IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Електромобилите са станали двойно по-екологични

Прогресът е постигнат в последните пет години

Електромобилите са станали двойно по-екологични

Все по-сериозното използване на възобновяеми енергийни източници като „слънчеви ферми” и турбини, произвеждащи ток от вятъра, е позволило електромобилите да станат два пъти по-екологични. Изследването на Imperial College в Лондон показва, че този прогрес е бил постигнат в последните пет години.

Електромобилите са станали двойно по-екологични

При електромобилите се изследва замърсяването на околната среда, което се постига при зареждането им, тъй като при движение те не отделят вредни емисии. Така зареждането с енергия на Tesla Model S през 2012 година се е равнявало на отделянето на 124 грама СО2 на километър. Сега този показател е доста по-скромен – 71 грама през зимата и 41 грама през лятото, защото това също има значение да добиването на енергията.

Това означава, че през зимата Model S отстъпва на хибридния Toyota Prius – най-екологичният автомобил, който не е с електрическо задвижване и отделящ 70 г/км СО2.

Изследването обаче важи само за Великобритания, където се отчетени особеностите при експлоатацията на „слънчевите ферми” и другите алтернативни методи за добив на електроенергия.

Но Prius не успява да се задържи на първото място. Японският символ на хибридите е изместен от Nissan Leaf, BMW i3 и Mitsubisgi Outlander PHEV по отношение на намаляване на нивото на вредни емисии.

Снимка: Tesla

0 от 500
  • #12
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    За получаването на 3,78 литра бензин при рафинирането само се използват 6квтч електроенергия.Координати на захранването за Лукойл нефтохим бургас 42.555229,27.347736Май захранването им е като на един град или над 5% от това на България
  • #11
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    За 100кс бензинов автомобил средния ми годишен разход идва 9л/100км, защото и не пътувам често извън града.Извънграда използвам оползотворявам 2,36квтч от литър бензин, но в града е 2 пъти по-малко, а зимата дори 3 пъти заради честия разход от 16л/100км.Значи средно оползотворявам 1,4квтч от литър бензин.Този киловатчас електроенергия вече е бил използван, за да стигне този литър гориво от земята през рафинерията и до мен.
  • #10
    1 rate up comment 7 rate down comment
    Пурко ( преди 6 години )
    До Дошоподобния.. па умник съм за разлика от теб..даваш пример с 350 гр. после ставало дума за S klass," S 560 4MATIC:Fuel consumption combined: 8.5 l/100 km;combined CO2 emissions: 195 g/km.*" Айде чети псевдо умнико.А пък сравнението на този електро кашон с S е просто нелепо.Нарочно ти написах пример с дизелова машина да се усетиш че 350 е норма за стар огромен V8.Ама дошо синдрома си е налице.., ... и упорит.Кви платформи бе..тука 90 процента кадите фас като комини..за въздух ше приказват.
  • #9
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Знаете ли при бензинов автомобил колко енергия средно оползотворявате от 1 литър гориво?
  • #8
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Кой е по-голямата мишка този който си я кара на горивото с което е или тоя който се цИ7ани и слага газови уредби
  • #7
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    С такива глупости не карам!Дизела е за камиони и автобуси, затова си стоя на бензин, но какъв е проблема да говоря за производството му.Ти като си неинформиран си мислиш че някой църка и пише лъжи ли?
  • #6
    2 rate up comment 5 rate down comment
    Mono ( преди 6 години )
    Бедните мишки църкат да се придвижват с ел.моторчета,защото LPG и CNG им идват скъпо,а че ще чакат за тролейчетата си поне 10г докато им паднат цените...ами беден бг народ нормално и жалко
  • #5
    7 rate up comment 3 rate down comment
    ФАКТ! ( преди 6 години )
    Ако сложиме и емисиите отделени при изграждането на нефтените платформи производството на оборудване за тях и тн.А бе закривай ДВГ и тва е!
  • #4
    8 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    А вредните емисии отделени при използването на енергия за синдиране и пренос до рафинерия. Корабите се движат с доста гадна нафта. Емисиите на рафинериите. Емисиите при транспортиране на горивото до брнзиностанциите. Рафинериите използват доста електричество и всеки електромобил е по еко от всеки нехибрид с ДВГ.Пурко умник, новата S класа със стар V8 ли е?
  • #3
    6 rate up comment 8 rate down comment
    Пурко ( преди 6 години )
    абей..я се скрий с евтината си манупулация 350 грама отделя V8 от старите..среден дизел в момента е 150 и под. 133 г има Ауди 3.0 ТДИ .И кво излзиа на практика че великото еко е колкото малолитражен дизел или 2 л. бензин...да ти умрем на екологията измамна.Да не говорим че маса собственици нямат алтернативно зареждане демек си остават на нивото от 124 грама..смех смех.