IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

10-те най-велики японски автомобила в историята

От Toyota Corolla до Nissan GT-R, ето ги легендите от Страната на изгряващото слънце

10-те най-велики японски автомобила в историята

Проследявайки внимателно автомобилната история на Япония, е много лесно да установим, че Страната на изгряващото слънце е дала на света не по-малко гениални машини от Европа и Съединените щати. Точно заради това, по-долу подбрахме 10-те най-запомнящи се японски автомобила. Всеки един от тях е пионер, доказан представител на своя клас или е обречена да остане завинаги в сърцата на феновете заради своя характер.

Топ 10 на най-великите японски автомобили в историята

Honda Civic Type R

Honda Civic SiR II, както се е продавал в Япония, доказва на целия свят, че предното предаване може да осигурява също толкова добра динамика и удоволствие зад волана, както и задните задвижващи колела. Идеята била доразвита от първото поколение на Civic Type R и неговия 1.6-литров атмосферен VTEC двигател със 185 к.с. и червена зона на оборотомера, започваща от 8500 об/мин. Комбинацията от това шаси с този двигател се оказала точно успешна, че произлязлото от нея спортно купе Honda Integra Type R, и до ден днешен се счита за един от най-добре държащите се на пътя автомобили с предно предаване.

Топ 10 на най-великите японски автомобили в историята

Оригиналният Civic Type R се произвеждал в продължение на точно година – от август 1997 до август 1998. Днешният Type R се различава много от оригинала и разполага с турбо двигател и мощност от 310 к.с., но въпреки това остава един от най-увлекателните за шофиране автомобили с предно предаване на пазара. Както и а един от най-бързите, за което свидетелства и рекордът на колата на германската писта „Нюрбургринг“.

Топ 10 на най-великите японски автомобили в историята

Lexus LFA

Изпробването и разработката на Lexus LFA отне на Toyota цяла вечност. Все пак, пет години по-късно японците показаха концептуалната версия, а през 2010 представиха пред публика и първия сериен апонски суперавтомобил на 21 век. От LFA бяха произведени само 500 бройки, всяка от които струваше цяло състояние – почти половин милион евро. Една от машините попадна в ръцете на Джеръми Кларксън, който все още водеше предаването Top Gear, и който обяви, че това е най-добрият автомобил, който той е карал.

Топ 10 на най-великите японски автомобили в историята

През годините, журналисти сравняват Lexus LFA с Ferrari 599 GTO, както и с върховите версии на Porsche 911, а резултатът е един и същи – японецът побеждавал. Не и без съдействието на 4.8-литровия V10 двигател, монтиран отпред. Това е и първият съвременен автомобил с електронен оборотомер, тъй като аналоговите просто не смогвали на възможностите на двигателя. Нещо повече, LFA се превръща в квинтесенцията на японския инженерен гений в началото на 21 век, а ние продължаваме да го помним като един от най-страхотните и вдъхновяващи автомобили в света.

Топ 10 на най-великите японски автомобили в историята

Toyota Prius

Към Prius може да се отнасяте както пожелаете - с любов или ненавист. Това, което не може да се отрече обаче е, че именно това е автомобилът, който зася семето на екологичната мобилност в края на 90-те. За масовостта на хибридите по света можем да благодарим именно на този модел, без който може би нищо нямаше да е същото. Понастоящем това е първият и най-популярен хибриден модел в света.

Топ 10 на най-великите японски автомобили в историята

Toyota Prius дебютира в началото на 1997, а производството й продължава и днес, двайсет години по-късно. Първото масово поколение на модела е второто, което се произвежда от 2003 до 2012. От него са продадени 1.2 милиона бройки, всяка от които се задвижва от 1.5-литров 4-цилиндров редови двигател с цикъл на Аткинсън и комбиниран с електромотор.

Топ 10 на най-великите японски автомобили в историята

Mazda RX-7

Въпреки преимуществата, които имат роторните двигателя спрямо стандартните мотори с бутала, много малко са производителите, които се решават да ги ползват в масовите си модели. Mazda е един от тях. В резултат на това, ванкеловите двигатели, както още са известни, се вграждат в няколко модела на японската компания още от 1963, като най-вероятно това ще се случи и отново в близко бъдеще.

Топ 10 на най-великите японски автомобили в историята

Най-важният крайъгълен камък в развитието на ванкеловите двигатели е моделът Mazda RX-7, чийто мотор се предлагал и с турбокомпресор. Задно предаване, високи обороти, присъщи по-скоро на мотоциклет, перфектно разпределение и нисък център на тежестта - рецептата в този автомобил била перфектна. Един от най-търсените модели е този от второто поколение, известно с означението FC, макар че колите от следващото поколение FD са тези, които превръщат RX-7 в истински култ.

Топ 10 на най-великите японски автомобили в историята

Honda NSX

Наричат го “японското Ferrari”, а поведението му се смята за еталон в автомобилния свят, благодарение на средно разположения мотор и шасито, които били оценени дори от самия Айртон Сена. Въпреки сравнително скромната мощност на V6 двигателя, която японското законодателство ограничава до 280 к.с., оригиналният NSX се превръща в пример за това, че японците умеят да създават суперавтомобили. При това култови.

Топ 10 на най-великите японски автомобили в историята

Първата Honda NSX се продава от 1990 до 2005. За времето си, автомобилът се отличавал с изцяло алуминиево купе, електрически усилвател на волана, електрическо управление на педала на газта, както и ефективна аеродинамика. През 2015 се състоя премиерата на серийния NSX от второ поколение, който се задвижва от хибридна система в духа на новите технологии. Дали той ще се превърне в също толкова легендарен автомобил, само времето ще покаже.

Топ 10 на най-великите японски автомобили в историята

Nissan Skyline GT-R

Първият GT-R, произвеждан от 1970 од 1972, е един от най-успешните спортни автомобили на своето време. Както и един от най-прогресивните, тъй като разполагал с екстри, за които никой от неговите конкуренти дори не мечтаел - например система за инжекционно впръскване на горивото в камерите. През 1989 обаче светът станал свидетел на раждането на супернова - през тази година се появила втората генерация на GT-R, която се доказала не просто като успешна, а като непобедима на пистата. Nissan GT-R R32 унищожавал съперниците си в различни домашни и международни шампионати и съвсем заслужено си спечелил прозвището “Годзила”.

Топ 10 на най-великите японски автомобили в историята

Легенадрният 6-цилиндров редови двигател RB26DETT, със съдействието на интелигентната система за двойно задвижване на колелата ATTESA ETS, превръщат GT-R в ефективно оръжие както на улицата, така и на пистата. В последните години, идеите и технологиите, заложени в R32, били усъвършенствани и обновявани, а пикът на това достигнал в лицето на версиите R34 и R35, които продължават философията на своите прадеди.

Топ 10 на най-великите японски автомобили в историята

Mitsubishi Lancer Evo и Subaru Impreza WRX STI

Четвъртото място в класацията ни си делят двама непримирими противници - Evolution и WRX STI. И двете машини има 4х4 задвижване на колелата, мощни 4-цилиндрови турбо мотори, солидно състезателно минало, армия от фанатични последователи, както и неподражаема харизма. Но в техническо и идеологическо отношение двата автомобила са доста различни.

Топ 10 на най-великите японски автомобили в историята

Subaru използват боксерен двигател, докато при Mitsubishi той е редови. Impreza дълги години разчиташе на механично 4х4 задвижване, докато Lancer използва система с диференциали с електронно управление. В наши дни Lancer Evolution вече не се произвежда, но от Mitsubishi все още отказват да обяват смъртта на легендата официално, запазвайки си правото да я възродят на по-късен етап. От друга страна, Impreza WRX STI продължава да живее с променена форма, но в перфектно здраве.

Топ 10 на най-великите японски автомобили в историята

Toyota Land Cruiser

Това, което започва като японската вариация на американския военен джип Willys, в началото на 60-те се оформя като зрял и надежден офроуд автомобил с характерно излъчване и потенциал за бъдещо развитие. Навярно заради това Land Cruiser продължава да се произвежда и до днес, а някои от по-старите му осемдесетарски версии все още се предлагат на единични пазари по света. Почитателите на класическите модели на Land Cruiser се обединяват в мнението, че е невъзможно човек да открие друг толкова непретенциозен и издръжлив автомобил.

Топ 10 на най-великите японски автомобили в историята

Първият Land Cruiser се появява през 1955, а знаменитото поколение FJ40, произвежда от 1960 чак до 1984. Първият Land Cruiser и FJ40 в момента представляват сериозен интерес за колекционерите, което се доказва и на търговете на Sotheby’s, където колите от тези серии се продават за нескромни суми.

Топ 10 на най-великите японски автомобили в историята

Mazda MX-5

Това безспорно е един от най-велитките автомобили на Япония. Това простичко, достъпно и забавно кабрио е най-успешният роудстър в света за всички времена. Той има компактен, но надлъжно разположен отпред двигател и задно предаване, което означава само едно - практично купе, задабвни часове зад волана и перфектно разпределение на теглото, а оттам и чудесно представяне на пътя.

Топ 10 на най-великите японски автомобили в историята

Днес на пазара е четвъртото поколение на MX-5, а за класически се смятат първите две. Първият MX-5 се появява през 1989 и тежи минималните 940 кг, а днешната версия на колата, въпреки всички системи за безопасност и цялата електроника, е само 50 кг по-тежка.

Топ 10 на най-великите японски автомобили в историята

Toyota Corolla

Едва ли има човек на света, който с ръка на сърцето би нарекъл Toyota Corolla най-впечатляващия в инженерно отношение японски автомобил. Въпреки това обаче, това безспорно е най-значимият автомобил за японската автомобилна индустрия, тъй като понастоящем това е най-продаваният автомобил в света изобщо. Считано до 2013 в света са продадени над 40 000 000 коли от модела, което означава, че ако всяка една от тях е в движение, на всеки 200 души на Земята би се падала по една Corolla.

Топ 10 на най-великите японски автомобили в историята

Животът си Corolla започва в началото на 1966 като компактен автомобил с две врати и задно предаване, но впоследствие концепцията преминала към по-обикновената схема с предно задвижване на колелата. Toyota продава модела и до днес, като в някои страни под това име се предлагат различни автомобили, което помага за запазване на лидерската позиция по продажби.
 

0 от 500
  • #11
    10 rate up comment 32 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Ръжда и грозна пластмаса,друго не видях.Разни автомобилчета,където никой не ги е виждал,а само са чували за тях.Мечтата на 15 годишните пубери.
  • #10
    23 rate up comment 6 rate down comment
    Triforce ( преди 2 години )
    Брандо... ти направо... Човек, чието семейство кара само Мерцедеси е изключително впечатлен от Nissan GT-R. Феновете на Субару трудно се отделят от марката, нещо като при БМВ - секта и това е. МХ-5 съм чувал, че е най-интересният за каране автомобил в класа си и цената си. Нямал аналог, освен ако не е на 3-на цена. S2000 наистина е пропуск, просто няма конглокенция и той тогава! Королата е масов автомобил и противоречи на идеята на статията. Аз от изброените се кефя най-много на NSX! Машината!!!
  • #9
    9 rate up comment 38 rate down comment
    абсурд ( преди 2 години )
    Японски и велики в едно изречение.....
  • #8
    39 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Honda S2000, Митсубиши 3000GT, Митсубиши Еклипс, Тойота Супра, Тойота Селика - мисля че тези също заслужават да присъстват в класацията.
  • #7
    25 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    JDM версията на S2000 е 2.0 250 коня
  • #6
    48 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    В тази класация мога да добавя поне още 10 легенди. Японците, както пише в началота на статията не са дали по-малко легенди отАмерика и Европа. Една държава на нивото на 2 континента. Става ли ви ясно за какво говорим? Поредното доказателство, че японец захване ли се да прави нещо го прави както трябва и в повечето случай по-добре от другите.
  • #5
    28 rate up comment 3 rate down comment
    H ( преди 2 години )
    Първата съм я карал 5 години, няма такава кола за времето си.
  • #4
    11 rate up comment 41 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Мда, в класацията липсва Хонда S2000, но пък Трошота Корола била: "най-впечатляващия в инженерно отношение японски автомобил" :Д
  • #3
    10 rate up comment 64 rate down comment
    Брандо ( преди 2 години )
    Няма нищо, което дори да се доближава до немската тройка и затова не бих си взел нито един модел. Иначе си имат фенове най-вече сред 15 годишните.
  • #2
    51 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Honda S2000 задължително трябва да присъства - 240 коня от 2000 кубика атмосферен двигател, стигайки почти 10000 оборота.