IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Как да затоплим салона на колата през зимата

Някои разпространени грешки при тръгване в студено време

Как да затоплим салона на колата през зимата

Настъпването на зимния сезон създава много проблеми за шофьорите и собствениците на автомобили. Те са свързани не само с обстановката на пътя, но и със самата кола. Един от тях е студът в салона на превозното средство, най-вече сутрин, когато температурите навън са под нулата. Как може той да бъде решен или поне облекчен донякъде?

Как да затоплим салона на колата през зимата

Мнозина шофьори включват парното докрай, веднага след като се запалили двигателя. Не е ясно на какво се надяват, след като купето е почти замръзнало, а антифризът в системите за охлаждане още е студен. Въздухът, разбира се, не е толкова леден, колкото на улицата, но той няма как да ви стопли. А и двигателят в този случай ще загрява по-бавно, тъй като голяма част от акумулирана енергия ще отиде за затопляне на салона.

Друга грешка е насочването на въздушния поток към прозореца на максимална скорост на вентилатора. Да, той ще размрази натрупания лед, но когато от въздуховодите започне да влиза наистина топъл въздух, стъклото може да не издържи и дори да се пръсне заради огромната разлика в температурите. За да се избегне това, трябва стъклата да се загряват едновременно с останалите части от салона.

Най-разумно в случая е да се изключи вентилатора или да се остави да работи на минимална скорост, след като да започне да се увеличива постепенно. Включването му на максимум трябва да стане, след като стрелката за загряване на двигателя отлепи от най-ниското си деление. Както и да се променя силата на въздушния поток, системата ще започне да подава нужната топлина, едва след като двигателят достигне нормалната си температура.

Много от съвременните коли имат специални нагреватели на салона. Без тях, ако трафикът при сутрешното пътуване е слаб, можете да стигнете до крайната точка на маршрута си, дори без салонът да се затопли. Ако тази система е налице, можете да забравите за всичко написано в предишните два абзаца, защото тя ще се справи с проблемите.

Всъщност най-облагодетелствани са собствениците на автомобили с климатик. Ако той е адекватно настроен, при пускането в автоматичен режим системата сама избира как да действа. Обикновено тя започва да работи на малка скорост, след което набира сила и насочва загретия въздух към стъклата. След това, при достигане на комфортна температура, започва да изпраща топлината към краката на шофьора.

Във всички случаи обаче, при студено време най-добре е автомобилът да потегля, след като преди това е работил няколко минути на празни обороти. Просто, при движение по-бързо загряват както двигателят, така и салонът.

0 от 500
  • #17
    15 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Никога няма да се спука стъклото от духалките - какви са тия глупости които пишете?!По темата: бензиновите докато се изчистят стъклата вече пускат отвърнат (не толкова леден) въздух - 2-3мин. Дизелите трябва да се карат за да позагреят - ако сте наблизо няма и да загреят изобщо.. печка му е майката там.
  • #16
    4 rate up comment 2 rate down comment
    младен ( преди 6 години )
    Не позна за плюенето обаче ;)
  • #15
    5 rate up comment 4 rate down comment
    младен ( преди 6 години )
    до: хибридаМного им се радвам на тия, ама за съжаление в момента няма средства за иначе щях да се изтупам в един приус, нищо че е грозен.
  • #14
    8 rate up comment 8 rate down comment
    до: младен от хибрид ( преди 6 години )
    Не позна!Аурис-хибрид имам! Той си е с цялата система на Приус, така, че е почти едно към едно. ;)Преди него имах Приус 2. Откакто се качих на хибрид за друго задвижване не ми говорете! А ако ще ми говорите поне се качете и покарайте, тогава ще разберете за какво става на въпросП.С. Хайде сега почвай да плюеш, като разбра с каква кола съм! :)))
  • #13
    4 rate up comment 0 rate down comment
    до: печка 12 волта ( преди 6 години )
    И аз от поне 10 г. съм с такава печка. Моята е взех по-скъпо, защото е маркова уж с керамика, термостати и такива глупости. Пак китайска, ама явно от по-добрите китайчета, защото откакто съм е взел не е мръднала и върши чудесна работа. Това е в колата на жената. В моята съм на друга система много по-ефективна. Взел съм Waeco хладилен куфар, който може да охлажда, а може и да затопля. Та махам капака на куфара и пущам да духа топло насочено където си искам. За 1 мин. в купето е вече топло.
  • #12
    3 rate up comment 3 rate down comment
    младен ( преди 6 години )
    До хибриднияЧакай да познаем, Приус или Лексус имаш.
  • #11
    11 rate up comment 8 rate down comment
    хибридния ( преди 6 години )
    Вече нямам нито един от изброените тук проблеми, откакто съм собственик на хибрид.Автоматичният климатик е електрически и се захранва от силовата батерия. Влизам в купето, натискам бутона за старт и топлото е при мен на момента. А лятото електрическият климатик почти не влияе на разхода на гориво. 0,1-0,2л/100 покачва само разхода. Нямам стартери, мартери и подобни глупости. Няма нито един ремък в колата и обслужването е едно от най-евтините. На 150 000км съм и накладките още не са за смяна.
  • #10
    7 rate up comment 1 rate down comment
    пръч ( преди 6 години )
    мексиканско ядене и огин
  • #9
    12 rate up comment 0 rate down comment
    печка 12 волта ( преди 6 години )
    За 20лв си купуваш една печица на 12 волта. Вкарваш я в запалката на колата. Палиш колата пускаш си печицата излизаш да си изчистиш стъклата и като влезеш е малко по поносимо. Като загрее колата си пускаш парното. Те така убиваш всички специалисти за 20 лв. Е естествено гледаш да имаш видимост преди да тръгнеш :)
  • #8
    10 rate up comment 5 rate down comment
    до LEX ( преди 6 години )
    Що, ти на климатика вкъщи климатроник ли му викаш?