IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Peugeot и Citroen завършиха сделката по купуване на Opel

Концернът PSA става втория по големина производител в Европа

Peugeot и Citroen завършиха сделката по купуване на Opel

Алиансът PSA Group, който бе създаден от компаниите Peugeot и Citroen, официално обяви, че е приключил сделката по закупуване на компанията Opel от концерна General Motors.

Peugeot и Citroen завършиха сделката по купуване на Opel

С придобиването на марките Opel и Vauxhall френският алианс става вторият по големина автомобилен производител в Европа. Пазарният дял на PSA вече е 17%, като по този показател той отстъпва единствено на Volkswagen Group.

Съобщава се още, че в момента се работи по нова стратегия за развиване на двете нови марки в състава на PSA Group. Основната идея на плана е постигане на финансова стабилност, като подробности ще бъдат представени след 100 дни. Сумарният доход от новото сътрудничество се оценява на 1,7 млрд евро годишно в средносрочна перспектива.

Сделката за купуване на Opel от алианса PSA Group бе обявена през март тази година, като посочената сума беше 2,3 млрд. долара. Договорът включва придобиването от страна на французите на брандовете Opel и Vauxhal, на 6 завода за производство на автомобили и 5 на предприятия за компоненти, както и на инженерния център на немската марка в Рюселхайм, Германия.

Работата в PSA ще продължат около 40 000 бивши служители на GM. Завършването на сделката означава окончателно напускане на Европа от американския концерн, който за последен път е бил на печалба на този континент през 1999 г.

Снимка: Opel

Тагове: general motors opel psa
0 от 500
  • #8
    14 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Вторичния пазар не го гледай той зависи изцяло от търсенето и предлагането. А с българските митове и легенди за автомобилостроенето пък съвсем се изкривява.Като нови Астра и 308 са идентични като цени. Но ПСА няма как да оставят да търгуват 2 марки в идентичен сегмент. То и без това със Ситроен са си малко вътрешна конглокенция. А пък 3 марки е съвсем безмислено.
  • #7
    13 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Едва ли Опел може да стане бюджетно Пежо, след като поне към момента автомобилите на Опел имат доста по-голяма стойност на вторичния пазар!При еднаква цена на Астра и 308, колко ли е разликата 5 години по-късно? Ами 10 години по-късно?За справка - Астра и Пежо 307!
  • #6
    9 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Грешиш, след обединението PSA изпреварва Рено-Нисан в Европа. Единствено ФВ сега е по-голям.
  • #5
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Е как ще са втори в Европа? Рено/Нисан са втори в Европа или аз нещо греша.
  • #4
    17 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    От време на време се редуват със ситроен, кой да е отгоре, а и си имат ДС. Също ако искаха по-висок бранд нямаше да купуват среден към бюджетен такъв.
  • #3
    12 rate up comment 10 rate down comment
    fan ( преди 6 години )
    По-скоро Пежо има нужда от по-висок бранд,защото те нямат нищо нагоре. Отделно и технологично имат какво да наваксват...
  • #2
    4 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Вече виждаме първия плод - Кросленд Х който технически е доста повече Пежо отколкото Опел и начлните ревюта казват че е средна бира. Интересно дали няма Опел да стане бюджетно Пежо.
  • #1
    41 rate up comment 1 rate down comment
    2012 ( преди 6 години )
    Дано съюзът между две стари европейски марки да е за добро !