След продължила близо 2 години непрекъсната криза, германската автомобилна индустрия прави всичко възможно за да спаси дизеловите технолии, на които разчита. Най-големите производители в страната се опитват да изградят защитна стратегия по време на скандала с вредните емисии, който продължава да набира скорост.
Поредният, най-вероятно последен, опит за спасяване на дизела предстои да бъде направен на среща в Берлин, на която ще присъстват изпълнителните директори на Volkswagen Group, Daimler и BMW Group. Тримата ще се срещнат с представители на германското правителство, като ще се опитат да ги убедят, че дизелът има бъдеще. Босовете ще настоявят за политическа подкрепа, за да може бъде избегната предстоящата забрана на автомобили с такива двигатели.
Според Aitomotive News, подобен ход цели само едно - германските производители се нуждаят от приходите от дизелови автомобили, за да могат да си купят време. А то им трябва, за да развият електрическите си технологии и да наваксат изоставането от компании като Tesla. На свой ред правителството на Германия е подложено на сериозен натиск от различни организации, които настояват за оказване на по-голям натиск върху производителите.
Канцлерът Меркел обаче няма полезен ход, тъй като до парламентарните избори има по-малко от 2 месеца. От една страна са противниците на дизела, които настояват нивата на азотен диоксид при моделите с такова гориво да бъдат намалени с поне 25%, но от друга автомобилната индустрия в страната дава над 800 000 работни места.
Двете страни - правителството и шефовете на големите производители, ще трябва да се споразумеят именно за приемане на нови мерки за намаляване на вредните емисии, които са сочени като основни причина за заболяванията в Германия. В страната има над 15 млн. дизелови коли, които реално са заплашени от забрана за влизане в големите градове.
До момента местните автомобилни концерни са похарчили стотици милиони евро за скъпи хардуерни програми, целящи именно намаляване на емисиите. Цялата програма за модернизиране на дизеловите двигатели на сегашните автомобили ще струва около 5 млрд. евро, като по-голямата част от сумата ще платят именно производителите.
Според експерти, очаквано намаление на вредните емисии на дизеловите двигатели с 20-25% не е достатъчно, за да бъдат изчистени големите градове. Една от организациите, борещи се защита на околната среда - Deutsche Umwelthilfe, заведе и спечели дело в административния съд за забрана на дизелови автомобили в Щутгарт. Именно там са централите на Daimler и Porsche.
"Постигането на сделка е особено важно, тъй като доверието в автомобилните производители намалява непрекъснато. Индустрията трябва да обясни как действа ъпгрейдът, на който ще бъдат подложени системите на автомобилите, за да бъде всичко кристално ясно на потребителя", обясни Фердинанд Дуденхофер, директор на Центъра за автомобилни изследвания в университета в Дуисбург-Есен.