IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Водеща световна банка: Електромобилите ще разорят някои държави

Според доклада на Goldman Sachs, петролната индустрия ще изпадне в криза през 2030 г.

Водеща световна банка: Електромобилите ще разорят някои държави

Анализаторите на банката Goldman Sachs представиха доклад, който предвижда какви ще бъдат резултатите от увеличаващото се производство на електрически автомобили. Според него, през 2030 г. се очакват огромни загуби за петролната индустрия, което ще се отрази пагубно на бюджета на някои държави по света.

Водеща световна банка: Електромобилите ще разорят някои държави

Експертите са начертали 3 сценария, които са озаглавени „базов”, „хиперсценарий” и „2 градуса по Целзий” (в случая се има предвид затоплянето на климата с 4 градуса до 2100 г.). В първия случая през 2030 г. електромобилите ще бъдат 6,5% от световния автопарк, във втория – 10%, а в третия – 15%.

Според изследването, през 2024 г. потреблението на петролни продукти ще достигне своя пик заради стремително развиващите се пазари, начело с Индия. След това обаче интересът към горивата ще започне рязко да спада.

Едновременно с това броят на електромобилите ще расте, като се очаква през 2030 г. те да достигнат 83 млн. Това е 40 пъти повече от 2016 г., когато колите на ток бяха 2 млн. Решаващо влияние за развитието на електрически транспорт ще окаже стойността на батериите. Сега те струват около 220 долара на киловат/час, но за да може електромобилите да се конкурират със стандартните автомобили, цената трябва да падне до 100 долара.

В сценария, написан от икономистите от Goldman Sachs, се казва, че през 2020 г. един кВт/ч ще струва 165 долара. Само след 5 години тя ще достигне 110 долара, а през 2030 г. вече ще е 75 долара. В случая това предвиждане е според „хиперсценария”, така че има възможни още два варианта.

Всичко това ще удари жестоко петролната промишленост. Цената на барел нефт продължава да пада и през 2030 г. целият отрасъл ще започне да губи по 1,3 трилиона долара на година. Цели 5 години преди това натоварването на заводите за преработка на нефт ще спадне до 81%, което е границата за печалба на компаниите. Под нея те вече са на загуба. През 2030 г. производителите на нефт ще загубят още 9% от пазара, а доходите им ще започнат да спадат с 93 млрд. на година.

От Goldman Sachs предупреждават, че по този начин развитието на електромобилите ще удари сериозно бюджета на държави, много от които разчитат именно на доходите от нефт за икономиката си.

Снимка: Nissan

Тагове: goldnan sachs
0 от 500
  • #9
    3 rate up comment 6 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 2 години )
    Още повече 6 долара е към момента себестойността на барел и то за някои арабски държави тази себестойност може само да се увеличава - значи няма как да падне под 6 долара без да спре добива. Никой не е толкова глупав да работи, за да губи - то феномен по 10-20 години на загуба да бачкат го има само в БГ "бизнеса" ама е факт само срещу съответното пликче за данъчния да не пита как става ;)
  • #8
    3 rate up comment 7 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 2 години )
    Корекция с 15% спад на автомобилите спада на цената на петрола ще е над 1000% В момента в световен мащаб има регистрирани около 1.2 милиарда автомобили с очаквания ръст на електрически от 100 млн и без увеличението на пазара в Китай и Индия към 2030 ще има 1.1 млн автомобили с ДВГ Това по никакъв начин не може да повлияе на цената
  • #7
    2 rate up comment 6 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 2 години )
    Дрън дрън, как с 15% спад на продажбите ще доведат нещата до над 100% спад на цените?! С развитието на Китай и Индия като пазари общия брой на автомобилите се очаква да се удвои буквално тия 100 млн електро автомобили няма да повлияят на продажните на петрол
  • #6
    14 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Ти Германия не ги мисли. Имат необходимите ресурси - човешки,технологични и природни Държави като Мадър Рашъ, Саудитска Арабия, Ирак и Венецуела да му мислят. Не случайно са около фалита при сегашните цени на петрола
  • #5
    17 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Ако горивото поскъпне, това ще даде още по-голям тласък на електромобилите. Не могат да си го позволят!
  • #4
    12 rate up comment 9 rate down comment
    бай той ( преди 2 години )
    Не само производителките на петрол и петролни продукти ще бъдат ударени много яко, а и тези, които не се настроят бързо за новите производства. Една Германия на пример, която разчита най-много на дизелите и драпа по всякакъв начин да останат ще има много сериозни затруднения, защото производството на автомобили е основно перо в икономиката им. Вместо да се хванат да направят нови и модерни коли,те се събират с Меркул да се договарят как да ги подпре за дизелите и да не се спират. ГолемипУмиАри!
  • #3
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Не позна ( преди 2 години )
    Статията не е пълна: Лавинообразното разпространение на електромобилите ще изправи петролната промишленост на ръба на оцеляването. През 2030 г. барел нефт ще струва между $1 и $4, а съвкупните на бизнеса и държавите ще достигне $1.3 трлн. Преработващият отрасъл ще пострада най-рано и най-силно. Още през 2025 г. натовареността на рафинериите ще спадне до 81% (кота, при която остават на печалба), а през 2030 г. компаниите ще изгубят до 9% от пазара и по $93 млрд. годишно от неполучени печалби.
  • #2
    5 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    По-скоро проблемът ще е глобален а не само за страните изнасящи петрол. Защото тежкотоварни камиони, кораби и прочие ще продължат да използват дизеловото гориво и то в такива количества,че електромобилите са последната дупка на кавала която може да им наруши баланса.Само че все пак ще отнеме от продажбите,те ще претърпят загуби,които ще опитат да компенсират с по-висока цена.Все пак те си опредерят правилата и цените,е тогава ще е големият проблем,защото знаем как се сваля цената-чрез войни.
  • #1
    20 rate up comment 3 rate down comment
    Добрютро ( преди 2 години )
    Ами добро утро! Кой мислите, че спираше досега развитието на електромобилите. Кой унищожи ЕV1 - първите електромобили на General Motors ? Кой продължава да пише статии колко неекологични са електрическите автомобили. Няма да пуснат лесно кокала!