Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka

Най-спортните версии в историята на VW Passat

Някои от тези автомобили са само в една бройка

Най-спортните версии в историята на VW Passat

На фона на Volkswagen Golf спортните модификации на модела Passat са значително по-малко, но все пак и сред тях има впечатляващи автомобили. Ето 6 от тях, които радват почитателите не само с просторния си салон и комфортното возене.

Volkswagen Passat GTI (B1)

Още първото поколение на Passat има спортна версия, но в интерес на истината от нея е направен само един екземпляр. Прототипът Volkswagen Passat GTI излиза веднага след Golf GTI през 1977 г. Ръководството на Volkswagen обаче решава, че подобен автомобил няма да предизвика интерес. Две години по-късно на пазара е предложен Passat GLI, който представлява компромис между стандартна „гражданска” версия и чисто спортен GTI.

VW Passat не винаги е бил далеч от спорта

Passat B1 във версиите GLI и GTI са обединени от двигателя – 1,6-литров с 4 цилиндъра от Golf GTI. Останалото обаче е различно – GTI има по-твърдо окачване и по-добри спирачки. Сега единственият по рода си Passat GTI е изложен в музея на компанията във Волфсбург.

Volkswagen Passat VR6 (B3)


В началото на 90-те години Volkswagen представя революционен двиигател VR6, чиято обем е 2,8 или 2,9 литра. Той дебютира на флагманите на марката по това време Corrado и Passat. Така се ражда „вълк в овча кожа” - Passat VR6, който въпреки обичайния си сдържан външен вид разполага с впечатляваща мощност и взривна динамика.

VW Passat не винаги е бил далеч от спорта

Първоначално двигателя развива 174 к.с. и 235 Нм, но по-късно се появява модификация syncro със задвижване на четирите колела, при която мощността се увеличава. Като цяло версията VR6 е доста рядка, особено извън Германия.

Volkswagen Passat G60 (B3)

В семейстово Passat B3 има още един спортен вариант, който залага не на обем на двигателя или на необичайно разположение на цилиндрите, а на компресор. Благодарение на него от 1,8-литровия мотор са измъкнати 160 к.с., което никак не е малко за края на 80-те години.

VW Passat не винаги е бил далеч от спорта

Passat G60 се предлага само със задвижване на четирите колела, благодарение на което ускорява от 0 до 100 км/ч за 9 секунди. Максималната скорост е 210 км/ч. За разлика от версия VR6 за G60 не се предлага автоматична скоростна кутия.

Volkswagen Passat W8 (B5+)

С обновеният Passat B5 компанията Volkswagen продължава традицията си да поставя нестандартни мотори в бизнес-седани. Този модел всъщност използва половината от мотора Bugatti Veyron – схемата на разпологение на цилиндрите е същата, но техният брой и работен обем е два пъти по-малък от този на френската хиперкола.

VW Passat не винаги е бил далеч от спорта

Тъй като при Passat W8 няма турбо, мощността е 275 к.с., което е напълно достатъчно за ускорение от 0 до 100 км/ч за 6,5 секунди. Както се полага на истински флагман, този автомобил разполага със система за задвижване на четирите колела 4MOTION, а купувачът може да избира между 5-степенна автоматична скоростна кутия или 6-степенна механична.

Volkswagen Passat R36 (B6)


Passat R36 дебютира при 6-ото поколение на модела и си остава най-спортния Passat в историята. Числото 36 показва обемът на V6 мотора – 3,6 литра, като той развива 300 к.с. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 5,6 секунди, а максималната скорост  е 250 км/ч.

VW Passat не винаги е бил далеч от спорта

Освен мощен двигател, R36 предлага и други забележителни качества – преработено окачване и специална спирачна система. За времето му автомобилът е определян от журналистите като „RS4 за бедни”, като отстъпва на модела на Audi единствено като технически характеристики. Версията R36 се предлага и като комби.

Volkswagen Passat GT (NMS)


Сегашният европейски VW Passat няма спортна версия, въпреки че хибридът Passat GTE донякъде се приближава до това определение. Той обаче отстъпва като максимална скорост дори на модификацията с 2,0-литров TSI мотор с 220 к.с.

VW Passat не винаги е бил далеч от спорта

В САШ обаче се предлага Passat GT, който разполага с 3,6-литров мотор с 6 цилиндъра, развиващ 284 к.с. и 350 Нм. Задвижването е само предно, а цената стартира от 39 090 долара.

Снимки: Volkswagen

Тагове: volkswagen passat gt gti
0 от 500
  • #7
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Волвар ( преди 1 година )
    Няма такова чудо спортна семейна кола. То и моята наближава 200 коня, но не е спортна. Дори със силов тунинг няма да стане. Една кола, която гони пет метра и е над 180 см в ширина не е направена да се юрка в завоите с премрежен поглед. Големият двигател дава сигурност в изпреварванията малко кеф и стига толкова. Така и с Пасатките, които бяха флагман на марката.
  • #6
    2 rate up comment 5 rate down comment
    ... ( преди 1 година )
    Bugatti Veyron не е френска хиперкола !!!
  • #5
    7 rate up comment 12 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Хората Passat крави!
  • #4
    2 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Спортен Пасат=80годишен петобоец !!!! Също като Голф комби TDi GTI
  • #3
    10 rate up comment 6 rate down comment
    Might ( преди 1 година )
    Последните две неща, за които някой може да се сети, като чуе спортен семеен седан са : - VW и Passat
  • #2
    12 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Съгласен съм с коментара отдолу, семейни, товарни но в никакъв случай спортни както пише в статията. Не е достатъчно да сложиш 100-200 коня отгоре за да направиш една кола спортна особенно коли с предно предаване.
  • #1
    21 rate up comment 13 rate down comment
    прекрасни ( преди 1 година )
    прекрасни семейни автомобили !!! като в комби версията - невероятни товарни добичета ! вярно с всеки по нов модел поддръжката става о скъпа но за сметка на кефа - а той цена няма ! а напомпаните им версии само носят кеф на малко по спортно изживяване на разумна цена !