IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Ще стане ли бензинът по-икономичен от дизела?

Как малката Mazda постигна онова, което гигантите не успяват от десетилетия

Ще стане ли бензинът по-икономичен от дизела?

Създаването на нови технологии невинаги е въпрос само на колосални бюджети. Последното доказателство е революционният нов бензинов двигател на Mazda, за който компанията официално потвърди, че ще бъде представен тази есен и ще влезе в производство още през 2019 година.

Ще стане ли бензинът по-икономичен от дизела?

При този мотор, кръстен SKYACTIV-X, горивото се възпламенява под налягане, без намесата на свещи. Това го доближава до дизеловите двигатели като ефективност и икономия, но без азотните оксиди и фини частици, които дизелите изпускат в атмосферата.

Създаването на подобен двигател е цел на автомобилната индустрия от десетилетия, но дори гиганти като General Motors и Daimler не успяха да се справят въпреки солидните инвестиции.

От Mazda обаче сега уверяват, че са успели да отстранят всички сериозни пречки и технологията е готова за серийно приложение. Тя ще е главният коз на японската компания в следващите години, подчертава шефът на развойния отдел Кийоши Фудживара. "Електрификацията е необходима, но първо трябва да се съсредоточим върху двигателя с вътрешно горене", казва Фудживара. Mazda се готви да започне да въвежда електромобили в гамата си от 2019, но основният акцент при намаляването на емисиите ще е върху по-ефективните бензинови двигатели и понижаването на теглото. Японците са убедени, че това е по-практичен подход от хибридните технологии, които добавят доста и към теглото, и към цената на автомобилите.

Ще стане ли бензинът по-икономичен от дизела?
Кийоши Фудживара, шефът на развойния отдел на Mazda

В новия двигател от Х-поколение въздушно-горивната смес се възпламенява сама, след като бъде компресирана от буталото - горе-долу както работят дизеловите мотори. В технологията на Mazda обаче все пак се използват и свещи за дублиращо възпламеняване и по-гладка работа. Това осигурява с около 30% по-нисък разход в сравнение с конвенционалните бензинови двигатели.

"Това е голям пробив", коментира Риоджи Мияшита, шеф на инженерната компания AEMSS, пред AN Europe. "Сега големият въпрос е колко гладко ще работи този двигател, дали няма да е грубоват и рязък като дизела. Да се надяваме, че Mazda има отговор на този въпрос".

 

Тагове: mazda skyactive-x
0 от 500
  • #25
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Русия а даваш ли си сметка че по този начин на Русия и арабите ще им стане много тежко
  • #24
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Интересно ( преди 6 години )
    Прочетох форум. И разбрах:няма да е скоро и всичко хубаво е скъпо...
  • #23
    10 rate up comment 5 rate down comment
    Русия ( преди 6 години )
    "Не смятам повече да давам пари за кола с ДВГ. Чакам достъпни ел. коли - повече пари на лукойл и гадни дилърчета няма да наливам. КРАЙ!"После ще даваш на ЕРП-тата да купуват въглища.
  • #22
    6 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    на ванкела единствения плюс са минималните вибрации .... от там нататък са само минуси
  • #21
    11 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Браво на Мазда!Доста интересен двигател. Чакам с нетърпение първите тестове и отзиви за него, както и повече инфо. Наистина ще е интересно какво инженерно решение за взели за туширане на вибрациите и работата на мотора с тази висока степен на сгъстяване. Също така очаквам да изкарат нов Ванкелов двигател. Там може да е големият пробив и трябва да е, защото буталните двигатели са с доста ограничени възможности, а Ванкела е с почти неограничени стига да се преодолеят някои проблемни неща по него.
  • #20
    6 rate up comment 8 rate down comment
    ss ( преди 6 години )
    Проблемът не е във времето за зареждане..Самите батерии са проблем..Няма да стане тази работа''Резултатите на IVL показват, че при производството на батерия с капацитет 30 кВт/ч, каквато се използва в Nissan Leaf например, се отделят средно 5.3 тона въглероден диоксид. За създаването на 100-киловатчасовите батерии на Tesla Model S отиват 17.5 тона от парниковия газ''
  • #19
    8 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Това, което гонят със свещите, е да палят горивото в режими, когато самозапалването му ще причини проблеми, като например при студен двигател и високи обороти. При средни обороти и загрят двигател, вероятно в 90% от времето ще работи със замозапалване. Проблемите са два. Сутрин, докато стигнете до работа, няма да видите 30% икономия. И ще е дори по-груб от актуалните бензинови двигатели на Мазда с висока компресия. А няма да сложат демпферен маховик, защото двигателят ще стане скъп.
  • #18
    12 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    15 мин. са много. Нареждаш се на зарядната станция, пред теб само 4 коли и гибиш повече от час. Тъпо е.
  • #17
    15 rate up comment 1 rate down comment
    thebrainless ( преди 6 години )
    Има вече технологии за ново поколение батерии, които могат да се зареждат изключително бързо. Въпрос на време е. А това време е доста близко. Вероятно след 2020-та, плавно ще се промени целият пазар на автомобили.
  • #16
    11 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Електромобилите ще станат масови когато батериите се зареждат за секунди. Тогава пробега няма да е критичен. До тогава ще са само скъпа екзотика.