IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Ще стане ли бензинът по-икономичен от дизела?

Как малката Mazda постигна онова, което гигантите не успяват от десетилетия

Ще стане ли бензинът по-икономичен от дизела?

Създаването на нови технологии невинаги е въпрос само на колосални бюджети. Последното доказателство е революционният нов бензинов двигател на Mazda, за който компанията официално потвърди, че ще бъде представен тази есен и ще влезе в производство още през 2019 година.

Ще стане ли бензинът по-икономичен от дизела?

При този мотор, кръстен SKYACTIV-X, горивото се възпламенява под налягане, без намесата на свещи. Това го доближава до дизеловите двигатели като ефективност и икономия, но без азотните оксиди и фини частици, които дизелите изпускат в атмосферата.

Създаването на подобен двигател е цел на автомобилната индустрия от десетилетия, но дори гиганти като General Motors и Daimler не успяха да се справят въпреки солидните инвестиции.

От Mazda обаче сега уверяват, че са успели да отстранят всички сериозни пречки и технологията е готова за серийно приложение. Тя ще е главният коз на японската компания в следващите години, подчертава шефът на развойния отдел Кийоши Фудживара. "Електрификацията е необходима, но първо трябва да се съсредоточим върху двигателя с вътрешно горене", казва Фудживара. Mazda се готви да започне да въвежда електромобили в гамата си от 2019, но основният акцент при намаляването на емисиите ще е върху по-ефективните бензинови двигатели и понижаването на теглото. Японците са убедени, че това е по-практичен подход от хибридните технологии, които добавят доста и към теглото, и към цената на автомобилите.

Ще стане ли бензинът по-икономичен от дизела?
Кийоши Фудживара, шефът на развойния отдел на Mazda

В новия двигател от Х-поколение въздушно-горивната смес се възпламенява сама, след като бъде компресирана от буталото - горе-долу както работят дизеловите мотори. В технологията на Mazda обаче все пак се използват и свещи за дублиращо възпламеняване и по-гладка работа. Това осигурява с около 30% по-нисък разход в сравнение с конвенционалните бензинови двигатели.

"Това е голям пробив", коментира Риоджи Мияшита, шеф на инженерната компания AEMSS, пред AN Europe. "Сега големият въпрос е колко гладко ще работи този двигател, дали няма да е грубоват и рязък като дизела. Да се надяваме, че Mazda има отговор на този въпрос".

 

Тагове: mazda skyactive-x
0 от 500
  • #5
    16 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    И все пак ползват свещи, което значи, че не е се пали сам като дизела. На Мерцедес и Хюндай нямаха свещи, но работеха грубо и не ги въведоха. Беше много преди Мазда.
  • #4
    30 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    За германците не знам, коя точно е причината да не могат да се откажат, но при Мазда мисля, че причините са чисто прагматични. Тяхната фолософия винаги е била, че от ДВГ може да се изтиска още доста по отношение на ефективност и икономия. И това наистина е по-практично и екологично от електричките, чийто ток все още идва от изкопаеми горива в много държави. Да не говорим за самото производство на батериите, теглото им и цената.Нямам съмнение, че бъдещето е на ел. колите, но няма да е скоро.
  • #3
    22 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Май не само германците не искат да се отказват от ДВГ все още, а?
  • #2
    5 rate up comment 19 rate down comment
    пена ( преди 6 години )
    Те и германците ни обещаваха същото с тяхните дизели....
  • #1
    56 rate up comment 0 rate down comment
    FenIX ( преди 6 години )
    Ако тия 30% икономия са верни това си е сериозно постижение.