Историята на автомобилната индустрия е пълна с красиви и интересни концептуални модели или прототипи, които обаче така и не получиха възможност да стигнат до серийно производство, въпреки страхотните идеи и технически решения, заложени в тях. Причините за това са най-разнообразни, но най-често са свързани с финанси и разминаване с вкусовете на клиентите.
Представяме ви една такава селекция, в която има коли, които със сигурност биха имали търговски успех. Или поне така изглежда. Както и такива, които най-вероятно щяха да са впечатляващ провал.
Суперколите, които не дочакахме (ГАЛЕРИЯ):
Chevrolet Aerovette (1969 г.)
Aerovette е опитът на Chevrolet от 60-те години да наложи суперавтомобил с двигател, разположен пред задния мост. Негов създател е Зора Аркус-Дунтов, вече известен като „Бащата на Corvette”, а задвижването е поверено на два роторни двигателя с мощност над 420 конски сили.
Главният мениджър на Chevrolet Джон ДеЛорийн закрива проекта заради високите разходи, а през 1970 го съживява, за да отговори на De Tomaso Pantera, който се ражда с помощта на Ford. Но проучването сред клиентите показва, че те не искат Corvette със средноразположен двигател и това решава всичко.
Aerovette е опитът на Chevrolet от 60-те години да наложи суперавтомобил с двигател, разположен пред задния мост. Негов създател е Зора Аркус-Дунтов, вече известен като „Бащата на Corvette”, а задвижването е поверено на два роторни двигателя с мощност над 420 конски сили.
Главният мениджър на Chevrolet Джон ДеЛорийн закрива проекта заради високите разходи, а през 1970 го съживява, за да отговори на De Tomaso Pantera, който се ражда с помощта на Ford. Но проучването сред клиентите показва, че те не искат Corvette със средноразположен двигател и това решава всичко.