Въпреки някои отделни проблясъци, съветската автомобилна индустрия няма кой знае колко основания за хвалби. Повечето й модели са или лицензи на стари западни технологии (като Жигули, което е версия на Fiat 124), или откровени кражби.
Известните художници-графици братя Шчербинини със своя ГТЩ
Масовите съветски автомобили никога не са изпъквали нито с външен вид, нито с особени качества. Но в същото време множество съветски инженери и дизайнери са се опитвали със собствени сили да създадат модерни и интересни автомобили. Някои от тези единични опити са оцелели и до днес, и, честно казано, нерядко изглеждат доста по-вдъхновяващо от бълваните в големи серии фабрични соц возила. Нека си припомним някои от най-интересните, и същевременно най-редки, автомобили от бившия СССР.
15-те най-интересни самоделни машини от СССР (ГАЛЕРИЯ):
Това е един от малкото самоделни автомобили от СССР, който е запазен в добро състояние до наши дни. Юрий Алгебраистов продължава да усъвършенства тази кола до пенсионирането си, в резултат на което концепцията се е променяла много спрямо оригинала. С течение на времето в купето е монтиран 2.8-литров M30 двигател на BMW, в интериора се появяват спортни седалки Recaro, регулируем кормилен прът собствена разработка, както и много други. Външният вид и газовите амортисьори обаче си остават непроменени.