Въпреки някои отделни проблясъци, съветската автомобилна индустрия няма кой знае колко основания за хвалби. Повечето й модели са или лицензи на стари западни технологии (като Жигули, което е версия на Fiat 124), или откровени кражби.
Известните художници-графици братя Шчербинини със своя ГТЩ
Масовите съветски автомобили никога не са изпъквали нито с външен вид, нито с особени качества. Но в същото време множество съветски инженери и дизайнери са се опитвали със собствени сили да създадат модерни и интересни автомобили. Някои от тези единични опити са оцелели и до днес, и, честно казано, нерядко изглеждат доста по-вдъхновяващо от бълваните в големи серии фабрични соц возила. Нека си припомним някои от най-интересните, и същевременно най-редки, автомобили от бившия СССР.
15-те най-интересни самоделни машини от СССР (ГАЛЕРИЯ):
Да, това е амфибия, което обяснява и името. Тритон може да се управлява както на сушата, така и по вода. Чудатата машина използва двигателя на ГАЗ-21 Волга и скоростната кутия от Запорожец 968. Автори на смелия проект, който получил одобрението и на Главната инспекция по пътна безопасност (ГАИ), са Димитри Кудрячков и Лариса Карулина. Идеалното разпределение на тежестта, ефективният воднореактивен двигател и прибиращите се колела правят от Тритон доста приятна за управление машина - особено във вода.