IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

В центъра на София ще пускат само коли с определени номера

Предлага се още пълна забрана за паркиране в Синя зона и въвеждане на стикери за екологичния клас на автомобила

В центъра на София ще пускат само коли с определени номера

Центърът на София може да бъде затварян за автомобили с определени регистрационни номера, по примера на градове като Милано или Пекин, стана ясно при днешното обсъждане на мерки за борба със смога в съответната общинска комисия.

В центъра на София ще пускат само коли с определени номера
Така изглеждат кварталите "Младост", "Дружба", "Слатина" и "Мусагеница" в обикновен зимен ден. Става дума за части на столицата, в които отоплението на дърва, въглища и дизел не е разпространено

Едно от основните предложения е в работните дни да има забрана за влизане в центъра на автомобили с четни или нечетни номера - като те се редуват през ден. Подобен подход преди няколко години въведе Милано. В Пекин мярката не даде достатъчен ефект и затова властите я доразвиха, като всеки ден забраниха движението на коли с номера, завършващи на определени цифри.

Общинските съветници ще предложат и да се въведат стикери за всички автомобили на национално ниво, показващи в каква степен те замърсяват въздуха. От години в действие е европейска директива от този тип за битовите електроуреди.

Друга идея, предизвикала доста спорове, е районите в обхвата на т. нар. "Синя зона" да бъдат забранени изобщо за паркиране, с изключение на живеещите там.

В разговор с БНТ кметът Йорданка Фандъкова разкри още, че ще настоява за въвеждане на т. нар. "зелен" билет - в дните с очаквано или вече констатирано високо замърсяване градският транспорт да струва само 1 лев за цял ден, вместо 1.60 лева на пътуване.

По скромното мнение на Automedia.bg далеч по-ефективно би било да се върне по начало старата цена на билета от 1 лев, а в най-замърсените дни транспортът да е безплатен.

Идеите ще бъдат обсъдени и гласувани от Столичния общински съвет до края на януари.
 

0 от 500
  • #31
    4 rate up comment 0 rate down comment
    FenIX ( преди 2 години )
    Високите данъци няма да откажат хората да от колите защото това вече е необходимост а не лукс. Дори ще има обратен ефект след като си платил една шапка пари за данък няма смисъл колата да стои на паркинг а ти да се возиш в ГТ. Да затегнат следенето на вредните емисии и да подобрят градския транспорт. В Сф има повече коли на 1000 човека защото ГТ не е ефективен. Франкфурт е наполовина на СФ обаче като види човек схемата на метрото ще помисли че е 5 пъти по-голям град.
  • #30
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Лудория ( преди 2 години )
    Нещо започнах да се обърквам - искате високи данъци и глоби или чист въздух?! Това са две различни неща. Всичките коли, дето влизат в центъра на София, за да закарат собствениците си, по-скоро стоят на едно място паркирани, а не се движат. Съответно логиката е да се оптимизарат движещи се през цялото време автомобили - автобуси, камиони, таксита, баничарки... Нека ги задължат да станат електрически. Нека има достатъчна инфраструктура за ГТ и велосипеди, въздуга ще се пооправи.
  • #29
    10 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Да направят данъка на колата според реалните и еко-норми! Затвор за собствениците на пунктове за фиктивни ГТП! Двоен и троен данък за втора-трета кола на човек/семейство! Платено паркиране навсякъде в София- безплатно само за един автомобил по местоживеене! Зверски глоби за паркирали по тротоари и градинки! Това са мерки с реални резултати-хем София ще се прочисти от трошките и излишните коли- паметници. Хем ще се пооправи въздуха! Огромен проблем са колите, които изнасят кал по улиците!
  • #28
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Като се връщам от чужбина в София и ми се обажда астмата и започвам да се задъхвам, особено в ниските квартали като Левски Г. В Изток и Изгрев край Борисовата е по-хубав въздуха.
  • #27
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    сега просто ще стимулират хората да имат поне по 2 коли
  • #26
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Щирлиц ( преди 2 години )
    А какво правим със специалните номера:7777777 примерно и други такива?До нас дреме родната полЮция.
  • #25
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Край ( преди 2 години )
    Оправянето е - намаляване на колите в града наполовина и пълна забрана за отопление с твърдо гориво - обаче това нещо тази власт и фандъкова но никакъв начин не могат да го направят. Не напразно Фандъкова подписа писмото до ЕК на няколко столици от ЕС с което се искаше да се затегне режима за чистота на въздуха - тя иска от ЕС да ни накарт да направим рестрикции за колите та тя да остане любимата кметица.
  • #24
    17 rate up comment 4 rate down comment
    край ( преди 2 години )
    София има ДВА пъти повече коли на 1000 човека от Берлин. София има повече коли на 1000 човека от Лондон, Прага и Виена и Кьолн и кой ли не подобен град в Европа. Същевременно има най-старите/големи/дизелови коли от тези градове. Резултата: града е заринат в коли /тротоари градинки площадки - навсякъде можеш да ги видиш/ и естествено софянци се ДУШАТ. Това стана поради липсата на политика по този въпрос - допусна се с 1000лв. да имаш кола в града -пълен абсурд.
  • #23
    16 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Здравейте, аз съм на мнение, че трябва да се затегне контрола срещу коли с премахнат катализатор и да се спират от движение коли без катализатор. Не може всеки да обявява в общината, че колата му има катализатор, за да плаща по-малък данък и да го премахва след това.
  • #22
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Умен ( преди 2 години )
    Не трябва да има забрана, а по-висока такса за влизане в центъра / местата със замърсяване. Така всеки ще си прецени дали да ползва автомобила си или градски транспорт.