IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Как да затоплим салона на колата през зимата

Някои разпространени грешки при тръгване в студено време

Как да затоплим салона на колата през зимата

Настъпването на зимния сезон създава много проблеми за шофьорите и собствениците на автомобили. Те са свързани не само с обстановката на пътя, но и със самата кола. Един от тях е студът в салона на превозното средство, най-вече сутрин, когато температурите навън са под нулата. Как може той да бъде решен или поне облекчен донякъде?

Как да затоплим салона на колата през зимата

Мнозина шофьори включват парното докрай, веднага след като се запалили двигателя. Не е ясно на какво се надяват, след като купето е почти замръзнало, а антифризът в системите за охлаждане още е студен. Въздухът, разбира се, не е толкова леден, колкото на улицата, но той няма как да ви стопли. А и двигателят в този случай ще загрява по-бавно, тъй като голяма част от акумулирана енергия ще отиде за затопляне на салона.

Друга грешка е насочването на въздушния поток към прозореца на максимална скорост на вентилатора. Да, той ще размрази натрупания лед, но когато от въздуховодите започне да влиза наистина топъл въздух, стъклото може да не издържи и дори да се пръсне заради огромната разлика в температурите. За да се избегне това, трябва стъклата да се загряват едновременно с останалите части от салона.

Най-разумно в случая е да се изключи вентилатора или да се остави да работи на минимална скорост, след като да започне да се увеличива постепенно. Включването му на максимум трябва да стане, след като стрелката за загряване на двигателя отлепи от най-ниското си деление. Както и да се променя силата на въздушния поток, системата ще започне да подава нужната топлина, едва след като двигателят достигне нормалната си температура.

Много от съвременните коли имат специални нагреватели на салона. Без тях, ако трафикът при сутрешното пътуване е слаб, можете да стигнете до крайната точка на маршрута си, дори без салонът да се затопли. Ако тази система е налице, можете да забравите за всичко написано в предишните два абзаца, защото тя ще се справи с проблемите.

Всъщност най-облагодетелствани са собствениците на автомобили с климатик. Ако той е адекватно настроен, при пускането в автоматичен режим системата сама избира как да действа. Обикновено тя започва да работи на малка скорост, след което набира сила и насочва загретия въздух към стъклата. След това, при достигане на комфортна температура, започва да изпраща топлината към краката на шофьора.

Във всички случаи обаче, при студено време най-добре е автомобилът да потегля, след като преди това е работил няколко минути на празни обороти. Просто, при движение по-бързо загряват както двигателят, така и салонът.

0 от 500
  • #7
    33 rate up comment 1 rate down comment
    61381 ( преди 6 години )
    Още от предишната вечер се наяждам обилно с боб и салата от ряпа и съм готов на сутринта за затопляне на купето.
  • #6
    15 rate up comment 1 rate down comment
    Jey leno ( преди 6 години )
    В това отношение бензиновите са по добре,загряват по бързо от дизела,особено на място,а най-добре са тези с допълнително вградена печка,нагласяж си таймера или с дистанционно я пускаш и след това всичко е ок,само се иска хубав акумулатор
  • #5
    18 rate up comment 3 rate down comment
    JDM_Mercedes ( преди 6 години )
    Ако колата е по-стара по този начин двигателя загрява по-трудно. Все пак току що е запален, цяла нощ е "умрял от студ", ти сега си го запалил и прекарваш студен въздух, през радиатора на малкия кръг на охладителната система. :)
  • #4
    17 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Що да не пуснат парното на 3 или 4 и да ходят да си чистят прозорците?
  • #3
    7 rate up comment 3 rate down comment
    112 ( преди 6 години )
    Зависи от производителя, при мен се нарича автоматичен климатик и сам наглася всичко спрямо зададената температура.
  • #2
    16 rate up comment 6 rate down comment
    JDM_Mercedes ( преди 6 години )
    LEX колега, системата се нарича "автоматична климатична система". Климатроник се наричаше същата система, само във ФВ групата. А иначе, не мога да го разбера това, когато някой, запали автомобила зимата и си пусне парнто на 3 или 4 и излезне да си чисти стаклата от сняг/лед.Такива хора за малък и голям кръг на охладителната система не са чували. Сигурно си нямат и най-малка представа за това, как всъщност работи парното в колата им, на какъв принцип е. Като духалката вкъщи може би, на ток?
  • #1
    28 rate up comment 10 rate down comment
    LEX ( преди 6 години )
    Последното нещо, което описвате с автоматичния режим и разпределянето на потоците, и скоростта на вентилатора, се нарича КЛИМАТРОНИК, не просто климатик.