IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Как да затоплим салона на колата през зимата

Някои разпространени грешки при тръгване в студено време

Как да затоплим салона на колата през зимата

Настъпването на зимния сезон създава много проблеми за шофьорите и собствениците на автомобили. Те са свързани не само с обстановката на пътя, но и със самата кола. Един от тях е студът в салона на превозното средство, най-вече сутрин, когато температурите навън са под нулата. Как може той да бъде решен или поне облекчен донякъде?

Как да затоплим салона на колата през зимата

Мнозина шофьори включват парното докрай, веднага след като се запалили двигателя. Не е ясно на какво се надяват, след като купето е почти замръзнало, а антифризът в системите за охлаждане още е студен. Въздухът, разбира се, не е толкова леден, колкото на улицата, но той няма как да ви стопли. А и двигателят в този случай ще загрява по-бавно, тъй като голяма част от акумулирана енергия ще отиде за затопляне на салона.

Друга грешка е насочването на въздушния поток към прозореца на максимална скорост на вентилатора. Да, той ще размрази натрупания лед, но когато от въздуховодите започне да влиза наистина топъл въздух, стъклото може да не издържи и дори да се пръсне заради огромната разлика в температурите. За да се избегне това, трябва стъклата да се загряват едновременно с останалите части от салона.

Най-разумно в случая е да се изключи вентилатора или да се остави да работи на минимална скорост, след като да започне да се увеличива постепенно. Включването му на максимум трябва да стане, след като стрелката за загряване на двигателя отлепи от най-ниското си деление. Както и да се променя силата на въздушния поток, системата ще започне да подава нужната топлина, едва след като двигателят достигне нормалната си температура.

Много от съвременните коли имат специални нагреватели на салона. Без тях, ако трафикът при сутрешното пътуване е слаб, можете да стигнете до крайната точка на маршрута си, дори без салонът да се затопли. Ако тази система е налице, можете да забравите за всичко написано в предишните два абзаца, защото тя ще се справи с проблемите.

Всъщност най-облагодетелствани са собствениците на автомобили с климатик. Ако той е адекватно настроен, при пускането в автоматичен режим системата сама избира как да действа. Обикновено тя започва да работи на малка скорост, след което набира сила и насочва загретия въздух към стъклата. След това, при достигане на комфортна температура, започва да изпраща топлината към краката на шофьора.

Във всички случаи обаче, при студено време най-добре е автомобилът да потегля, след като преди това е работил няколко минути на празни обороти. Просто, при движение по-бързо загряват както двигателят, така и салонът.

0 от 500
  • #27
    0 rate up comment 0 rate down comment
    ала бала ( преди 6 години )
    По-тъпо обяснение скоро не бях чел. хахаха
  • #26
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Аз пък имам проблем да размразя перките на хеликоптера дето ми е на покрива на блока ;D
  • #25
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Аз пък без пари ползвам моя. Котела за парното ми е под него и без да го отоплявам температурата не пада под 15 гр. в най-големите студове. Така, че вместо да плащате наем си постройте къща с гараж. Горещо го препоръчвам за коли с и без електроника!
  • #24
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Аксел ( преди 6 години )
    Срещу 40 лв на месец ползвам подземен отопляем гараж. Особено приятно е лятото в големите жеги, както и разбира се зимата, в леда, снега и студа. Горещо го препоръчвам този вариант. Особено за коли натъпкани с електроника.
  • #23
    1 rate up comment 6 rate down comment
    Фф ( преди 6 години )
    Моя CL500 за около 30 сек започва да духа топло, а течността на чистачките на 60 сек вече е топла и размразяването на стъклото е моментално....вече НИКОГА чистене
  • #22
    9 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Хондата му била убита, а Приуса грозен...Абе Малденчо, срам ли те е да си кажеш, че си с Фолк с Ваген ТеДеИ!?Срамно е явно, разбирам те...
  • #21
    4 rate up comment 13 rate down comment
    до: хибридния ( преди 6 години )
    А защо мислиш, че на модерните нехибридни автомобили климатиците не са с електрическо задвижване вече? Аз карам немски премиум, дизел, и въобще не помислям за хибрид. Маломощен. Лаком на междуградско. Тежък.
  • #20
    5 rate up comment 11 rate down comment
    Младен ( преди 6 години )
    Абе имам ап. с гараж за 130к евро купен миналата година и една убита хонда сивик купена преди 5 години за 19к. Прави сте, нямам пари
  • #19
    11 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Ама той дизела и без това си е печка.Нафтова печка...Малко бавно загрява, ама то това само да му беше кусура с мед да го намажем.
  • #18
    6 rate up comment 5 rate down comment
    до: младен ( преди 6 години )
    до: младенНямаш пари, но Приуса ти е грозен.Чудя се само, каква ли красива кола караш за малко пари?