Най-големият автомобилен производител за 2017 г. е алиансът Renault-Nissan-Mitsubishi, като той измества Volkswagen Group от първото място, съобщава Automotive News Europe.
Общите продажби на групата възлизат на 10,61 млн. нови автомобила.На Nissan Motor се падат 5,82 млн., на Renault – 3,6 млн. и на Mitsubishi – 1,03 млн. Останалите са на други марки, сред които по-масовите са Dacia и Lada.
За сравнение, Volkswagen Group, в който освен Volkswagen влизат производитеи като Audi, Skoda, Seat и Porsche, завършва 2017 г. с резултат 10, 530 млн. продажби. На трета позиция се намира Toyota Motor с 10,2 млн.
За производителите е особено важно да увеличат обема на продажбите си, тъй като така постигат икономии от разходите за нови инвестиции, необходими за разработването на автомобилни технологии от ново поколение - включително автономни автомобили, електрически превозни средства и нови услуги за мобилност.
Именно това е и идеята на Renault-Nissan с придобиването на Mitsubishi. Главният изпълнителен директор на алианса Карлос Гон вече обяви, че ще удвои спестените средства до 10 млрд. евро през 2020 г., а същевременно ще увеличи годишните продажби на 14 млн. нови автомобили.
Производителите във френско-японската група изпозват общи технологии, платформи и компоненти за постигане на по-ниска цена. Същото прави и Volkswagen, а сега към такъв подход се ориентира и Toyota, която започва да обменя технологии и да си партнира активно с Mazda и Suzuki най-вече в разработката на електромобили.
Снимка: Renault-Nissan