IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

В центъра на София ще пускат само коли с определени номера

Предлага се още пълна забрана за паркиране в Синя зона и въвеждане на стикери за екологичния клас на автомобила

В центъра на София ще пускат само коли с определени номера

Центърът на София може да бъде затварян за автомобили с определени регистрационни номера, по примера на градове като Милано или Пекин, стана ясно при днешното обсъждане на мерки за борба със смога в съответната общинска комисия.

В центъра на София ще пускат само коли с определени номера
Така изглеждат кварталите "Младост", "Дружба", "Слатина" и "Мусагеница" в обикновен зимен ден. Става дума за части на столицата, в които отоплението на дърва, въглища и дизел не е разпространено

Едно от основните предложения е в работните дни да има забрана за влизане в центъра на автомобили с четни или нечетни номера - като те се редуват през ден. Подобен подход преди няколко години въведе Милано. В Пекин мярката не даде достатъчен ефект и затова властите я доразвиха, като всеки ден забраниха движението на коли с номера, завършващи на определени цифри.

Общинските съветници ще предложат и да се въведат стикери за всички автомобили на национално ниво, показващи в каква степен те замърсяват въздуха. От години в действие е европейска директива от този тип за битовите електроуреди.

Друга идея, предизвикала доста спорове, е районите в обхвата на т. нар. "Синя зона" да бъдат забранени изобщо за паркиране, с изключение на живеещите там.

В разговор с БНТ кметът Йорданка Фандъкова разкри още, че ще настоява за въвеждане на т. нар. "зелен" билет - в дните с очаквано или вече констатирано високо замърсяване градският транспорт да струва само 1 лев за цял ден, вместо 1.60 лева на пътуване.

По скромното мнение на Automedia.bg далеч по-ефективно би било да се върне по начало старата цена на билета от 1 лев, а в най-замърсените дни транспортът да е безплатен.

Идеите ще бъдат обсъдени и гласувани от Столичния общински съвет до края на януари.
 

0 от 500
  • #21
    20 rate up comment 0 rate down comment
    ето как ( преди 2 години )
    Направете да има ИСТИНСКИ ГТП-ТА и ВИСОКИ ДАНЪЦИ за СТАРИТЕ коли !!! Това гарантирано ще намали двойно трафика ! След това контрол над цига/ните,който превърнаха въздуха в красна поляна на отровет газ и готово !!! Не е сложно,но е невъзможно в тази страна !
  • #20
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    нека го направят градския транспорт безплатен в най- мръсните дни да почнат да ви обясняват какъв чист планински въздух дишате с ароматни лечебни пари от минералните извори, а не смог и да няма дни с мръсен въздух
  • #19
    19 rate up comment 14 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 2 години )
    Не бе представяте ли си ако съм от провинцията и ми се налага да посетя лечебно заведение и трябва да се съобразявам дали ми е четен или нечетен номера... УМ ШЕ ВИ ЗАЙДЕ КОЛКО ЩЕ МИ ПЛАТИТЕ ще я съдя тая *** до дупка докато всеки софиянец не ми кухне по стотачка лично заедно с извинение, че си е избрал подобни oлигофpeни в общината!
  • #18
    15 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    за дните на забрана да се връща данъка на мпс.
  • #17
    2 rate up comment 4 rate down comment
    Лудория ( преди 2 години )
    ели над тази мощност - данъка да е голям, за да може един човек с нова S класа да е горд да я кара, защото може да си позволи нейния данък/разход на гориво/поддръжка. Колите за бизнес да са с малък данък само за тези автомобили до 50 000 / 70 000 лв. Oстаналите - с нормален данък.
  • #16
    7 rate up comment 4 rate down comment
    Лудория ( преди 2 години )
    Някой може ли да каже със сигурност, че проблема със смога е от автомобилите?! Допускам, че не може, но сега общинарите ще търсят още "свежи" идеи за събиране на пари от шофьорите. Това с данъците на автомобилите няма да помогне. Както се вижда в коментарите, всеки намира начин да плати по-малко. Според мен е достатъчно да направят ставката за данък МПС еднаква в цяла България, по-ниска за автомобили до 160 или 180 к.с. без значение на годината както е сега до 100 к.с., а за всички коли с двигат
  • #15
    9 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Аз съм съгласен с екипа на аутомедиа.бг Билетче по левче и безплатно през най-мръсните дни.
  • #14
    14 rate up comment 2 rate down comment
    carpe_diem ( преди 2 години )
    Ама все пак сега си оставих колата на топло и бръмча с ГТ. Удобно ми е до работа горе-долу, не е много по-бавно от колата, не тровя всички останали с изгорели газове, а и не трябва да съм на тръни дали поредният *** няма да направи патаклама около мен и да ми я потроши например... Отделно докато рия сняг, вече съм в автобуса, а и не карам в тази солена. причиняваща корозия смес. Ама осъзнавам, че не на всички им е удобно и ако им е 2 пъти по-бавно с ГТ, нямат особен избор...
  • #13
    8 rate up comment 5 rate down comment
    Брутал ( преди 2 години )
    Няма проблеми, докато можем, ще си плащаме... А броенето на коли на семейство е неефективно, щото едната ми и сега е регистрирана на шурата, който пък е алкохолик и не кара кола. Дрънкам и един пикап, който пък е регистриран на бабичката, която е на 86 години и живее в кюстендилско село. Дори климатиците и ПВЦ дограмата на вилата са записани по фактури на бабата.
  • #12
    11 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    В нормалните страни има прилично развид обществен транспорт (било то градски или междуградски), адекватни мрежи от велоалеи, зелените пространства не се унищожават, а развиват. Когато това нещо се появи (върне) в България, тогава да ми говорят за рестрикции на автомобилите според възраст, вредни емисии и разход. Няма как 25 години да се толерира развиването на инфраструктора за автомобилен транспорт и да се лобира за съответните строителни и транспортни фирми и хоп- хайде на влака и колелото.