IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Служители на Tesla нанесоха нов удар на Мъск

Работниците твърдят, че производството на Model 3 ще продължи да се бави

Служители на Tesla нанесоха нов удар на Мъск

Служители на Tesla Motor нанесоха нов удар срещу компанията и най-вече върху имиджа на нейния шеф Илон Мъск. Пред телевизия CNBC те разкриха, че производството на масовия Model 3 няма скоро да достигне планираните обеми. Причината е ниската квалификация на работниците, които на всичко отгоре са принудени да сглобяват батериите за електромобила на ръка.

Служители на Tesla нанесоха нов удар на Мъск

От думите им става ясно, че заводът Gigafactory, разположен край град Спаркс (щата Невада), не разполага с автоматизирана линия за производство на акумулаторите, нужни за Model 3. Така те се правят ръчно, което отнема време. Ръководството на Tesla се опитва да се справи със ситуацията, но не с внедряването на система за автоматизация на процеса, а с назначаването на допълнителен персонал, част от който идва от партньора Panasonic.

Служители в предприятието разкриват и за проблеми с контрола на качеството, заради което по-голяма част от готовите акумулатори напускат фабриката със сериозни дефекти. Използвани от други производители „стрес-тестове” в Gigafactory не се правят. Това е и причината шефът на отдела за акумулаторни технологии Ърнест Вилянова, който работи за Tesla още 2006 г., да напусне компанията.

Проблемите с производството станаха причина само 2000 души да получат през миналата година поръчаните от тях Model 3. Увеличаване на обемите не се очаква, въпреки че Илон Мъск обеща през последните 3 месеца на 2017 г. да бъдат сглобени 1600 бройки. Реално обаче са били направени едва 220.

Заради това съвсем наскоро Мъск премести срока за достигането на производство от 5000 бройки на седмица за лятото на 2018 г. Това ще се окаже сериозен проблем, тъй като повече от 400 000 клиенти са предплатили за електомобила, като са дали капаро от 1000 долара. При подобни темпове на производство, някои от тях може да получат колите си след 200 години.

Все по-скептични стават е експертите. Един от тях – Марк Шпигел от компанията Stanphyl Capital оспори обявената от Мъск стартова цена от 35 000 долара за Model 3. Според него, електромобилът струва поне с 10 000 долара отгоре, тъй като компанията не може да си позволи да произвежда електромоболи, които струват много по-малко от 49 900 долара за базова версия.

„Продажбите на Tesla са много далеч от очакваните 400 000 коли на година, което дори при далеч по-висока цена няма как да донесе печалба на компанията. Мъск го знае отлично”, коментира Шпигел.

Самият Мъск отрича всички твърдения за проблеми, като според него те са дело на конкурентите му. Той е категоричен, че инвеститорите му вярват. А това се доказвава и от покачването на акциите на борсата с 1,3%. Само за последните 12 месеца капитализацията на компанията е скочила с 33,5% и вече достига 58,1 млрд. долара.

Снимки: Tesla

Тагове: tesla model 3 gigafactory
0 от 500
  • #14
    11 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Докато последните клиенти си получат колите вече ще са измислили антигравитационни превозни средства ;Р
  • #13
    12 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    В САЩ модел 3 струва колкото мерцедес CLA- даже май 2-3 хиляди долара повече. Странен зомбар трябва да си за да чакаш 2 години за нещо което въобще не се знае дали ще ги направят след като за същата сума може да имаш чисто нов лъскав излязъл от заводът мерцедес-бенц.
  • #12
    8 rate up comment 5 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    Само дето не могат да стигнат и 400 на седмица в момента :) Трябваше да прави по половин милион автомобила годишно за да излезе на минимална печалба. Вече има над 10 000 човека изтеглили депозита си, на никой не му се чакат 5 години за кола, то Ролс Ройс изпълнява индивидуалните поръчки по-бързо :)
  • #11
    8 rate up comment 3 rate down comment
    Калкулатор ( преди 1 година )
    400 000 поръчки разделени по 5000 бройки на седмица прави 80 седмици или година и половина. Иначе казано, до 2020 ще изпълнят заданието.
  • #10
    10 rate up comment 4 rate down comment
    FenIX ( преди 1 година )
    Много жалко ако Мъск използва Тесла за да създаде пирамида подобна на тази на Мейдоф ;/
  • #9
    5 rate up comment 1 rate down comment
    pena ( преди 1 година )
    "Тая платен статия излезе преди десетина дни в Блумбърг..." Не Блумбърг а CNBC. Блумбърг са доста про-EV и про-Tesla.
  • #8
    11 rate up comment 5 rate down comment
    Бацката ( преди 1 година )
    Тая платен статия излезе преди десетина дни в Блумбърг...като резултат акциите на Тесла скочиха с 10%
  • #7
    12 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Проблемите с производството на модел 3 станаха вече банални в медийното пространство. За модел S и Х не се чуват подобни неща. Странно.
  • #6
    9 rate up comment 8 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    Хахаха инвеститорите сериозно ще горят - холяма пирамида направи Свети Илон брилянтен мошенник се оказа :)
  • #5
    6 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Самият Мъск отрича всички твърдения за проблеми, като според него те са дело на конглокентите му. Той е категоричен, че инвеститорите му вярват. А това се доказвава и от покачването на акциите на борсата с 1,3%. Само за последните 12 месеца капитализацията на компанията е скочила с 33,5% и вече достига 58,1 млрд. долара. Тук някъде е заровен кокала.Инв. му били вярвали и затова всичко е ок... Пак казвам Тесла е страхотно творение,само да не беше американска....