IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Автомобилните босове не приемат Tesla като заплаха

Китайците обаче са на различно мнение

Автомобилните босове не приемат Tesla като заплаха

Някои от най-големите шефове в автомобилната индустрия продължават да смятат, че Tesla и Илон Мъск не застрашават статута им на властелини на световния пазар. Въпреки все по-бързото развитие на електрическите технологии и нарастването на продажбите на електромобили в цял свят. Да не говорим за развитието на имиджа на Tesla, като марката е все по-близо до култовия статут на Apple.

Автомобилните босове не приемат Tesla като заплаха

„Ние смятаме Volkswagen за компанията, която може да спре Tesla, защото ние имаме възможности, с които Tesla не разполага”, заяви главният изпълнителен директор на Volkswagen Херберт Дийс. Високопоставен шеф на Toyota Северна Америка демонстрира сходна позиция.

„С оглед на това, че цената на галон бензин е под 2 долара, развитието на Tesla и електромобилите изобщо не ме притеснява. Model 3 ще е страхотен електромобил, но днес едва под половин процент от продажбите се дължат на електромобилите”, обясни той. И това отношение не е от вчера.

Още през 2014 година шефът на Mercedes САЩ Стив Кенън обясни, че купувачите са се насочили към Tesla, тъй като сега е „модерно и готино” да имат електромобил, но никой от клиентите на компанията на Мъск няма да се задоволи само с един автомобил. Освен това, Кенън е твърдо убеден, че едва ли ще бъде изградена мрежа за зареждане на електромобили, която да издържи на натиска на задаващото се масово търсене.

Нещо, което отсъства като проблем при традиционните автомобилни производители. Въпреки, че развитието на мрежата зарядни електростанции в Щатите е изключително бързо и в следващите няколко години броят им ще се изравни с този на бензиностанциите.

Но в същото време китайските производители на електромобили възприемат съвсем сериозно Tesla и се готвят да се борят с компанията на Мъск – първо по отношение на качеството, след това и да вземат аванс по отношение на бройката произведени автомобили.

Тагове: tesla toyota mercedes
0 от 500
  • #14
    7 rate up comment 4 rate down comment
    Илиев555 ( преди 2 години )
    От немските компании само бмв-то са на прав път.усетиха се навреме.
  • #13
    10 rate up comment 3 rate down comment
    Друг анонимен ( преди 2 години )
    Кой от вас има що-годе свестен и не купен от автоморгите в Горубляне и Дупница автомобил? Почти никой! "Умозренията" на долния показват защо скоро няма и да имате!
  • #12
    9 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Кой от вас има електромобил!? Никой! Понятно защо... Скоро няма и да имате.
  • #11
    5 rate up comment 11 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    "Те и Nokia така си мислеха като излезе първия iPhone, ама после всички знаем какво се случи. " Нокия умряха поради друга причина, определено не заради iphone
  • #10
    13 rate up comment 2 rate down comment
    none ( преди 2 години )
    Нокиа и Блекбери си мислеха същото при представянето на Айфон 2007. Има едно култово изказване на г-н Стив Балмър (може да се намери в тубата) от същата година, в което той се смее на Айфон-а. И къде са тези фирми сега да попитам??? Първите две фалираха, а Майкрсофт държат 1% от пазара на мобилни телефони. Ел. колите ще се наложат много по-бързо отколкото динозаврите в индустрията си мислият по 1 причина: общата им цена на притежание е много по-ниска от тази на традицонните автомобили ...
  • #9
    8 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Проблема със зареждането е само в *** дупки като София, нормалните държави няма 3 милиона човека на 5 квадратни километра. София не е критерий дали ел. колите ще се наложат. На този сайт имаше новина преди малко как в Лондон от електрическите стълбове правят вече контакти за зареждане.
  • #8
    18 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    В момента когато ел. колата стане близка по цена на ДВГ, масово ще има преминаване към ел. автомобили. Причината е икономическа - няма разход за обслужване, 2.50 лв/100 км разход на ток. Ако пътуваш всеки ден и даваш по 2000-3000лв на година за автомобила си и изведнъж тоя разход може да изчезне но да продължиш да караш кола всеки ще предпочете ел колата. Мъск знае това, въпрос на време е старите бангии за станат прекалено скъпи за каране.
  • #7
    24 rate up comment 4 rate down comment
    dfsdfsdfsd ( преди 2 години )
    Те и Nokia така си мислеха като излезе първия iPhone, ама после всички знаем какво се случи.
  • #6
    12 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    За да се почувствуват застрашени големите производители, тесла трябва да приближи обема им на производство - засега няма как да стане. Много по-голяма опасност са китайските производители на електромобили. Но Мъск тепърва ще набира инерция в пазара на батерии - не му трябва голям тираж, ако конглокенцията ползва неговите акумулатори.
  • #5
    4 rate up comment 13 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Ако електромобилите дори леко се приближат до количеството ДВГ, екологичните проблеми ще бъдат много по-сериозни. Акумулаторите им са изключително токсични и сложни за рециклиране. Да не говорим, че електромобилът си е изцяло направен от нефт - боя, електроника, кабели, металообработка, интериор - всичко това работи чрез нефт, или използва нефт като градивна част.