Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Шефовете на BMW, VW Group и Daimler с последен опит да спасят дизела

Тримата ръководители ще се опитат да убедят правителството на Германия в ползата от този вид гориво

Шефовете на BMW, VW Group и Daimler с последен опит да спасят дизела

След продължила близо 2 години непрекъсната криза, германската автомобилна индустрия прави всичко възможно за да спаси дизеловите технолии, на които разчита. Най-големите производители в страната се опитват да изградят защитна стратегия по време на скандала с вредните емисии, който продължава да набира скорост.

Шефовете на BMW, VW Group и Daimler с последен опит да спасят дизела

Поредният, най-вероятно последен, опит за спасяване на дизела предстои да бъде направен на среща в Берлин, на която ще присъстват изпълнителните директори на Volkswagen Group, Daimler и BMW Group. Тримата ще се срещнат с представители на германското правителство, като ще се опитат да ги убедят, че дизелът има бъдеще. Босовете ще настоявят за политическа подкрепа, за да може бъде избегната предстоящата забрана на автомобили с такива двигатели.

Според Aitomotive News, подобен ход цели само едно - германските производители се нуждаят от приходите от дизелови автомобили, за да могат да си купят време. А то им трябва, за да развият електрическите си технологии и да наваксат изоставането от компании като Tesla. На свой ред правителството на Германия е подложено на сериозен натиск от различни организации, които настояват за оказване на по-голям натиск върху производителите.

Канцлерът Меркел обаче няма полезен ход, тъй като до парламентарните избори има по-малко от 2 месеца.  От една страна са противниците на дизела, които настояват нивата на азотен диоксид при моделите с такова гориво да бъдат намалени с поне 25%, но от друга автомобилната индустрия в страната дава над 800 000 работни места.

Двете страни - правителството и шефовете на големите производители, ще трябва да се споразумеят именно за приемане на нови мерки за намаляване на вредните емисии, които са сочени като основни причина за заболяванията в Германия. В страната има над 15 млн. дизелови коли, които реално са заплашени от забрана за влизане в големите градове.

До момента местните автомобилни концерни са похарчили стотици милиони евро за скъпи хардуерни програми, целящи именно намаляване на емисиите. Цялата програма за модернизиране на дизеловите двигатели на сегашните автомобили ще струва около 5 млрд. евро, като по-голямата част от сумата ще платят именно производителите.

Според експерти, очаквано намаление на вредните емисии на дизеловите двигатели с 20-25% не е достатъчно, за да бъдат изчистени големите градове. Една от организациите, борещи се защита на околната среда - Deutsche Umwelthilfe, заведе и спечели дело в административния съд за забрана на дизелови автомобили в Щутгарт. Именно там са централите на Daimler и Porsche.

"Постигането на сделка е особено важно, тъй като доверието в автомобилните производители намалява непрекъснато. Индустрията трябва да обясни как действа ъпгрейдът, на който ще бъдат подложени системите на автомобилите, за да бъде всичко кристално ясно на потребителя", обясни Фердинанд Дуденхофер, директор на Центъра за автомобилни изследвания в университета в Дуисбург-Есен.
 

0 от 500
  • #24
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    "Недостатъци на дизела: Тежък двигател - на две години данък окачване. Сложен за поддръжка - съвременните дизели са много чувствителни към гориво, а инжекторите и електрониката струват майка си и баща си." След 150к км не съм пипал нищо от изброените от теб. Споменаваш окачване на 2г, ако стои на улицата? Нещо км? Понеже един съвременен бензинов инжектор е без пари, дори в някои случаи е по скъп и от дизеловия. Ако караш атм на 20г си ОК. ако даден диз гори 12.5 градско, то екв бенз, ще е 17
  • #23
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    "Вместо да инвестират парите в суперкондензатори и ядрени реактори за студен синтез, като Япония, Франция и Китай,те дали 5 милиарда за нов измамен софтуер, който да мами по-добре че предишния го хванаха. " Защо ли си мисля че Германия след 2рата световна война няма право на никаква ядрена енергетика или опити. По лесно е да се драска по форумите...
  • #22
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Язе ( преди 1 година )
    Вчера гледах фил на Л. Дикаприо документален, за замърсяването. Та там основния извод беше, че ако се намали на половина отглеждането на крави за храна в САЩ, при равни други условия климата ще се възстанови на нивата от началото на 20 век за около 5 г. Като най голяма опасност се посочи метана, не назотните окиси, а метана. Така, че докато в САЩ плюскат крави по 5 пъти на ден няма да се промени нищо.
  • #21
    5 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Вместо да инвестират парите в суперкондензатори и ядрени реактори за студен синтез, като Япония, Франция и Китай,те дали 5 милиарда за нов измамен софтуер, който да мами по-добре че предишния го хванаха.
  • #20
    5 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Дизелът ще живее вечно!
  • #19
    0 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Om 607 d de 15,om 651 de 18.добре не е 122 130 е.голяма работа.Дори и по-смотания е 110 коня пак го прави тоя разход.Подчертавам -с разумно каране.Като ускоряваш рязко не харчи 6-7.Дадох го за пример като икономичен и добър мотор за комфортно екологично и безопасно шофиране.Нагледал съм се в тубата на горящи бензинки с и без газова метанова и тн.От стотиците да не кажа хиляди клипчета нямаше нито един дизел.Освен тва дизелите ги правят от по-здрав метал.Рекордьорът пак на мерцедес е на 5млн.км
  • #18
    0 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Евро 6 мотор на мерцедес монтира се в цла а клас и ц клас мисля че е 1.6 или 1.7 пишат го 200cdi или нещо такова.Не е супер мотор.Рено слагат подобен 1,5д имам приятел с такова много доволен.Наистина градско харчи 6-7лС климатик.Е,не да го пържиш с макс обороти.Лекичко с 1800-2500 макс.Добре върви.Купи си няма да повярваш колко добре върви и колко малко харчи,вибрира и тропа.И най-важното ако не дай си боже стане катастрофа с теч на гориво нафтата няма да се запали.А бензинът-гори като бензин.
  • #17
    5 rate up comment 8 rate down comment
    до сравнителя ( преди 1 година )
    Защо да не сравняваме турбо мотор с обикновен? Нали ни интересува разход не технология?Пак ти казвам дизелов мотор на 122 коня дава 4-5 извънградско и 6-7 градско.Кой бензин го може тва със същата мощност?
  • #16
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Аз нямам нищо против черното да гори.
  • #15
    3 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    ЧEPHИЛКА