IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Bosch измисли спасение за двигателя с вътрешно горене

Синтетичните горива на германците са напълно въглеродно неутрални - и не изискват нова инфраструктура

Bosch измисли спасение за двигателя с вътрешно горене

Германският промишлен гигант Bosch разработва принципно нов тип синтетични горива, които биха могли да спасят двигателя с вътрешно горене и да обърнат тенденцията към електрификация. Тези горива ползват водород, извлечен от океаните, и отпаден въглерод от различни индустриални производства. Резултатът е напълно въглеродно неутрален и не допринася за глобалното затопляне.

Bosch измисли спасение за двигателя с вътрешно горене
Снимка: Bosch

Първата стъпка в процеса е да се извлече водород от водата - сравнително лесен процес. За разлика от горивните клетки, където горивото е чист водород, тук не се налага да се мислят скъпи и сложни методи за складирането и транспортирането му. Вместо това водородът се смесва с въглерод - или като отпаден продукт от фабриките, или чрез директното му извличане от атмосферния въздух. И в двата случая самото производство на горивото помага за намаляване на парниковия ефект.

По замисъла на Bosch целият производствен процес ще е енергийно ефективен и ще се захранва само от възобновяеми източници. Компанията разработва различни варианти на синтетичното гориво, които съответно ще могат да заместят бензина, дизела и дори керосина.

"За да постигнем целите си в борбата с климатичните промени, са нужни и други интелигентни решения извън електромобилите", настоява Фолкмар Денер, шефът на Bosch. "В крайна сметка дори всички леки коли да минат на електричество, пак оставата камионите, корабите и самолетите... Затова въглеродно неутралните синтетични горива са многообещаващ път - включително и за леките коли".

Bosch измисли спасение за двигателя с вътрешно горене
Фолкмар Денер

Другото голямо достойнство на новите горива е, че те са напълно съвместими със съществуващата инфраструктура от бензиностанции и не се налага построяването на баснословно скъпи мрежи от електрически или водородни станции.

Запазването на двигателя с вътрешно горене ще е добра новина и за заетите в автомобилната индустрия, която е един от основните работодатели в Европа и Япония. Преминаването към значително по-простите за производство електромобили ще означава драстични съкращения по цялата верига на автоиндустрията, прогнозира наскоро FT.

Засега синтетичните горива на Bosch са в стадий на разработване и са доста скъпи за производство. След няколко години обаче компанията очаква да постигне пазарна цена от 1.20 евро за литър - горе-долу колкото струва бензинът в Европа в момента.
 

Тагове: bosch
0 от 500
  • #14
    9 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    На г-н Мъск му е прилошало.
  • #13
    5 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Мдааа, одобрявам!
  • #12
    12 rate up comment 8 rate down comment
    Дошо ( преди 6 години )
    Вижте му само очичките на вурстчо от снимката горе и ще ви стане ясно какви супер-хипер "истини" ви реди!
  • #11
    18 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Първа лъжа - процеса по извличане на водород от водата може да е *** но е суперенергоемъкВтора лъжа - бил въглеродно неутрален. А дали е азотно окисно и ФПЧ неутрален да питам?Колата която гори такова гориво дали не замърсява въздуха който дишам?
  • #10
    13 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Процеса който извлича водорода от водата предполагам е електролиза който към момента е енергийно неефективен за целта . Не случайно основния промишлен източник на водород е природния газ. Дори водорода за горивните клетки идва от такъв източник. Така че освен ако цената на електроенергията не падне драстично - не ми е ясно как ще им излизат сметките със синтетичното гориво.
  • #9
    13 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Ще извличат водорода от океаните,а защо сега не го осигурят по зарядни станции за коли използващи водород.По земята се използва водород за различни цели 95% от който е извлечен от горива!!!Тия замазват очите и казват че процеса по създаване на чисти горива ще е енергийно ефективен,но всъщност е много енергоемък.Преди няколко години даваха как хора правят бензин, но се иска много енергия и става бавно.Щели да узползват възобн енерг източ, а що сега не ги ползват да получат водород.Ще ще ще
  • #8
    7 rate up comment 2 rate down comment
    Dizo ( преди 6 години )
    2,3,4,5 лв представяте ли си колко коли ще чакат почти"на аванта"да си заредят колата и да се радват на евтиното шофиране,а колко ще се чака докато се заредят тези десетки коли!За това лично за мен хибридите са най-добрия вариант-не замърсяваме докато шофираме градско 30 40 50км,а извън с каквото и да е гориво,но все пак си е до личен избор
  • #7
    13 rate up comment 1 rate down comment
    Dizo ( преди 6 години )
    До"нещо сте се объркали" Ок,няма спор пестиш 300евро(в БГ мн.по-малко),но ако имаш ветрогенератор в двора(ако има вятър) или соларни панели (ако има достатъчно слънцегреене).Ами милионите живущи в панелки,кооперации, от къде???Много ясно-от стотиците дори хиляди стоянки за ел.коли.Но допускате ли,че тока от тези стоянки ще бъде на цената като в къщи,ако всяка втора,трета кола е с батерии?Ха дано ама надали,защото ония от ЧЕЗ,ЕОН и ЕВН не са бодали,а и ако едно зареждане ни струва 2,3,4,5лв
  • #6
    11 rate up comment 4 rate down comment
    Колев ( преди 6 години )
    Към "Нещо сте се объркали"Така е колега, никой изобщо не оспорва електромеханичното задвижване.Тук става дума за хората които са готови да платят, за да изпитат тръпката и удоволствието от карането с ДВГ.Става дума в бъдеще да не си принуден да караш електро, а да те питат "С какво задвижване ще поръчате автомобила си, господине ?"
  • #5
    12 rate up comment 11 rate down comment
    Нещо сте се объркали ( преди 6 години )
    Да изясниме ситуацията .. Значи аз си имам соларна система и си зареждам електрическата кола ...И плащам 0 евро .. Ходя всеки ден на работа и ако ползвам бензин , дизел или синтетично гориво ще плащам по 300 евро на месец .. обаче аз плащам по 0 евро на месец и не завися от никой освен от слънцето и вятъра ...... О евро срещу 300 евро ... Не говорим за екология или други неща .. говорим за пари .. Инвестицията за това е на цената на бензинова или дизелова масова кола ,,,,,,