IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Шефовете на BMW, VW Group и Daimler с последен опит да спасят дизела

Тримата ръководители ще се опитат да убедят правителството на Германия в ползата от този вид гориво

Шефовете на BMW, VW Group и Daimler с последен опит да спасят дизела

След продължила близо 2 години непрекъсната криза, германската автомобилна индустрия прави всичко възможно за да спаси дизеловите технолии, на които разчита. Най-големите производители в страната се опитват да изградят защитна стратегия по време на скандала с вредните емисии, който продължава да набира скорост.

Шефовете на BMW, VW Group и Daimler с последен опит да спасят дизела

Поредният, най-вероятно последен, опит за спасяване на дизела предстои да бъде направен на среща в Берлин, на която ще присъстват изпълнителните директори на Volkswagen Group, Daimler и BMW Group. Тримата ще се срещнат с представители на германското правителство, като ще се опитат да ги убедят, че дизелът има бъдеще. Босовете ще настоявят за политическа подкрепа, за да може бъде избегната предстоящата забрана на автомобили с такива двигатели.

Според Aitomotive News, подобен ход цели само едно - германските производители се нуждаят от приходите от дизелови автомобили, за да могат да си купят време. А то им трябва, за да развият електрическите си технологии и да наваксат изоставането от компании като Tesla. На свой ред правителството на Германия е подложено на сериозен натиск от различни организации, които настояват за оказване на по-голям натиск върху производителите.

Канцлерът Меркел обаче няма полезен ход, тъй като до парламентарните избори има по-малко от 2 месеца.  От една страна са противниците на дизела, които настояват нивата на азотен диоксид при моделите с такова гориво да бъдат намалени с поне 25%, но от друга автомобилната индустрия в страната дава над 800 000 работни места.

Двете страни - правителството и шефовете на големите производители, ще трябва да се споразумеят именно за приемане на нови мерки за намаляване на вредните емисии, които са сочени като основни причина за заболяванията в Германия. В страната има над 15 млн. дизелови коли, които реално са заплашени от забрана за влизане в големите градове.

До момента местните автомобилни концерни са похарчили стотици милиони евро за скъпи хардуерни програми, целящи именно намаляване на емисиите. Цялата програма за модернизиране на дизеловите двигатели на сегашните автомобили ще струва около 5 млрд. евро, като по-голямата част от сумата ще платят именно производителите.

Според експерти, очаквано намаление на вредните емисии на дизеловите двигатели с 20-25% не е достатъчно, за да бъдат изчистени големите градове. Една от организациите, борещи се защита на околната среда - Deutsche Umwelthilfe, заведе и спечели дело в административния съд за забрана на дизелови автомобили в Щутгарт. Именно там са централите на Daimler и Porsche.

"Постигането на сделка е особено важно, тъй като доверието в автомобилните производители намалява непрекъснато. Индустрията трябва да обясни как действа ъпгрейдът, на който ще бъдат подложени системите на автомобилите, за да бъде всичко кристално ясно на потребителя", обясни Фердинанд Дуденхофер, директор на Центъра за автомобилни изследвания в университета в Дуисбург-Есен.
 

0 от 500
  • #14
    6 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Вчера един пасат дизел такава *** избълва, че живота ми се скъси с мин. 10 години. Да спират тези кюнци
  • #13
    12 rate up comment 15 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Добре де умници като талигата ви изгори 12-13 литра бензин защо си мислите,че ще цапа по-малко от 6 литра нафта?Горе-долу разходът е 2към 1 в полза на дизелът.Или си правите да сложите 60 килограмовата газова бомба в багажникът и 30 санта до нея децата?И сте умни и пестеливи и екологични.И не рискувате бъдещето.
  • #12
    6 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Дизелът е добър за камионите, не за колите. Съвременен бензин с директно впръскване харчи съвсем малко повече от един дизел с подобни характеристики.
  • #11
    9 rate up comment 12 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Недостатъци на дизела: Тежък двигател - на две години данък окачване. Сложен за поддръжка - съвременните дизели са много чувствителни към гориво, а инжекторите и електрониката струват майка си и баща си. Мръсен. Единствено предимство - икономичност, но разликата с бензина е много по-малка, отколкото си мислят хората. Разходите на производителите са измама, един 2,5 литров дизел на градско си харчи 12 литра без проблем. За справка: автофорумите, където хората си засичат разхода.
  • #10
    11 rate up comment 6 rate down comment
    до спонсор 2 ( преди 2 години )
    Ти защо не си подишаш с пълни гърди от ауспуха на бензиновата си кола? Дишай чист горски въздух!!! Недораслеци пишат без да мислят
  • #9
    10 rate up comment 18 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Дизелът също има свойте преимущества.С разумно каране без високи обороти 120 коня съвременен дизел харчи под 5 извънградско и около 6-7 градско.Нито един друг двигател не го може това.Съответно и нивата на употребеният от двигателят въздух са по-ниски.
  • #8
    15 rate up comment 10 rate down comment
    спонсор2 ( преди 2 години )
    А тези дето твърдят, че дизела е хубав, да си изведат ауспуха през предния капак, право към тях, и да си го дишат! Друга песен ще запеят.
  • #7
    13 rate up comment 8 rate down comment
    споснсор ( преди 2 години )
    Сещате ли се колко пари са наляли в разработките на тези пушещи кочини? Има да ги избиват 100 години още. Как няма да ревнат, че е хубав дизела... Хубав не, а ми прехубав.
  • #6
    14 rate up comment 13 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Много добри двигатели са, от 20 години само дизели карам и съм много доволен.
  • #5
    12 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Закривай !!!