Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka

В центъра на София ще пускат само коли с определени номера

Предлага се още пълна забрана за паркиране в Синя зона и въвеждане на стикери за екологичния клас на автомобила

В центъра на София ще пускат само коли с определени номера

Центърът на София може да бъде затварян за автомобили с определени регистрационни номера, по примера на градове като Милано или Пекин, стана ясно при днешното обсъждане на мерки за борба със смога в съответната общинска комисия.

В центъра на София ще пускат само коли с определени номера
Така изглеждат кварталите "Младост", "Дружба", "Слатина" и "Мусагеница" в обикновен зимен ден. Става дума за части на столицата, в които отоплението на дърва, въглища и дизел не е разпространено

Едно от основните предложения е в работните дни да има забрана за влизане в центъра на автомобили с четни или нечетни номера - като те се редуват през ден. Подобен подход преди няколко години въведе Милано. В Пекин мярката не даде достатъчен ефект и затова властите я доразвиха, като всеки ден забраниха движението на коли с номера, завършващи на определени цифри.

Общинските съветници ще предложат и да се въведат стикери за всички автомобили на национално ниво, показващи в каква степен те замърсяват въздуха. От години в действие е европейска директива от този тип за битовите електроуреди.

Друга идея, предизвикала доста спорове, е районите в обхвата на т. нар. "Синя зона" да бъдат забранени изобщо за паркиране, с изключение на живеещите там.

В разговор с БНТ кметът Йорданка Фандъкова разкри още, че ще настоява за въвеждане на т. нар. "зелен" билет - в дните с очаквано или вече констатирано високо замърсяване градският транспорт да струва само 1 лев за цял ден, вместо 1.60 лева на пътуване.

По скромното мнение на Automedia.bg далеч по-ефективно би било да се върне по начало старата цена на билета от 1 лев, а в най-замърсените дни транспортът да е безплатен.

Идеите ще бъдат обсъдени и гласувани от Столичния общински съвет до края на януари.
 

0 от 500
  • #41
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Оф тук май много комплексари се изказват най-вече за да се похвалят а не че им пука за замърсяването. Купили що годе нови коли и дай сега да бием тъпана - данъка на старите да бил пъти по-голям, Евро 5, 6 дрън дрън. Ако няма какво реално да кажете спестете си глyпoстите. Много ясно че няма как всички да карат 3-5 годишни коли. И в Германия има доста коли над тая възраст така че няма нужда да ръсите мозък. Още повече и на вас ви е ясно че няма как да станат нещата които предлагате
  • #40
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Ново евро _ ниски данъци. Старо - високи. Без - мноого високи. И трошките ще идат за рециклаж. Та така.
  • #39
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    и нека не забравяме- забраната за отопление на твърди горива, в частност дърва, означава невъзможност за реализация на продукцията от изсичането на горите от "наште хора", демек няма как да стане
  • #38
    0 rate up comment 0 rate down comment
    zoom-zoom ( преди 1 година )
    който няма поне евро 5, да спира на паркинга на джъмбо/метро във Варна и готово! отдавна трябваше да отрежат главата на авто джамбазката мафия! и реална оптимизация на градския транспорт - това са истинските мерки!
  • #37
    0 rate up comment 0 rate down comment
    минаващ ( преди 1 година )
    Чета някои "луди" шопиянци и ме напъва смях-да се гонили от прованса,щото замърсявали хубавото им село?А защо същите тези симпатяги карат коли на 20 г предимно.Ние от прованса не желаем да ходим до Софето,просто сме принудени поради струпване на всички важни институции там.А и впрочем аз съм с хибрид-това не са дизелаците.пари имаме-не се боим от такси..е???Осигурете електрически и хибридни коли на обществен транспорт и фирми-зареждащи офисите-там е разковничето.
  • #36
    0 rate up comment 0 rate down comment
    младен ( преди 1 година )
    Пълни глу.п.аци. Вдигането двойно на цената за паркиране по зоните, слагане на такса за влизането в центъра от 8 до 8, връщане старата цена на билета и пълното оправяне на гр. транспорт биха оправили положението с колите значително.
  • #35
    2 rate up comment 0 rate down comment
    разсъждения свобод ( преди 1 година )
    1) Другия замърсител е отоплението на твърдо гориво - извод - трябва данък върху твърдите горива 2) Също трябва контрол върху горенето на всякакви гадости/*** 3) София не се мие и чисти - не мога да повярвам че хората не осъзнават колко лошо е това. Пълно миене на града 2 пъти в месеца ПОНЕ
  • #34
    4 rate up comment 0 rate down comment
    разсъждения свободни ( преди 1 година )
    1) Един от видовете замърсител са атомобилите 2) От тях най-много замърсяват тези без катализатор 3) Кола без катализатор спокойно си бръмчи, защото ГТП се минава ей така, а кат не замерва колите 4) Отделно катализаторите масово се крадат Извод - контрол трябва, а към момента няма никакъв
  • #33
    3 rate up comment 4 rate down comment
    Лудория ( преди 1 година )
    трябва да разреши, Софийска община трябва да позволи и с кола само ако е 5 годишна. Инак ГТ, велосипед или пеш. Разрешени автомобили за София - само такива с цена над 100 000 лв. базова цена без екстрите. И градът ще е чист!!!
  • #32
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Лудория ( преди 1 година )
    И тъй явно всеки може да пише простотии, ето няколко предложения: в София да останат само 10-то поколение софиянци - всички други по родните места. Искаш да идваш в София - разрешително от общината по местоживеене - защо, можеш ли да си го позволиш и да имаш кола най-много на 5 години. Ако не - с влак или автобус. Ако искаш да живееш и караш кола в София - най-много 5 годишен автомобил. Ако не можеш пеш или се местиш в провинцията. Ако си намериш работа в София - общината по местоживеене трябва