IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

10-те най-велики японски автомобила в историята

От Toyota Corolla до Nissan GT-R, ето ги легендите от Страната на изгряващото слънце

10-те най-велики японски автомобила в историята

Проследявайки внимателно автомобилната история на Япония, е много лесно да установим, че Страната на изгряващото слънце е дала на света не по-малко гениални машини от Европа и Съединените щати. Точно заради това, по-долу подбрахме 10-те най-запомнящи се японски автомобила. Всеки един от тях е пионер, доказан представител на своя клас или е обречена да остане завинаги в сърцата на феновете заради своя характер.

Топ 10 на най-великите японски автомобили в историята

Honda Civic Type R

Honda Civic SiR II, както се е продавал в Япония, доказва на целия свят, че предното предаване може да осигурява също толкова добра динамика и удоволствие зад волана, както и задните задвижващи колела. Идеята била доразвита от първото поколение на Civic Type R и неговия 1.6-литров атмосферен VTEC двигател със 185 к.с. и червена зона на оборотомера, започваща от 8500 об/мин. Комбинацията от това шаси с този двигател се оказала точно успешна, че произлязлото от нея спортно купе Honda Integra Type R, и до ден днешен се счита за един от най-добре държащите се на пътя автомобили с предно предаване.

Топ 10 на най-великите японски автомобили в историята

Оригиналният Civic Type R се произвеждал в продължение на точно година – от август 1997 до август 1998. Днешният Type R се различава много от оригинала и разполага с турбо двигател и мощност от 310 к.с., но въпреки това остава един от най-увлекателните за шофиране автомобили с предно предаване на пазара. Както и а един от най-бързите, за което свидетелства и рекордът на колата на германската писта „Нюрбургринг“.

Топ 10 на най-великите японски автомобили в историята

Lexus LFA

Изпробването и разработката на Lexus LFA отне на Toyota цяла вечност. Все пак, пет години по-късно японците показаха концептуалната версия, а през 2010 представиха пред публика и първия сериен апонски суперавтомобил на 21 век. От LFA бяха произведени само 500 бройки, всяка от които струваше цяло състояние – почти половин милион евро. Една от машините попадна в ръцете на Джеръми Кларксън, който все още водеше предаването Top Gear, и който обяви, че това е най-добрият автомобил, който той е карал.

Топ 10 на най-великите японски автомобили в историята

През годините, журналисти сравняват Lexus LFA с Ferrari 599 GTO, както и с върховите версии на Porsche 911, а резултатът е един и същи – японецът побеждавал. Не и без съдействието на 4.8-литровия V10 двигател, монтиран отпред. Това е и първият съвременен автомобил с електронен оборотомер, тъй като аналоговите просто не смогвали на възможностите на двигателя. Нещо повече, LFA се превръща в квинтесенцията на японския инженерен гений в началото на 21 век, а ние продължаваме да го помним като един от най-страхотните и вдъхновяващи автомобили в света.

Топ 10 на най-великите японски автомобили в историята

Toyota Prius

Към Prius може да се отнасяте както пожелаете - с любов или ненавист. Това, което не може да се отрече обаче е, че именно това е автомобилът, който зася семето на екологичната мобилност в края на 90-те. За масовостта на хибридите по света можем да благодарим именно на този модел, без който може би нищо нямаше да е същото. Понастоящем това е първият и най-популярен хибриден модел в света.

Топ 10 на най-великите японски автомобили в историята

Toyota Prius дебютира в началото на 1997, а производството й продължава и днес, двайсет години по-късно. Първото масово поколение на модела е второто, което се произвежда от 2003 до 2012. От него са продадени 1.2 милиона бройки, всяка от които се задвижва от 1.5-литров 4-цилиндров редови двигател с цикъл на Аткинсън и комбиниран с електромотор.

Топ 10 на най-великите японски автомобили в историята

Mazda RX-7

Въпреки преимуществата, които имат роторните двигателя спрямо стандартните мотори с бутала, много малко са производителите, които се решават да ги ползват в масовите си модели. Mazda е един от тях. В резултат на това, ванкеловите двигатели, както още са известни, се вграждат в няколко модела на японската компания още от 1963, като най-вероятно това ще се случи и отново в близко бъдеще.

Топ 10 на най-великите японски автомобили в историята

Най-важният крайъгълен камък в развитието на ванкеловите двигатели е моделът Mazda RX-7, чийто мотор се предлагал и с турбокомпресор. Задно предаване, високи обороти, присъщи по-скоро на мотоциклет, перфектно разпределение и нисък център на тежестта - рецептата в този автомобил била перфектна. Един от най-търсените модели е този от второто поколение, известно с означението FC, макар че колите от следващото поколение FD са тези, които превръщат RX-7 в истински култ.

Топ 10 на най-великите японски автомобили в историята

Honda NSX

Наричат го “японското Ferrari”, а поведението му се смята за еталон в автомобилния свят, благодарение на средно разположения мотор и шасито, които били оценени дори от самия Айртон Сена. Въпреки сравнително скромната мощност на V6 двигателя, която японското законодателство ограничава до 280 к.с., оригиналният NSX се превръща в пример за това, че японците умеят да създават суперавтомобили. При това култови.

Топ 10 на най-великите японски автомобили в историята

Първата Honda NSX се продава от 1990 до 2005. За времето си, автомобилът се отличавал с изцяло алуминиево купе, електрически усилвател на волана, електрическо управление на педала на газта, както и ефективна аеродинамика. През 2015 се състоя премиерата на серийния NSX от второ поколение, който се задвижва от хибридна система в духа на новите технологии. Дали той ще се превърне в също толкова легендарен автомобил, само времето ще покаже.

Топ 10 на най-великите японски автомобили в историята

Nissan Skyline GT-R

Първият GT-R, произвеждан от 1970 од 1972, е един от най-успешните спортни автомобили на своето време. Както и един от най-прогресивните, тъй като разполагал с екстри, за които никой от неговите конкуренти дори не мечтаел - например система за инжекционно впръскване на горивото в камерите. През 1989 обаче светът станал свидетел на раждането на супернова - през тази година се появила втората генерация на GT-R, която се доказала не просто като успешна, а като непобедима на пистата. Nissan GT-R R32 унищожавал съперниците си в различни домашни и международни шампионати и съвсем заслужено си спечелил прозвището “Годзила”.

Топ 10 на най-великите японски автомобили в историята

Легенадрният 6-цилиндров редови двигател RB26DETT, със съдействието на интелигентната система за двойно задвижване на колелата ATTESA ETS, превръщат GT-R в ефективно оръжие както на улицата, така и на пистата. В последните години, идеите и технологиите, заложени в R32, били усъвършенствани и обновявани, а пикът на това достигнал в лицето на версиите R34 и R35, които продължават философията на своите прадеди.

Топ 10 на най-великите японски автомобили в историята

Mitsubishi Lancer Evo и Subaru Impreza WRX STI

Четвъртото място в класацията ни си делят двама непримирими противници - Evolution и WRX STI. И двете машини има 4х4 задвижване на колелата, мощни 4-цилиндрови турбо мотори, солидно състезателно минало, армия от фанатични последователи, както и неподражаема харизма. Но в техническо и идеологическо отношение двата автомобила са доста различни.

Топ 10 на най-великите японски автомобили в историята

Subaru използват боксерен двигател, докато при Mitsubishi той е редови. Impreza дълги години разчиташе на механично 4х4 задвижване, докато Lancer използва система с диференциали с електронно управление. В наши дни Lancer Evolution вече не се произвежда, но от Mitsubishi все още отказват да обяват смъртта на легендата официално, запазвайки си правото да я възродят на по-късен етап. От друга страна, Impreza WRX STI продължава да живее с променена форма, но в перфектно здраве.

Топ 10 на най-великите японски автомобили в историята

Toyota Land Cruiser

Това, което започва като японската вариация на американския военен джип Willys, в началото на 60-те се оформя като зрял и надежден офроуд автомобил с характерно излъчване и потенциал за бъдещо развитие. Навярно заради това Land Cruiser продължава да се произвежда и до днес, а някои от по-старите му осемдесетарски версии все още се предлагат на единични пазари по света. Почитателите на класическите модели на Land Cruiser се обединяват в мнението, че е невъзможно човек да открие друг толкова непретенциозен и издръжлив автомобил.

Топ 10 на най-великите японски автомобили в историята

Първият Land Cruiser се появява през 1955, а знаменитото поколение FJ40, произвежда от 1960 чак до 1984. Първият Land Cruiser и FJ40 в момента представляват сериозен интерес за колекционерите, което се доказва и на търговете на Sotheby’s, където колите от тези серии се продават за нескромни суми.

Топ 10 на най-великите японски автомобили в историята

Mazda MX-5

Това безспорно е един от най-велитките автомобили на Япония. Това простичко, достъпно и забавно кабрио е най-успешният роудстър в света за всички времена. Той има компактен, но надлъжно разположен отпред двигател и задно предаване, което означава само едно - практично купе, задабвни часове зад волана и перфектно разпределение на теглото, а оттам и чудесно представяне на пътя.

Топ 10 на най-великите японски автомобили в историята

Днес на пазара е четвъртото поколение на MX-5, а за класически се смятат първите две. Първият MX-5 се появява през 1989 и тежи минималните 940 кг, а днешната версия на колата, въпреки всички системи за безопасност и цялата електроника, е само 50 кг по-тежка.

Топ 10 на най-великите японски автомобили в историята

Toyota Corolla

Едва ли има човек на света, който с ръка на сърцето би нарекъл Toyota Corolla най-впечатляващия в инженерно отношение японски автомобил. Въпреки това обаче, това безспорно е най-значимият автомобил за японската автомобилна индустрия, тъй като понастоящем това е най-продаваният автомобил в света изобщо. Считано до 2013 в света са продадени над 40 000 000 коли от модела, което означава, че ако всяка една от тях е в движение, на всеки 200 души на Земята би се падала по една Corolla.

Топ 10 на най-великите японски автомобили в историята

Животът си Corolla започва в началото на 1966 като компактен автомобил с две врати и задно предаване, но впоследствие концепцията преминала към по-обикновената схема с предно задвижване на колелата. Toyota продава модела и до днес, като в някои страни под това име се предлагат различни автомобили, което помага за запазване на лидерската позиция по продажби.
 

0 от 500
  • #31
    10 rate up comment 0 rate down comment
    Rdnv ( преди 2 години )
    Не знам новите как са, но японски автомобили между 80те и средата на 90г. НЯМА ТАКИВА ЗДРАВИ МАШИНИ. Хората тогава са ги правили вечни.
  • #30
    4 rate up comment 14 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    С възможности!Ами ако съдя по пробитият автопарк на японски автомобили в БГ,ръждясали отвсякъде сапунерки,какво да си помисля?Че само сиромасите ги избират.Избират ги хора без вкус,за евтиниика.Пред панелките само шир потреба,пред хубавите кооперации само хубави расови коли.Няма да ти казвам откъде дъни чалгата и къде мирише на кисело зеле,ти си знаеш де,ти си си от там.Бягай да кърпиш веждата на ръжделника ти и не коментирай недостъпното за теб,някой ден ти пожелавам и ти да покараш кола,хубава
  • #29
    8 rate up comment 5 rate down comment
    Gp gosho ot pochivka ( преди 2 години )
    Абе джи пи,излез от панелката веднъж,разходи се из Европа и тогава приказвай.Каква чалга какви 5 лева?Чалгата на теб ти е изпила мозъка май.На запад,лекари,адвокати,хора с обществено положение избират премиум марките.Ти ми говориш за някакви чалга пръчки,които май са ти мокър сън.Аман от ганьовци...Правиш си извадка ,че в БГ масово колите са втора ръка от премиум марките,и често ги карат бясни селяни.Производителя това не го интересува!На ниго му е важен първият собственик,а там са само хора с
  • #28
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Koko ( преди 2 години )
    Ne znam zashto lipsvat Toyota Supra I Celica-mnogo dobri modeli.
  • #27
    22 rate up comment 3 rate down comment
    GP ( преди 2 години )
    Сега ще поясня нещо... Хората харесващи японски коли са информирани за коли с всякакъв произход, японски, немски, френски, американски и т.н. А хората харесващи немски коли се интересуват само от немски и си мислят, че са единствени. А на въпроса защо тогава в Европа не се карало Лексус, пояснявам, че основно се слуша чалга, но това не я прави най-добрия жанр. Просто немските автомобили привличат глоквета, които подражават визуално на Алисия от страната на ботокса, Галена и много други
  • #26
    7 rate up comment 17 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Разберете - Японец не може да прави машини за моторспорта.Там се изисква висш инженеринг,те нямат капацитет за това.могат да бълват пластмасова ширпотреба за страните от третият свят и да си продават королите.Това им е силата масовият автомобил,със крайно евтина изработка,гадна пластмаса и малолитражки.На страните от третият свят това им стига.Хората с пари знаят какво да купуват,затова във висшият клас ги няма никакви и не са конглокенция на голямата тройка от Германия.
  • #25
    7 rate up comment 15 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Какъв дизайн какви 5 лева бе? Тази "разчупена" повърня на Тойота може да се хареса само на някой модерен пе-дал.Benz SL,SLS,SLR,500sec,BMW 6er,2002ti,там е дизайна,непреходен,вечен,хващащ окото,печелещ постоянно награди за това нещо.А за моторспорт и японци не ми говори,че ги бият навсякъде европейците ама на всяко едно поприще.Дали ще е ф1 с недоразумението хонда,дали ще е Льо Ман където Порше са царе,дали ще е ВрЦ със Ситроен или преди това Фау-Ве.Живеите си на стара лаври
  • #24
    8 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Хората са ти го написали черна на бъло и няма нужда да си правиш свободни съчинения за логота, щампи и ортодоксални фенове. Не те знам каква ти е целта да лъжеш, но взуми прочети малко за участието на Ямана в проекта LFA! Developed in conjunction with Yamaha's musical instrument division, engineers tuned the LFA's engine note the same way sound is tuned in an Ovation guitar. Uniquely shaped ribs in the intake manifold cover are designed precisely to produce a pleasing engine note.
  • #23
    8 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    погледнете скучните Голф 2 , Мерцедес 190 и БМВ Е30 и ги сравнете с Корола или хонда от 83-та и ще разберете как ще ви изглеждат днешните коли след 35 години . Трудно ви е ? Защото немските продължавате да виждате всеки ден , а японските не сте виждали от десетилетия .
  • #22
    12 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Mitsubishi 3000GT, Toyota Supra и Honda S2000 не са в класацията, но Corola е :D