колко дивиденти получават акционерите?
  • #23
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Пирамидата бавно но сигурно започва да се тресе, скоро ще почнат да падат първите каменни блокове. Бих се учудил ако тесла преживее края на 2018. Аз съм си купил пут опции за януари 2020, така че имам време да чакам фалита. А тесла ще ме направят богат с 2000 долара ще направя над 100000 долара печалба.
  • #22
    2 rate up comment 1 rate down comment
    До долния ( преди 1 година )
    Я Кажи с колко процента са скочили акциите на останалите автомобилни производители като си толкова отворен?
  • #21
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Защо никъде не пише, че 12% от поръчките са отменени? И в момента са около 440000 хиляди?
  • #20
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Само за последните 12 месеца капитализацията на компанията е скочила с 33,5% и вече достига 58,1 млрд. долара. Само за последните 12 месеца NASDAQ е скочил с 65%, а Dow Jones е скочил с 47%, демек Тесла ъндерперформва пазара. Така че айде стига с лъжите.
  • #19
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Хахаха докато всеки може да си купи тесла модел 3, другите автомобилни марки ще са пуснали 5-6 електически модела. Това беше с Тесла фалита е много близо. А що се отнася до цената за 35 хиляди не можеш да си купиш нищо. Минимула е малко под 50 хиляди и това е цена без ДДС! Така че поредната лъжа на Мъск излезе на яве.
  • #18
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Голям балон е тази Тесла, ще изчезне като автомобилостроител.
  • #17
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Fermera ( преди 1 година )
    То пък CLA е един Мерцедес.Той е по скоро Рено.А най-доброто CLA е Infiniti Q30.
  • #16
    8 rate up comment 6 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    Няма нормален човек, който да не иска Мерцедес! Тесла 3 е всичко друго но не и готин - тотално дърво!
  • #15
    6 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Да ама хората не искат мерцедес, а готини електрически коли и тесла 3 е най-изгодния вариант.