Още през 2013 Pagani съобщиха, че спират производството на техния суперавтомобил Zonda, за да направят място за новия си модел Huayra. Реалността обаче се оказа малко по-различна, защото четири години по-късно все още има специални серии на Zonda, които продължават да се продават. А сега има и нова, която се казва HP Barchetta. С няколко думи, ние феновете няма от какво да се оплакваме, защото всяка Zonda е великолепна и не омръзва никога.
От бутиковата италианска компания потвърдиха, че HP Barchetta е автомобил, създаден от нулата, въпреки че носи добре познатото ни име и има добре известния външен вид на Zonda. За разлика от представените наскоро силно модифицирани версии на класическата Zonda - Fantasma Evo и Riviera, Zonda HP Barchetta е изцяло нов автомобил.
От новата версия ще бъдат построени само три бройки, като тази на снимките ще бъде запазена за частната колекция на основателя и собственика на компанията Орасио Пагани. Всяка една от супер екзотичните машини ще се задвижва от 7.3-литров атмосферен V12 двигател Mercedes-AMG, който е комбиниран с 6-скоростна механична трансмисия. До момента официалните динамични характеристики на колата не са известни, но в някой модификации този мотор произвежда 760 к.с., така че можем смело да заявим, че Zonda HP Barchetta няма да е със сигурност бавна.
Макар че прави 6.0-литровия туин-турбо V12 двигател, който задвижва Pagani Huayra, германската компания AMG отдавна не се занимава с производството на атмосферни V12 двигатели. В тази връзка от централата на Pagani заявяват, че двигателят на Zonda HP Barchetta е част от стара серия, създадена преди години специално за модела.
Zonda HP Barchetta е базирана около централна монокок структура, изградена от патентования от компанията материал Carbo-Triax HP52, който най-просто казано представлява карбоново-титаниева сплав. Предната и задната подрамки пък са направени от стомана. Окачването е с по два носача на колело, а амортисьорите са от добре известната британска компания Ohlins и са ръчно регулируеми на височина и твърдост. Спирачките са доставени от Brembo, а гумите са спецификация на Pirelli P Zero, предвидена ексклузивно за този модел. Целият автомобил тежи под 1270 кг.
От неофициалното видео в YouTube се забелязва, че предното стъкло е изключително ниско, а над седалките се издига агресивен въздухозаборник, който напомня на болидите от Формула 1.
Кадрите са качени в канала на потребителя Marchettino, който е известен с автомобилните си попадения. Той е успял да заснеме не само екстериора, но и величествения кариран интериор на колата по време на изложението за екзотични автомобили Пебъл Бийч, Калифорния. Според авторът на видеото всяка една от колите от ограничената серия ще струва 15 млн. долара, но от Pagani не потвръждават тази информация. Както не става ясно и дали това ще бъде наистина „последната“ Zonda.
Видео: Marchettino
Снимки: Pagani