Никак не е лесна работа да се отсеят най-важните десет суперколи в историята. Най-малкото защото става дума за автомобили, които винаги са били извън стандартите. А също и защото историята на суперколите обхваща почти цяло столетие. Експертите на италианското GQ предлагат своята подборка, в която са се спрели най-вече на машини от по-съвременната епоха.
10-те най-важни суперколи в историята (ГАЛЕРИЯ):
Lamborghini Miura
През 1966 г. всички най-бързи спортни коли на планетата бяха с предно разположен двигател. И после изведнъж се появи Miura - първата истинска суперкола и също машината, която официално утвърди производителя на трактори Lamborghini като конкурент на Ferrari. Въпреки някои недомислия в дизайна, Миура стана истинска сензация - не на последно място и заради дизайна на гения Марчело Гандини. Централно разположеният двигател бе V12 с обем 3.9 литра и 350 конски сили. Производството спря след едва 764 бройки, което обяснява днешните цени, започващи от почти два милиона евро.
През 1966 г. всички най-бързи спортни коли на планетата бяха с предно разположен двигател. И после изведнъж се появи Miura - първата истинска суперкола и също машината, която официално утвърди производителя на трактори Lamborghini като конкурент на Ferrari. Въпреки някои недомислия в дизайна, Миура стана истинска сензация - не на последно място и заради дизайна на гения Марчело Гандини. Централно разположеният двигател бе V12 с обем 3.9 литра и 350 конски сили. Производството спря след едва 764 бройки, което обяснява днешните цени, започващи от почти два милиона евро.
6.5 секунди 0-100 км/ч
300 км/ч максимална скорост