IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Peugeot и Citroen завършиха сделката по купуване на Opel

Концернът PSA става втория по големина производител в Европа

Peugeot и Citroen завършиха сделката по купуване на Opel

Алиансът PSA Group, който бе създаден от компаниите Peugeot и Citroen, официално обяви, че е приключил сделката по закупуване на компанията Opel от концерна General Motors.

Peugeot и Citroen завършиха сделката по купуване на Opel

С придобиването на марките Opel и Vauxhall френският алианс става вторият по големина автомобилен производител в Европа. Пазарният дял на PSA вече е 17%, като по този показател той отстъпва единствено на Volkswagen Group.

Съобщава се още, че в момента се работи по нова стратегия за развиване на двете нови марки в състава на PSA Group. Основната идея на плана е постигане на финансова стабилност, като подробности ще бъдат представени след 100 дни. Сумарният доход от новото сътрудничество се оценява на 1,7 млрд евро годишно в средносрочна перспектива.

Сделката за купуване на Opel от алианса PSA Group бе обявена през март тази година, като посочената сума беше 2,3 млрд. долара. Договорът включва придобиването от страна на французите на брандовете Opel и Vauxhal, на 6 завода за производство на автомобили и 5 на предприятия за компоненти, както и на инженерния център на немската марка в Рюселхайм, Германия.

Работата в PSA ще продължат около 40 000 бивши служители на GM. Завършването на сделката означава окончателно напускане на Европа от американския концерн, който за последен път е бил на печалба на този континент през 1999 г.

Снимка: Opel

Тагове: general motors opel psa
0 от 500
  • #28
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Тц-тц.. ( преди 1 година )
    "Сааб никога не са били кой знае ква фирма" - то щото рено, пежо, шкода са гоУеми фирми! Боже прибери си версиите ...
  • #27
    2 rate up comment 1 rate down comment
    до ss ( преди 1 година )
    Сааб никога не са били кой знае ква фирма.В зенитът си предлагаха 2 модела.Доста скъпи с доста гадна пластмаса.В САЩ бяха вървежка разни не богати доктори и адвокати все пак държащи да покажат,че са от каймакът на обществото си ги купуваха за да не купуват кадилак или буик.После забогатяха и минаха на мерцедеси бмв и порше.Сааб умре.Шкода никога не е била лоша марка имаха добра база по време на соца.Произвеждат дори контейнери за съхраняване на радиоактивни отпадъци- една от петте фирми в света.
  • #26
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Цитат в заключение ( преди 1 година )
    от: Не, йок!! "малките турбо мотори трябва да се заменят с големи турбо мотори " - и току виж ширпотребата, от типа 1.6л е много, зела та хвърлила топа! )))))
  • #25
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Е, явно е влязъл и един от географския, исторически и геополитически център на столицата, страната, континента и слънчевата система! Почитател на голямолитражната с поне двуцифрена възраст на модела и надлежно метанизирана, газифицирана или бог знае как преработена да върви на обеднен уран+кюспе част от автомобилостроенето. :)
  • #24
    3 rate up comment 4 rate down comment
    Явно .. ( преди 1 година )
    в тази статия е сбирщината на малолитражната ширпотреба от "модерните" евро-квартали Люлин и Обеля!
  • #23
    10 rate up comment 2 rate down comment
    ss ( преди 1 година )
    Труден е този бизнес, трябват големи мозъци..Затова и топ мениджърите получават милиони..ФВ успяха да наложат една компрометирана соц. марка, като шкода, за която се разправяха вицове, а малоумниците от ГМ докараха марка, като Опел( достигала до 40 % на германския пазар) до тежко състояние...И унищожиха легенда, като СААБ...Даже направиха и Шевролет за смях, слагайки емблемата му на разни корейски смешки...Шевролет Матиз, вика...
  • #22
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Алеь ( преди 1 година )
    Новото 3008 като дизайн е много успешен. Но като технология ... нищо и половина. Няма трансмисия, няма задно ... нещо като ван с формата на нещо като джип, но без каквито и да е технологии и възможности.
  • #21
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    PSA се опитаха да освежат с нестандартни неща гамата с новото 308 и С4 кактус но пазара явно не ги хареса много. 301 и С елизе наиситна са интересни предложения и заслужават внимание но са в лигата на Дачия. Жалко че се отказаха от AirCross концепта и hybrid Air задвижването. Надеждата им в момента е в новото 3008
  • #20
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Alex ( преди 1 година )
    Истината е, че и Пежо и Опел от доста време боледуват. Не предлагат нещо открояващо се. Такава е реалността. Най-смисления модел на Пежо е бюджетното 301. За малко пари нещо непретенциозно и сравнително здраво. Ситроен съвсем угасва. Опел и той е дълбоко потопен от GM. Ако не извадят смислени концепции ... ??? А и зад всичко това седят китайски капитали и съответно те ще дърпат конците, а това не е никак обещаващо, нито като дизайн, нито като качество, нито като технологии.
  • #19
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Викаш твоята *** от панелния квартал е най-красива?