IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Производител на гуми създаде революционна конструкция

Continental обединява в една джантата и спирачния диск

Производител на гуми създаде революционна конструкция

Производителят на гуми Continental представи проек на напълно нова конструкция, която обединява джантата и спирачния диск в едно. Така ще бъде повишена ефективността при спиране, като в същото време ще опрости значително самия механизъм.

Производител на гуми създаде революционна конструкция

За целта, в Continental са разработили напълно нов вид джанта. Тя се състои от 3 отделни части, като главната е звездообразна сърцевина, на чиято вътрешна част е закрепен кръглият спирачен диск. Самата гума се поставя отвън. Така спирачките захващат диска не отвън, както бе досега, а отвътре.

Цялата конструкция е направена от алуминий, което води до по-ниско тегло и съответно до по-голяма ефективност при спирането. Освен това се повишава и комфортът в автомобила при спиране, като в същото време обслужването и ремонтът на цялата система за по-лесни.

Производител на гуми създаде революционна конструкция

Друг плюс на новата идея на Continental е повишаване на ефективността на работата на системата за рекуперация на кинетичната енергия. Това се счита за едно от най-важните предимства на технологията, която на първо време трябва да бъде използвана при електромобили с компактни или средни размери.

Снимки: Continental
 

Тагове: continental
0 от 500
  • #17
    1 rate up comment 2 rate down comment
    до: Wane ( преди 6 години )
    На схмемата липсва едно основно нещо без което тази спирачна система НЕ може да действа. Автомобилният инженер Wane не може да отговори кое е то.Такива инженери като теб ги е страх да отидат на лекар, като се знаят какви са инженери.Даже елементарни технически познания нямаш драги. В някой друг живот може и инженер да станеш, но в този твърдо НЕ!!!
  • #16
    1 rate up comment 3 rate down comment
    до: Wane ( преди 6 години )
    Съмненията ми, че си инженер само в мечтите си се оправдаха. Сигурен бя по неадекватните коментари, които бълваш. Технически грамотен човек не би писал глупостите, които драскаш ти. Още повече пък инженер. Пращаш хората да търсят в гугъл при условие, че те питат най-учтиво къде прочете глупостите, които пишеш. то не само пишеш глупости, ами и не помниш какво си писал в предния си коментар. Зададох ти съвсем елементарен въпрос за ученик 1-ви кУрс специалност ДВГ от техникум. Даже и това не знаеш.
  • #15
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Wane ( преди 6 години )
    Нещо много важност си придаваш... ще ти доказвам, че съм инженер, хахаха. Кой си ти, че да ти доказвам каквото и да било? Поредният изкретал ТУ дето е решил, че супер много знае и разбира от всичко без да прочете един ред?Можеше да стане интересна дискусия, ама с такова неадекватно поведение и отношение няма как.
  • #14
    1 rate up comment 4 rate down comment
    до: Wane ( преди 6 години )
    Не те знам какъв автомобилен инженер си щом от една пр0ста схема нямаш на представа за какво иде реч. Схемата естествено са е опростили доста, за да изглежда по-добре и елементарно, но не е така изобщо. Виждат се съвсем ясно връзките и местата за развиване и разглобяване на системата. Усложнена, а не опростена е. Къде видя, че животът на автомобилите е 250 000 км? Пак ли в Гугъл ще ни пратиш? Ти май си Гугъл, а не автомобилен инженер.Кажи какво основно са спестили в схемата.Докажи,че си инженер!
  • #13
    1 rate up comment 3 rate down comment
    Wane ( преди 6 години )
    Frankfurt, на тия сайтът им цензурира името на града...
  • #12
    3 rate up comment 4 rate down comment
    Wane ( преди 6 години )
    На никаква задна скорост не давам. Ползвай Google и си намери оригиналната статия в сайта на Conti. Не съм длъжен да ви снасям инфо на готово. Животът на автомобилите принципно е 250к км.Ако ще си мерим професионалните умения, аз съм автомобилен инженер и работя в product development в автомобилната индустрия... Смея да твърдя, че картинките не дават достатъчно информация.Другия месец ще го видя прототипа им във Франглокт.
  • #11
    3 rate up comment 3 rate down comment
    до: Wane ( преди 6 години )
    Понеже по колата повечето неща си ги правя сам, машинен инженер съм по обазование, занимавам се професионално с машиностроене и мога да твърдя, че имам познанията да преценя от една схема кое е по-лесно да се обслужи. Да оставим на страна професионалните ми умения. Дори да не си технически грамотен, винаги можеш да прецениш, че където имаш повече неща за отвиване/завиване ще е по-трудно за обслужване от това на което имаш само 2 болта.ти май през живота си не си развива болт, а даваш мнение!
  • #10
    1 rate up comment 7 rate down comment
    до: Wane ( преди 6 години )
    Нещо почна да даваш на задна скорост.Казваш:Conti твърдят, че дисковете няма да имат нужда от подмяна в живота на автомобила.После казваш друго:се износват по-малкоСъгласен съм, че диаметъра влияе благоприятно върху износването на дисковете, но не значи, че те са вечни или колкото е живота на автомобила.Все пак Конти са немска фирма и може би имат предвид живота на немските автомобили, който не е никак висок и от тази гледна точка да са прави, че дисковете надживяват немската каруца.
  • #9
    1 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Аз никъде не съм чул, че диск не се сменя, нито съм прочел. колегата borsa_kartofi споменава подобно нещо и ми е много интересно да каже къде го е прочел и да даде линк, защото това нещо граничи с фантастиката. Даже не е никаква фантастика, а откровена лъжа, който го твърди.Все още не знам да е открит метал, който при тр'иене с феродо да не се износва и в последствие да не се сменя. Дори керамичните дискове се сменят, макар да се изтриват много по-бавно, а какво остава за метал..
  • #8
    4 rate up comment 3 rate down comment
    Wane ( преди 6 години )
    Анонимен, въпросните дискове (пак по думи на Conti, защото не гледам само картини, ами чета официално инфо)се износват по-малко първо защото са с по-голям диаметър и второ, защото са предвидени за употреба в малки и средно големи електрически автомобили. Тоест при коли с не твърде високо тегло, които в голяма степен разчитат на електромоторите си за спиране.Щом твърдят, че смяната е лесна, значи е лесна. Не всичко може да се прецени от 2-3 непълни картинки.