IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Автомобилните босове не приемат Tesla като заплаха

Китайците обаче са на различно мнение

Автомобилните босове не приемат Tesla като заплаха

Някои от най-големите шефове в автомобилната индустрия продължават да смятат, че Tesla и Илон Мъск не застрашават статута им на властелини на световния пазар. Въпреки все по-бързото развитие на електрическите технологии и нарастването на продажбите на електромобили в цял свят. Да не говорим за развитието на имиджа на Tesla, като марката е все по-близо до култовия статут на Apple.

Автомобилните босове не приемат Tesla като заплаха

„Ние смятаме Volkswagen за компанията, която може да спре Tesla, защото ние имаме възможности, с които Tesla не разполага”, заяви главният изпълнителен директор на Volkswagen Херберт Дийс. Високопоставен шеф на Toyota Северна Америка демонстрира сходна позиция.

„С оглед на това, че цената на галон бензин е под 2 долара, развитието на Tesla и електромобилите изобщо не ме притеснява. Model 3 ще е страхотен електромобил, но днес едва под половин процент от продажбите се дължат на електромобилите”, обясни той. И това отношение не е от вчера.

Още през 2014 година шефът на Mercedes САЩ Стив Кенън обясни, че купувачите са се насочили към Tesla, тъй като сега е „модерно и готино” да имат електромобил, но никой от клиентите на компанията на Мъск няма да се задоволи само с един автомобил. Освен това, Кенън е твърдо убеден, че едва ли ще бъде изградена мрежа за зареждане на електромобили, която да издържи на натиска на задаващото се масово търсене.

Нещо, което отсъства като проблем при традиционните автомобилни производители. Въпреки, че развитието на мрежата зарядни електростанции в Щатите е изключително бързо и в следващите няколко години броят им ще се изравни с този на бензиностанциите.

Но в същото време китайските производители на електромобили възприемат съвсем сериозно Tesla и се готвят да се борят с компанията на Мъск – първо по отношение на качеството, след това и да вземат аванс по отношение на бройката произведени автомобили.

Тагове: tesla toyota mercedes
0 от 500
  • #4
    4 rate up comment 0 rate down comment
    До Анонимен ( преди 2 години )
    Там е работата, че се лъжеш.
  • #3
    11 rate up comment 17 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    опит от 1 ръка с тесла зимата при -15 - батериите са аут ! лятото при +35 - батериите са аут ! и кога да я караме ?
  • #2
    6 rate up comment 16 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Това показва, че големите производители са готови мигновенно да залеят пазара с електромобили ако станат прекалено търсени. Въпроса е че хората все още предхочитат ЕС-класа пред Тесла.
  • #1
    10 rate up comment 19 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Същото което и аз повтарям от години вече. Тесла е хубава играчка за богаташи имащи още 3-4 коли в гаража си. Като единствен автомобил в семейстовото не става и няма и да става. А това че Тесла е изкуствено надут балон скоро ще се види.