IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Производител на гуми създаде революционна конструкция

Continental обединява в една джантата и спирачния диск

Производител на гуми създаде революционна конструкция

Производителят на гуми Continental представи проек на напълно нова конструкция, която обединява джантата и спирачния диск в едно. Така ще бъде повишена ефективността при спиране, като в същото време ще опрости значително самия механизъм.

Производител на гуми създаде революционна конструкция

За целта, в Continental са разработили напълно нов вид джанта. Тя се състои от 3 отделни части, като главната е звездообразна сърцевина, на чиято вътрешна част е закрепен кръглият спирачен диск. Самата гума се поставя отвън. Така спирачките захващат диска не отвън, както бе досега, а отвътре.

Цялата конструкция е направена от алуминий, което води до по-ниско тегло и съответно до по-голяма ефективност при спирането. Освен това се повишава и комфортът в автомобила при спиране, като в същото време обслужването и ремонтът на цялата система за по-лесни.

Производител на гуми създаде революционна конструкция

Друг плюс на новата идея на Continental е повишаване на ефективността на работата на системата за рекуперация на кинетичната енергия. Това се счита за едно от най-важните предимства на технологията, която на първо време трябва да бъде използвана при електромобили с компактни или средни размери.

Снимки: Continental
 

Тагове: continental
0 от 500
  • #37
    0 rate up comment 2 rate down comment
    Колев ( преди 6 години )
    А относно теглото, да.Няма толкова материал върху главината.Но пък има върху джантата, алуминиеви и по-големи дискове.По-скоро теглотонсе изнася по-навън.Което не ми харесва, защото дори центъра на тежестта да остава около средата моста, теглото се концентрира по-краищата при същата геометрия. А това е малко по-нестабилно от физическа гледна точка.Но със сигурност са го взели предвид при идейното проектиране.
  • #36
    0 rate up comment 2 rate down comment
    Колев ( преди 6 години )
    Това за деформирането не съм много съгласен.Забележи, че поради по-голямото рамо на силата, при най-малката неравномерност на движение на накладките, още по-лесно ще се деформира диска дори с по-малка сила.Ако да речем едното спирачно бутало се движи по-трудно заради недобро мазане, стари уплътнения или замърсяване, веднага ще огъне диска в посока към него.
  • #35
    0 rate up comment 2 rate down comment
    до: Wane ( преди 6 години )
    За кои дискове? Спирачните ли? Алуминии!? Доста странно. Алуминият се замазва по триещата повърхност по принцип и е мек, което го прави доста неприемлив материал за спирачни дискове. Може би са сложили съвсем минимални количества и си правят реклама вижте колко са ни леки дисковете, а те да са по-леки само с няколко %.
  • #34
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Русия ( преди 6 години )
    Прикрепили са дискът към джантата.
  • #33
    0 rate up comment 2 rate down comment
    Wane ( преди 6 години )
    Колев, няколко са иновативните елементи:- Използване на алумининии за дисковте за по-ниско тегло (и явно се очаква да не се деформират поради по-ниското натоварване)- По ниско тегло на диска и заради дизайна му (нямаш материал до главината)- Намалени сервизни разходи след като не сменяш дисковеЕстествено, че може да си остане концепция, но може и да намери приложение. Ще видим.@НЕинженера, 5 са болтовете, с които е закачена централана част за главината.
  • #32
    0 rate up comment 2 rate down comment
    НЕинженера ( преди 6 години )
    Ша *** извините инжинерите, ама аз съм малко пр0с и искам да попитам как джантата с всичките там неща дето са и накачили се закача за главината на колата?С един централен болт ли ще е?Несериозно, ако е така, но и не виждам друг начин. Значи производителите на автомобили трябва да започнат да произвеждат колите си по тази система за такива джанти. Лично аз не виждам как ще стане тази работа. Сегашната система си е напълно ок. Изчистена е от недоразумения, като това в статията.
  • #31
    0 rate up comment 2 rate down comment
    Колев ( преди 6 години )
    Не се притеснявайте, както много от нещата които се говорят, остават само в концептуален план.Преди 9 години continental казаха, че разработват електромеханична система за спиране, и главния и подчинените спирачни цилиндри ще отпаднат до максимум 3 години в автомобилите.9 години по-късно мерцедес даже изостави brake-by-wire системата като ненадеждна и проблемна, с много къс живот.А останалите автомобили продължават да са си с хидро-механична спирачна система.Така че колелото се върти...
  • #30
    0 rate up comment 2 rate down comment
    Колев ( преди 6 години )
    Ми системата представлява същото нещо като сегашните, само че диска се монтира към джантата.То и сега диска не се монтира в главината, просто лежи върху болтовете като междинен елемент между главината и джантата, а болтовете притискат джантата и диска към главината.Какво е иновативното да добавяш повече резбови съединения, просто за да окачиш диска към джантата ?
  • #29
    0 rate up comment 2 rate down comment
    Wane ( преди 6 години )
    Колев, така е за доказаното, но в крайна сметка се стремим към по-висока ефективност, която пък изисква иновации. Ако се замислиш всяка една иновация представлява риск в някаква степен. Но авто индустрията е изключително надеждна. Всяка промяна минава през страшно много тестове, така че ако влезе в серийно производство в повечето случаи решението е добро (естествено си има изключения, но в повечето случаи те се дължат на неадекватни решения продиктувани от желанието за по-ниски разходи)
  • #28
    0 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Големи инженери тука. На схемат се вижда: пак развърташ пет болта само че са по периферията а не в средата събрани и вадиш обръч с гума на него. Спирачният диск е захванат за задната страна на спиците, а спирачният апарат е фиксиран към оста и стиска диска по вътрешния диаметър а не по външния както до сега.