IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Daimler изтегля 3 млн. дизелови коли в сервизите си

Предстоящата акция ще струва на концерна около 220 млн. евро

Daimler изтегля 3 млн. дизелови коли в сервизите си

Концернът Daimler бе принуден да изтегли в сервизите си над 3 млн. автомобили от Европа, тъй като за тях има съмнения, че имат по-високи от обявените нива на вредни емисии. Акцията идва само дни, след като властите в Германия изразиха съмнения, че дизеловите мотори, използвани от производителя, разполагат с устройство, даващо неверни данни при проверка.

Daimler изтегля 3 млн. дизелови коли в сервизите си

„Обществените спорове относно дизеловите двигатели създават неувереност сред нашите клиенти. Затова и взехме решение да предприемем допълнителни мерки, с които да укрепим вярата в дизеловите технологии”, заяви шефът на Daimler Дитер Цетше, цитиран от агенция Bloomberg.

Предстоящата сервизна акция ще струва на германския концерн около 220 млн. евро. Не се съобщава какво точно ще се прави по проблемните автомобили, но се знае, че всички разходи по ремонта са изцяло са сметка на Daimler.

Проблеми съвсем скоро ще имат и другите германски автомобилни прозиводители, тъй като Министерството на транспорта на страната иска да ги принуди да проведат сервизна акция на дизеловите си автомобили. Тя ще засегне повече от 12 млн. превозни средства, като нейната цел е намаляване на вредните емисии в Германия.

Регулаторните органи ще поискат от производителите да внесан нужните про;ени в електронните блокове за управление на дизеловите двигатели. По предварителни данни, сервизната акция ще струва между 1,5 и 2,5 млрд. евро. Планът за нейното провеждане трябва да бъде съгласуван между властите и представители на автомобилна индустрия преди парламентарните избори в страната, които ще се проведат на 24 септември.

Снимка: Mercedes-Benz
 

Тагове: daimler
0 от 500
  • #15
    8 rate up comment 11 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Аз не съм чул японска марка да го прави, нито корейска. Това че го правят тия дето не могат да правят дизели, не означава,че всички го правят. НЕ съм чул за един изтеглен двигател на Хонда или D4D на Тойота.
  • #14
    6 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Всички марки го правят, повече от ясно е
  • #13
    15 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    И да кажа нещо за колите с черните пушеци, дето били като Икарус. Няма значение каква е марката на колата с дизелов двигател. Пуши в черно, когато не изгаря добре горивната смес. Дали ще е дюзи, ЕГР, ГНП, филтри или турбина - няма значение. Това показва, че собственика не си поддържа колата в техническо отношение. Но като му кажат на юнака: Дай 800-1000 или повече лева за нова дюза! и той тегли една псувня, измъмря едно: Как ли пък не, и продължава да си кара и да пуши като комин до разпад.
  • #12
    8 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    В България си умираме да се упражняваме в празнословие по теми, от които и понятие си нямаме. Нито някой тук знае какъв точно е проблема, нито какво ще се прави по тия коли, нито защо ще се прави и още по-малко - как ще се прави. Ама дайте да говорим ехидно и обидно - царе сме. Ама дайте да потърсим достоверна информация - нее, на назе жокер ни не требе, оти све си знаеме. Жалка работа.
  • #11
    7 rate up comment 1 rate down comment
    Dryger ( преди 6 години )
    Да ги пренасочат в бг, за по 50лв ще ги мапнат нащите сервизчета.
  • #10
    20 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Да беше само Тюрана с мед да ги намажеш. Всичките им кошници пушат, като локомотиви. И Пасатите и Алудитата и всичко. По Витиня нагоре един дизелов Кайен ми скри топките. Правеше димна завеса след себе си. Такъв хубав и гъст черен дим и от стара таратайка не бях виждал. Димеше, като Икарус на баир. ВАГенска му работа. Дими, ама Кайен кара тариката.
  • #9
    13 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Няма да е като Windows, защото това не е ОС, а по-скоро шпионски софт. Познай дали са ъпдейти или просто ти теглят това, което са решили на определен период. А и все още коли с тази ос няма до колкото знам. Да ги направят както овечето с Андроид. Той те пита кога искаш да се ъпдейтне. Казваш му в 3 през нощта и дакато спиш софта е готов и ти сутринта ставаш палиш и заминаваш. Къде е проблема с ъпдейта? Няма просто такъв. А на ВАГ и с намалена мощност от 140 к.с. моторите им са пълна скръб.
  • #8
    4 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Абе тия що ме занимават с глупости. Аз отдавна съм си настройл софтуера на Бенца, сега колата е по мощна, харчи по малко и е много екологична - планински въздух, не си цапа колектора, не си запушва дпф-а всичко е 6.
  • #7
    14 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    От няколко дена им пиша на KoMeдиантите за скандала с Магарцедесите и те най-после се осмелиха да го пуснат с голямо закъснение и пак след всички. Интересното е изказването от МБ, че всички производители в Германия ще бъдат засегнати. Значи всички са лъгали и всички го знаят. Някой има ли вече съмнение, че тези далавери са се знаели на най-високо държавно ниво и е имало и има чадър над производителите в Германия. Да извикат отново лудата баба в съда и пак да е разпитат, че явно много лъже.
  • #6
    19 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Ами то е ясно, че за 73 ? на кола просто ше направят една преинсталация, след което собствениците ще ревнат, че колата станала тромава и започнала да гори повече ! Това съшо е патент на VW - преди време 2.0TDI 170 к.с. ги викаха в серивизи и ги даун-грейдваха до 140 к.с. щото моторът иначе не издържаше. Е да де, ама клиентите казаха " върнете ни 5 000 ?, колкото е разликата в цените на колите с тези два мотора!