Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka

Защо е опасно движението на ниски обороти?

Противно на разпространеното мнение двигателят се натоварва и харчи повече

Защо е опасно движението на ниски обороти?

Логиката при мното шофьори, които смятат, че придвижването на ниски обороти помага за икономия на горивото, се свежда до следното: колкото по-бавно се връща коляновият вал на двигателя при зададена скорост, толкова по-малко гориво е нужно. Така ли е в действителност?

Защо е опасно движението на ниски обороти?

Подобно мнение е напълно приемливо – при ниска скорост движението на коляновия вал изгаря по-малко гориво, което съответно щади и самия двигател. Само че при опит за ускорение на ниски обороти моторът не получава достатъчно гориво и се задъхва, тъй като сместта не успява да изгори.

Всичко това води и до други последици – получава се детонация, образува се нагар в горивната камера, запушват се дюзите и самият двигател се нагрява повече. Освен това, при рязък старт на ниски обороти значително са увеличава натоварването върху буталата и често може дори да се чуе характерен за това звук под капака.

Вибрациите, предизвикана от детонацията, оказват разрушително влияние не само върху работата на валовете на двигателя, но и върху лагерите, скоростната кутия и съединителя. Всички те се износват по-бързо и съответно се налага да бъдат ремонтирани, което е доста скъпо.

Защо е опасно движението на ниски обороти?

От оборотите на двигателя, зависи и налягането, създавано от маслената помпа. При ниски режими на работа съответно и то намалява, което води до по-лошо смазване на частите на мотора. А до какво води така нареченият „маслен глад” при двигателя, е известно на всички.

Въпреки разпространеното мнение, при малки обороти апетитът за гориво на мотора се увеличава и заради необходимостта за допълнително обогатяване на сместта. Това лесно може да бъде установено от показанията на датчика за моментния разход. В крайна сметка, ако шофьорът не смени на по-ниска предавка, автомобилът губи от динамиката си, а опитът за ускорение не се получава. Това дори може да доведе дори до изгасването на мотора и съответно до инцидент на пътя.

Експертите съветват движението на ниски обороти да става на път, на който няма други превозни средства или в задръстване, където няма нужда от внезапно ускорение. Ако все пак такова се наложи, свалянето на предавките е задължително. Не бива да се забравя, че оптималният диапазон на бензиновите атмосферни мотори е 2500-3000 об/мин и е желателно стрелката на оборотомера да се движи именно в този диапазон.

Снимки: Auto.Mail

0 от 500
  • #49
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Пешо ( преди 1 година )
    Карам на всякакви обороти, без да влизам в червеното. 1000 оборота е супер, а 6000 е дори по-добре.
  • #48
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Стига се напъва! JDM ти го е написал. Само мога да добавя, че из всички германски и австрийски градове нещата са подобни. Масово Мерцедеси, главно Е-клас, Турани и Зефири. Останалите са слабо застъпени
  • #47
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Друг анонимен ( преди 1 година )
    хората за какво му говорят а то рупа ли рупа ориза.
  • #46
    3 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Вурсте, а ти, ако четеше немски щеше да прочетеш цялото и щеше да разбереш за какво ти говорят хората!Чети за хилядите проблеми на немските бараки и нито един проблем за Приуса. Чети и тук ако искаш да разбереш защо толкова много таксиметрови компании преминават на Приус. http://www.zeit.de/auto/2012-06/diesel-krebs-subvention А прочете ли как нафтовите печки на МБ горят почти двойно на Приус. А за недоразуменията на ВАГ прочете ли? Тях пък всички ги оплюват и само с проблеми се хвалят.
  • #45
    8 rate up comment 2 rate down comment
    До долния ( преди 1 година )
    Оризарчо, ако четеше немски без гуглето щеше да разбереш извода: тойота приус е надеждно такси в ниския клас. Виж Мерцедес-такси е spitzenklasse! Въобще Мерцедес E klasse е spitzenklasse auto. И поставянето му в едно изречение с някакъв приус е израз, меко казано, на слаба автомобилна култура ...
  • #44
    3 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    От форума на такситата в Германия какво пишат хората, които си изкарват хляба с тези коли http://www.taxiforum.de/forum/viewtopic.php?t=8332
  • #43
    4 rate up comment 4 rate down comment
    А возията .. ( преди 1 година )
    и класата на приуса точно като на Мерцедес!? ти изпаднат пломбите ...
  • #42
    7 rate up comment 1 rate down comment
    JDM_Mercedes ( преди 1 година )
    Харесвам всички японски марки, без изключение. Но съм реалист !
  • #41
    4 rate up comment 0 rate down comment
    JDM_Mercedes ( преди 1 година )
    Има, не съм казал, че няма ! Въпроса е какъв е процента на подобни автомобили, от целия таксиметров авто-парк, сравнен с Мерцедес ? Да ти кажа за Франкфурт (където живея и имам така да се каже, най-свежа информация), виждал съм 3-4 Приуса, един чисто нов Авенсис комби, Мазда 6 отново комби, БМВ Ф01 730д, БМВ Е60 седан, Ауди А6 (последна генерация)седан и... това е ! Всичко друго е Е-клас, Б-клас, рядко ЕС-клас и останалото е Тауран и Зафира !
  • #40
    4 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Говориш за Мерцедесите на бакшишите в Германия, споменаваш марки, а си забравил за Приус и Аурис хибриди. Няма начин да не си ги видял, но тенденциозно мълчиш за тях. Защо ли? Влез в страницата на немските тексиметрови шофьори. Погледни и форума и ще разбереш някои неща може би. Всяка година избират такси на годината марка и модел. Погледни ги! Има и видео тестове и ще разбереш за какво ти говоря. Мерцедес разчитат на стара слава. Таксита сазарани изкуствен имидж а не заради нущо друго.