Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka

Електромобилите са станали двойно по-екологични

Прогресът е постигнат в последните пет години

Електромобилите са станали двойно по-екологични

Все по-сериозното използване на възобновяеми енергийни източници като „слънчеви ферми” и турбини, произвеждащи ток от вятъра, е позволило електромобилите да станат два пъти по-екологични. Изследването на Imperial College в Лондон показва, че този прогрес е бил постигнат в последните пет години.

Електромобилите са станали двойно по-екологични

При електромобилите се изследва замърсяването на околната среда, което се постига при зареждането им, тъй като при движение те не отделят вредни емисии. Така зареждането с енергия на Tesla Model S през 2012 година се е равнявало на отделянето на 124 грама СО2 на километър. Сега този показател е доста по-скромен – 71 грама през зимата и 41 грама през лятото, защото това също има значение да добиването на енергията.

Това означава, че през зимата Model S отстъпва на хибридния Toyota Prius – най-екологичният автомобил, който не е с електрическо задвижване и отделящ 70 г/км СО2.

Изследването обаче важи само за Великобритания, където се отчетени особеностите при експлоатацията на „слънчевите ферми” и другите алтернативни методи за добив на електроенергия.

Но Prius не успява да се задържи на първото място. Японският символ на хибридите е изместен от Nissan Leaf, BMW i3 и Mitsubisgi Outlander PHEV по отношение на намаляване на нивото на вредни емисии.

Снимка: Tesla

0 от 500
  • #23
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Колев ( преди 1 година )
    Защо *** премахва избрани от него коментари, които не съдържат обидни думи, не обиждат никого и нищо, по темата са, и не са извън правилата ?
  • #22
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Автомобилите на течни горива уж имат едни емисии, но се оказва че дригите не се споменават от рафинериите или се скриват софтуерно.
  • #21
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    И аз смятам че S класата е над тесла, но онзи кореец който си блъскаше новата за 200000$ с голф стика не смяташе така. Припомнете си в тубата как хубаво влизаше стика за голф във вратите.
  • #20
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Русия ( преди 1 година )
    Уж бяха "екологични" сега "са станали двойно по-екологични".
  • #19
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Много акъл има в тоя форум , ама от този , дето никой не го иска!
  • #18
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Колев ( преди 1 година )
    Тесла е лидер, само защото другите марки все още влагат прекалено много средства и усилия в конвенционални технологии, защото са по-консервативни. Обаче аре стига сега, нали не се опитвате да ми кажете, че след 10-15 години Тесла ще е монопол и ще е най-великия производител на коли в света ??? С тези камери следящи купето и изпращащи данните на Тесла, с ограниченията да се ремонтират и тунинговат само в оторизирани сервизи (иначе ти блокират колата дистанционно), няма да са най-великите
  • #17
    6 rate up comment 9 rate down comment
    Колев ( преди 1 година )
    1. Тесла не е нарицателно за електромобил. Никога не съм чувал някой да посочи е-голф или рено волт и да ми каже "ский тая тесла". 2. Бъдещето не е нито в петрола, нито в батериите (освен за страшно малки, леки и компактни градски колички и електро мотоциклетчета и велосипеди). 3. Всеки, който богославя корпоративните продажни боклуци носещи името "Тесла", засрамващи великия Никола Тесла, е ограничен мозъчно и функционално. Тесла няма бъдеще, за разлика от другите електромобили.
  • #16
    8 rate up comment 0 rate down comment
    Баба шмеркел ( преди 1 година )
    Вие още ли ни вярвате че автомобилите ни по 400-500-600кс харчат по средно 8 литра бензин на 100км? Но какво да се очаква от вас като сте ги виждали само на картинка.
  • #15
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    S63 amg Average consumption:14,4 l/100km CO2 Emission:344 g/km Въпреки че тоя мерцедес е със задвижване само на задната ос и е с 280кг по-лек от Модел S P100DL със задвижване на двете оси. Нали тук се говори за емисии, а не за качество на интериора или кое е повече кашон.
  • #14
    6 rate up comment 2 rate down comment
    дойче фен ( преди 1 година )
    Стига сте спорили, доказано е вече, че най- еко е дойче дизела. Ако не вярвате, питайте баба ви Меркел и тя ще ви обясни, че като се барне малко софтуерчето и дизеляците стават много по-екологични даже и от Теслите