IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Производител на гуми създаде революционна конструкция

Continental обединява в една джантата и спирачния диск

Производител на гуми създаде революционна конструкция

Производителят на гуми Continental представи проек на напълно нова конструкция, която обединява джантата и спирачния диск в едно. Така ще бъде повишена ефективността при спиране, като в същото време ще опрости значително самия механизъм.

Производител на гуми създаде революционна конструкция

За целта, в Continental са разработили напълно нов вид джанта. Тя се състои от 3 отделни части, като главната е звездообразна сърцевина, на чиято вътрешна част е закрепен кръглият спирачен диск. Самата гума се поставя отвън. Така спирачките захващат диска не отвън, както бе досега, а отвътре.

Цялата конструкция е направена от алуминий, което води до по-ниско тегло и съответно до по-голяма ефективност при спирането. Освен това се повишава и комфортът в автомобила при спиране, като в същото време обслужването и ремонтът на цялата система за по-лесни.

Производител на гуми създаде революционна конструкция

Друг плюс на новата идея на Continental е повишаване на ефективността на работата на системата за рекуперация на кинетичната енергия. Това се счита за едно от най-важните предимства на технологията, която на първо време трябва да бъде използвана при електромобили с компактни или средни размери.

Снимки: Continental
 

Тагове: continental
0 от 500
  • #7
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Да ( преди 6 години )
    Казано ли е че не се обслужва диска??? Или така си философствате?? Инак мноо яка идея.
  • #6
    8 rate up comment 2 rate down comment
    до: borsa_kartofi ( преди 6 години )
    За кои говориш?Няма на света скоростна кутия, която да не се обслужва. Независимо ръчни или автоматични скорости. При ръчните можеш да не сменяш маслото никога и да те изкара, но не е правилно това. Има ли зъбни колелета, три'ене и температурни разлики, маслото старее и си губи свойствата. Трябва да се замени.ЗАДЪЛЖИТЕЛНО, независимо кой какво говори.При автоматиците замяната е на 50-100 000км, а на ръчките 100-150 000км. Ако искате дълго и безпроблемно да си карате колата сменяйте маслото в СК!
  • #5
    5 rate up comment 2 rate down comment
    borsa_kartofi ( преди 6 години )
    бе те и ония толупи обясняваха, как не се обслужват автоматичните скоростни кутии, *** като ги вкарат "Нов-внос" "Швейцария" "Уникат" "качваш се и караш", само рев, сълзи и сополи пред сервизите!
  • #4
    5 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Не е възможно!Няма как да стане!Дори керамичните дискове се износват, а какво остава за такива от метал.Както и да е да приемем невъзможното, че няма да се сменят.ОК! А схемата погледна ли я? Имаз ли някаква представа как се сменят накладки? В случая, за да смениш накладки трябва да разглобиш всичко, включително да махнеш и дисковете, за да освободиш супорта, който държи накладките. При обикновен автомобил супорта е хванат с 2 болта. Развиваш ги и сменяш накладките без да пипаш диска.
  • #3
    4 rate up comment 7 rate down comment
    Wane ( преди 6 години )
    Анонимен, по отношение на обслужването, от Conti твърдят, че дисковете няма да имат нужда от подмяна в живота на автомобила. Т.е. единствено накладките ще се сменят.
  • #2
    6 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    ...обслужването и ремонтът на цялата система за по-лесни...От схемата изобщо не мисля, че са по-лесни. Ама никак дори. Доста по-сложно изглежда с повече елементи за затягане и развиване. Всеки един такъв елемент е критичен.Положителното, което виждам е по-големия диск, който ще подобри спирането. Все пак да го внедрят и да видим дали ще е добро, но пак казвам това, което аз виждам като схема никак не улеснява и опростява нещата. Сам си сменям дискове и накладки и е супер лесно, но не и тук.
  • #1
    6 rate up comment 16 rate down comment
    Kyp ( преди 6 години )
    Пълен Taшak